Piacvezetővé válhat a Vandemoortele a fagyasztott pékáruk európai piacán
Felvásárolta a belga Vandemoortele a francia Délifrance pékségcsoportot, amivel Európa – egyes források szerint a világ – legnagyobb fagyasztott pékáru-gyártójává vált.
Globális terjeszkedés
A Vandemoortele egy héten belül a második jelentős akvizícióját hajtotta végre: a Bunge európai margarin üzletágának felvásárlása után most a Vivescia francia élelmiszeripari szövetkezettől vásárolta meg a Délifrance-t.
A Délifrance árbevétele 2024-ben 930 millió euró volt, így az egyesített péksütemény-divízió forgalma közel 2,4 milliárd euróra nő. A francia cég 14 gyártóüzemmel rendelkezik, több mint 3200 embert foglalkoztat, és Európában, valamint Ázsiában is jelentős piaci jelenléttel bír, kiszolgálva kiskereskedelmi láncokat, vendéglátóipari szereplőket és kézműves pékségeket.
Európában piacvezető
A tranzakcióval a Vandemoortele fagyasztott pékáru-divíziója a negyedik helyről az első helyre lép elő Európában – sőt, egyes iparági források szerint világszinten is piacvezetővé válhat. Az elmúlt másfél évben a cégcsoport három másik sütőipari vállalatot is felvásárolt: az olasz Dolciaria Acquaviva és Lizzi cégeket, valamint az amerikai Bannetont, amely az első amerikai gyártóbázist biztosította a Vandemoortele számára.
Az iparági elemzőket meglepte, hogy a Vandemoortelének sikerült a Délifrance akvizíciója, mivel korábban a francia vállalat a brit CVC befektetési társasággal folytatott kizárólagos tárgyalásokat, amely a nyilvánosság által ismeretlen okból meghiúsulni tűnik.
Kapcsolódó cikkeink
Romániában terjeszkedik a Bonafarm Csoport
A Bonafarm Csoport megállapodást írt alá a holland multinacionális tejipari…
Tovább olvasom >Hamarosan még több lazacot tenyészt a Mitsubishi Norvégiában és Kanadában
A japán Mitsubishi kereskedőház bejelentette, hogy bővíti lazactenyésztési tevékenységét Norvégiában…
Tovább olvasom >A Bunge csökkenti műanyagfelhasználását az olajospalack-csomagolás optimalizálásával Magyarországon
A martfűi gyárban előállított, újratervezett palackok darabonként 11 százalékkal kevesebb…
Tovább olvasom >További cikkeink
OKSZ: A kiskereskedelem nem felelős az emelkedő árakért
A kiskereskedelmi forgalom júniusi 3 százalékos – éves emelkedése az…
Tovább olvasom >A legnagyobb hazai webshopok oldalainak a karbonlábnyomát mérte meg a magyar startup
Tizenhat hazai webshop oldalának karbonlábnyomát mérte meg a Carbon.Crane, az…
Tovább olvasom >Tovább erősödött a magyar termék védjegyek szerepe
Az élelmiszerek esetében a vásárlók 86,6 százaléka előnyben részesíti a…
Tovább olvasom >