Piacvezető pozícióra tör a Huawei az okostelefonok piacán
Lakossági üzletágára, ezen belül is az okostelefonok értékesítésére összpontosítva forgalmának lendületes növekedését tervezi a Huawei Technologies – írja a Világgazdaság Online.
Ju Cseng-dong, a lakossági üzletág igazgatója pénteken a konszern legújabb okostelefon csúcsmodelljének kínai piaci bevezetése alkalmából Sanghajban tartott tájékoztatón elmondta: az üzletág okostelefonok, okos készülékek és személyi számítógépek értékesítésével három év alatt 100 milliárd dollárra, öt év alatt pedig 150 milliárd dollárra tervezi növelni bevételét.
A 150 milliárd dolláros bevételnek kétharmada pedig már okostelefonok értékesítéséből származik majd.
A Huawei lakossági üzletága tavaly 52,5 milliárd dollár bevételre tett szert, 45 százalékkal magasabbra az előző évinél. Az 50 milliárd dolláros bevételi célt az üzletág így a tervezettnél két évvel korábban érte el – mondta el az üzletág igazgatója.
Ju Cseng-dong bizakodásának adott hangot, hogy a Huawei akár már az idén is átveheti a vezetést az okostelefonok világpiacán.
Az amerikai Gartner számítástechnikai és távközlési piackutató vállalat éves elemzése szerint a Huawei tavaly 13,0 százalékos részesedéssel a harmadik legnagyobb gyártó volt az okostelefonok világpiacán, alig valamivel a 13,4 százalékot szerzett Apple mögött. A piacvezető a Samsung volt tavaly 19,0 százalékos részesedéssel.
A teljes világpiaci értékesítési volumen 2018-ban 1,24 százalékkal 1,555 milliárd okostelefonra emelkedett.
A Huawei egyre gyorsuló ütemben növeli okostelefon eladásait: a negyedik negyedévben tavaly az összes gyártó közül a legnagyobb mértékben, 37,6 százalékkal növelte eladásait, a teljes évben pedig 34,8 százalékkal. A Samsung ezzel szemben tavaly 8,2 százalékkal kevesebb okostelefont adott el mint 2017-ben, az Apple pedig 2,7 százalékkal kevesebbet. (vg.hu)
Kapcsolódó cikkeink
Kínai gazdaságélénkítés – a befektetők szem elől tévesztik a lényeget
Az alapanyagpiacokat övező hangulat szeptemberben döntő fordulatot vett, amikor Kína…
Tovább olvasom >Dinamikusan bővül a second-hand piac Magyarországon: az iPhone és Apple Watch a legkelendőbbek
A second-hand készülékek piaca világszinten 12%-kal nőtt, de hazánkban is…
Tovább olvasom >Fine Dining: az ősi Kína gasztrotörténetei címmel nyílt kiállítás a Néprajzi Múzeumban
Fine Dining: Az ősi Kína gasztrotörténetei címmel nyílt kiállítás kedden…
Tovább olvasom >További cikkeink
Csökkent a Ryanair nyeresége az első üzleti félévben: bevételnövekedés mellett mérsékelt eredmény
A Ryanair, Európa egyik legnagyobb fapados légitársasága, jelentős nyereségcsökkenést könyvelt…
Tovább olvasom >Megérkezett a Starbucks ünnepi italkínálata: új ízek és nosztalgikus kedvencek a téli hónapokra
A hideg hónapok beköszöntével a Starbucks ismét elhozza az ünnepi…
Tovább olvasom >Új szereplő a magyar légi piacon: decemberben indulhat a Hungary Airlines
A Cargo Facts nemzetközi légi teherszállítási portál jelentése szerint a…
Tovább olvasom >