PLMA 2025: a meglepetés erejéből merítenek a saját márkák
A meglepetés az árnál is fontosabb – ez a legfőbb üzenete a 2025-ös amszterdami PLMA International World of Private Label Trade Show-nak. Az eseményen egyértelműen megmutatkozott, hogy azok a saját márkás termékek, amelyek képesek valamilyen váratlan újdonsággal előállni, segítik a kiskereskedőket abban, hogy valódi értéket kínáljanak a vásárlóknak.
A cikk a Trade magazin 2025/10. lapszámában olvasható.
Évről évre nő a saját márkás termékek stratégiai jelentősége a kereskedők számára, és mára, mondhatni, kulcsfontosságú megkülönböztető tényezővé váltak. A saját márkás szektor egyik legfőbb rendezvénye, a PLMA World of Private Label Show több mint 35 éve kínál platformot a kereskedőknek és gyártóknak arra, hogy új termékekkel ismerkedjenek meg, értékes üzleti kapcsolatokat építsenek, és friss ötleteket gyűjtsenek saját márkás programjaik sikeres fejlesztéséhez és bővítéséhez.
Rekord látogatószám és kiállítói jelenlét
Az idei amszterdami eseményen több mint 120 országból 32 000-nél is több szakmai látogató tette tiszteletét május 20–21-én. A résztvevők között jelentős számban voltak beszerzők, kategóriamenedzserek és más kiskereskedelmi döntéshozók.
A kiállítók száma 2025-re tovább bővült, folytatva az elmúlt évek növekedési trendjét. A 75 ország 3160 kiállítója 9 élelmiszeripari és 5 non-food csarnokban, összesen mintegy 45 000 négyzetméteren mutatta be termékeit. 41 ország – közöttük új kiállítóként Bulgária, Kanada, Marokkó, Skócia és Ukrajna – 71 pavilont töltött meg a rendezvényen.

Peggy Davies
elnök
PLMA
– Örömteli látni, milyen energiával és inspirációval dolgoznak együtt a kereskedők és a gyártók, miközben folyamatosan építik és formálják a dinamikus saját márkás közösséget – mondta Peggy Davies, a PLMA elnöke. A szakember úgy látja, hogy ezek a cégek készen állnak a jövő kihívásaira, hiszen az általuk kiszolgált vásárlók ma már nem pusztán árérzékenyek, hanem egyre inkább valódi értéket keresnek.
Az esemény május 19-én szakmai konferenciával indult, ahol többek között szó volt az aktuális beszerzési trendekről, a holland Jumbo szupermarket esettanulmányáról, valamint a PLMA International Private Label Market Report legfrissebb adatairól. Az NIQ és a Daymon International szemináriumai mellett iparági szakértők által vezetett, elsősorban az üzleti partnerséghez és az együttműködéshez kapcsolódó kulcstémákról szóló workshopokra is sor került.
Tudatos választék, egészséges trendek
A nemzetközi szakkiállítás egyik fő attrakciója idén is az Idea Supermarket, a PLMA innovációs, trend- és termékfejlesztési zónája volt, amely meggyőzően mutatta be, mi módon képes a meglepetés mint tényező növelni a termékek értékét a vásárlók szemében. A látogatók figyelmét olyan innovációk ragadták meg, mint a szilárd, reszelhető balzsamecet-golyók, a növényi alapú bio túró vagy a C-vitaminnal dúsított, az arcot ragyogóvá tévő kozmetikai szérum. Ezek mind jól példázzák, hogyan tud egy termék az árversenyen túlmutatni.
Az idei élelmiszertrendek között hangsúlyosan jelent meg az egészségtudatos és aktív életmód támogatása: fehérjedús termékek, speciális étrendi igényeknek megfelelő megoldások, bio, vegán és növényi alapú élelmiszerek, illetve fenntartható alternatívák egyaránt előtérbe kerültek.
A vegán termékek továbbra is erőteljes növekedést mutatnak, ám az idei nevezések azt mutatják, hogy ezek már nem csupán helyettesítőkként, hanem önálló karakterrel rendelkező, vonzó alternatívákként jelennek meg. Esetükben a hangsúly egyre inkább az élvezeti értéken, az ízvilágon és a saját identitáson van.
Ezzel párhuzamosan előretörnek a funkcionális összetevők, például a koffein vagy kávé hozzáadása különféle termékekhez, mely trend olyan konkrét célcsoportokat is megszólíthat, mint például a gamerek közössége.
A non-food kategóriákban a trendeket a természetesség, az illatmentesség és a minimalista csomagolás dominálta. Ez nemcsak a testápolási termékekre, hanem a tisztítószerekre és a háztartási cikkekre is igaz. A gyártók és kereskedők egyre inkább a letisztult megjelenést és az egyszerű, megbízható hatékonyságot helyezik előtérbe. A fenntarthatóság mellett azonban továbbra is fontos szempont marad a kényelmes használat és a megfizethetőség. Jól példázza ezt a holland HEMA, amely műanyag csomagolás nélküli, szilárd testápolási termékeivel tudott megfelelni mindhárom elvárásnak.
Az Idea Supermarketen belül helyet kapott Retail Trends szekció több mint 60 áruházlánc – szupermarketek, hipermarketek, diszkontok, szaküzletek és drogériák – saját márkás kínálatát mutatta be a világ minden tájáról
A New Product Expo közel 400 friss innovációt vonultatott fel, az egyedi ízesítésektől és fenntartható csomagolásoktól kezdve a funkcionális élelmiszereken át a különféle ázsiai termékújdonságokig. Emellett itt voltak láthatók azok a termékek is, amelyek a saját márkás innováció kategóriában 2025-ben elnyerték a PLMA International Salute to Excellence díját.
20 kiállító a magyar közösségi standon
Az Agrármarketing Centrum évek óta teltházzal működteti közösségi standját a PLMA World of Private Label Show szakkiállításon. Nem volt ez másként idén sem, sőt, számos cég már a tavalyi eseményt követően várólistára jelentkezett, hogy mindenképpen ott lehessen Amszterdamban.

A standon külön hangsúlyt kapott az AMC exportfejlesztési üzletága, a Hungarian Food Business Program
Az Agrármarketing Centrum idén egy 198 négyzetméteres közösségi standdal vett részt a világ legnagyobb presztízsű saját márkás rendezvényén, ahol 20 magyar élelmiszeripari vállalkozás mutatkozott be a nemzetközi közönség előtt. A kiállításon külön hangsúlyt kapott az AMC exportfejlesztési üzletága, a Hungarian Food Business Program, amely többek között a magyar termékek iránt érdeklődő beszerzőket regisztrálja a program online rendszerébe.
A magyar kiállítók nagy része évről évre visszatérő résztvevője az eseménynek. A termékek palettája ezúttal is igen sokszínű volt: a szakmai látogatók többek között füstölt hústermékekkel, száraztésztákkal, konzervekkel és befőttekkel, fagyasztott zöldségekkel, gyümölcsökkel, zabszeletekkel, müzlikkel és kekszekkel bővíthették portfóliójukat, amelyeket az áruházláncok, üzletek figyelmébe ajánlhatnak.
A közösségi standot a kiállítás ideje alatt meglátogatta Horogszegi Szilágyi-Landeck Dániel, Magyarország hollandiai nagykövete, valamint Pápai Edit külgazdasági attasé.
Az alábbiakban bemutatott díjazottak újabb inspirációt adhatnak mindazoknak, akik saját márkás portfóliójuk megújításán gondolkodnak.
Kapcsolódó cikkeink
Kolbászok, szalámik, taktikák
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >Új struktúrával folytatja a növekedést a Veganz Group
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >75 millió euróból kezd globális terjeszkedésbe az Eataly
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >További cikkeink
Az MNB 6,5%-on tartja az alapkamatot – romlott a növekedési kilátás
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >Lezárult az Eisberg lengyelországi gyárának felvásárlása is
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >Nőtt a Tesco forgalma a pénzügyi év első felében, javult a közép-európai üzletág értékesítése is
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >