Pick, Gyulai, Herendi – a legjobb magyar márkák
A világ számos országában évről-évre kiosztják a Superbrands díjakat, ezzel elismerve a legkiválóbb márkákat. Idén a hazai zsűri úgy gondolta nagyobb figyelmet kell fordítani a magyar termékekre, szolgáltatásokra, ezért létrehozták a MagyarBrands díjat, melyet a legjobb hazai márkáknak ítélnek oda. A Figyelő hetilapban megjelenő lista alapján 2010 legjobb fogyasztói márkájának a Pick, míg a legjobb üzleti márkájának a Rába bizonyult.
A MagyarBrands program a márkákat hét kritérium alapján értékeli. Ebből négy – tradíció, menedzsment, foglalkoztatás, tulajdon – számszerűsíthető, nyilvánosan elérhető adat. A brand ismertségét a fogyasztói márkák esetében reprezentatív fogyasztói kutatás alapján a Gfk Hungária piackutató cég méri, az üzleti brandek esetében pedig szakmai zsűri pontoz. Fontos szempont még a márka jó hírneve és az is, hogy a vevők alapvetően pozitívan viszonyuljanak hozzá, vagyis szeressék, valóban magukénak érezzék azt – áll a Privátbankárhoz eljuttatott sajtóközleményben.
A Top 10 fogyasztói márka:
1. Pick
2. Gyulai
3. Herendi
4. Zsolnay
5. Zwack Unicum
6. Kalocsai Paprika
7. Hollóházi
8. Gundel
9. Kalmopyrin
10. Ibusz
A fogyasztói kategóriában a Figyelőben olvasható 50-es toplista vezetője a Pick, mely száz százalékig magyar tulajdonú, vezetésű és kizárólag hazai munkaerőt foglalkoztató cég, ez azonban a Kalmopyrin és a Zwack Unicum kivételével az első tíz helyezett mindegyikére igaz.
A győztes brand emellett széles körben ismert, jó hírű és kedvelt is: e tényezők emelték első helyre. A Gyulai az ismertségének köszönheti ezüstérmét, reputáció és kedveltség alapján a Herendi és a Zsolnay lett volna a második, illetve harmadik helyezett. A kizárólag külföldi kézben lévő vállalatok márkái közül a Törley teljesített a legjobban: a hazai munkavállalók foglalkoztatása mellett a kedveltsége hozott számára pontokat.
A sörök versenyét a Dreher nyerte, a Soproni viszont ismertségben több pontot kapott, és rávert az amúgy kedveltebb Borsodira és Arany Ászokra – holott utóbbiak több magyar felsővezetővel is büszkélkedhetnek.
A lista nagy meglepetése, hogy sem a Sport szelet, sem a Pöttyös Túró Rudi nem került az első ötven közé. A Tibi a hazai menedzsment és a részben magyar tulajdonos miatt került a listára.
Az üzleti márkák 25 tagú rangsorának első helyét a nem száz százalékban hazai tulajdonban lévő, ám magyar munkaerőt és menedzsmentet foglalkoztató Rába nyerte, mely a hetekben elnyerte Figyelő TOP 200 Az év legeredményesebb magyar vállalata díjat is. A járműipari cég elsősorban az identitás, ismertség és jó hírnév kritériumokra kapott magas pontszám alapján végzett az élen – írja a privatbankar.hu.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Éles árverseny és kihívások a magyar élelmiszeriparban
A magyar élelmiszerpiacon komoly árverseny alakult ki, mivel a forgalom…
Tovább olvasom >A magyar vásárlók stresszmentes karácsonyt szeretnének: online előre vásárolnak és 100 000 forint felett költenek ajándékokra
A magyarok idén több mint 100 000 forintot terveznek karácsonyi…
Tovább olvasom >Visszaesett az élelmiszerár-emelkedés, nem várható jelentős drágulás év végéig
Az elmúlt két évben meredek élelmiszerár-emelkedést tapasztaltak a fogyasztók Magyarországon,…
Tovább olvasom >