Piacvezetővé válhat a Vandemoortele a fagyasztott pékáruk európai piacán
Felvásárolta a belga Vandemoortele a francia Délifrance pékségcsoportot, amivel Európa – egyes források szerint a világ – legnagyobb fagyasztott pékáru-gyártójává vált.
Globális terjeszkedés
A Vandemoortele egy héten belül a második jelentős akvizícióját hajtotta végre: a Bunge európai margarin üzletágának felvásárlása után most a Vivescia francia élelmiszeripari szövetkezettől vásárolta meg a Délifrance-t.
A Délifrance árbevétele 2024-ben 930 millió euró volt, így az egyesített péksütemény-divízió forgalma közel 2,4 milliárd euróra nő. A francia cég 14 gyártóüzemmel rendelkezik, több mint 3200 embert foglalkoztat, és Európában, valamint Ázsiában is jelentős piaci jelenléttel bír, kiszolgálva kiskereskedelmi láncokat, vendéglátóipari szereplőket és kézműves pékségeket.
Európában piacvezető
A tranzakcióval a Vandemoortele fagyasztott pékáru-divíziója a negyedik helyről az első helyre lép elő Európában – sőt, egyes iparági források szerint világszinten is piacvezetővé válhat. Az elmúlt másfél évben a cégcsoport három másik sütőipari vállalatot is felvásárolt: az olasz Dolciaria Acquaviva és Lizzi cégeket, valamint az amerikai Bannetont, amely az első amerikai gyártóbázist biztosította a Vandemoortele számára.
Az iparági elemzőket meglepte, hogy a Vandemoortelének sikerült a Délifrance akvizíciója, mivel korábban a francia vállalat a brit CVC befektetési társasággal folytatott kizárólagos tárgyalásokat, amely a nyilvánosság által ismeretlen okból meghiúsulni tűnik.
Kapcsolódó cikkeink
Belép a brit Müller a funkcionális egészségmegőrző joghurtok piacára
A Müller UK & Ireland megállapodott az Egyesült Királyság elsőszámú…
Tovább olvasom >A Vandemoortele vásárolja meg a Bunge európai margarin üzletágát
A belga Vandemoortele élelmiszeripari vállalat megvásárolja az amerikai Bunge európai…
Tovább olvasom >Megvette a The Nutriment Company a német BAF Petfoodot
Meg nem nevezett összegért vásárolta meg a svéd The Nutriment…
Tovább olvasom >További cikkeink
Vezetőváltás a Henkel magyarországi Consumer Brands üzletága élén
2025 április elsejétől Maurizio Salvaggio a Henkel Magyarország Consumer Brands…
Tovább olvasom >Még mindig lehet spórolni, de nem minden árrésstopos terméken
Bár a magyarországi árrésstopok hatása kezd érezhetővé válni a hazai…
Tovább olvasom >A piaci kihívások mellett is növekedni tudott a BioTechUSA-cégcsoport
Közzétette éves jelentését a tisztán hazai tulajdonú BioTechUSA-cégcsoport: a gazdasági…
Tovább olvasom >