Piacvezető pozícióra tör a Huawei az okostelefonok piacán
Lakossági üzletágára, ezen belül is az okostelefonok értékesítésére összpontosítva forgalmának lendületes növekedését tervezi a Huawei Technologies – írja a Világgazdaság Online.
Ju Cseng-dong, a lakossági üzletág igazgatója pénteken a konszern legújabb okostelefon csúcsmodelljének kínai piaci bevezetése alkalmából Sanghajban tartott tájékoztatón elmondta: az üzletág okostelefonok, okos készülékek és személyi számítógépek értékesítésével három év alatt 100 milliárd dollárra, öt év alatt pedig 150 milliárd dollárra tervezi növelni bevételét.
A 150 milliárd dolláros bevételnek kétharmada pedig már okostelefonok értékesítéséből származik majd.
A Huawei lakossági üzletága tavaly 52,5 milliárd dollár bevételre tett szert, 45 százalékkal magasabbra az előző évinél. Az 50 milliárd dolláros bevételi célt az üzletág így a tervezettnél két évvel korábban érte el – mondta el az üzletág igazgatója.
Ju Cseng-dong bizakodásának adott hangot, hogy a Huawei akár már az idén is átveheti a vezetést az okostelefonok világpiacán.
Az amerikai Gartner számítástechnikai és távközlési piackutató vállalat éves elemzése szerint a Huawei tavaly 13,0 százalékos részesedéssel a harmadik legnagyobb gyártó volt az okostelefonok világpiacán, alig valamivel a 13,4 százalékot szerzett Apple mögött. A piacvezető a Samsung volt tavaly 19,0 százalékos részesedéssel.
A teljes világpiaci értékesítési volumen 2018-ban 1,24 százalékkal 1,555 milliárd okostelefonra emelkedett.
A Huawei egyre gyorsuló ütemben növeli okostelefon eladásait: a negyedik negyedévben tavaly az összes gyártó közül a legnagyobb mértékben, 37,6 százalékkal növelte eladásait, a teljes évben pedig 34,8 százalékkal. A Samsung ezzel szemben tavaly 8,2 százalékkal kevesebb okostelefont adott el mint 2017-ben, az Apple pedig 2,7 százalékkal kevesebbet. (vg.hu)
Kapcsolódó cikkeink
Februárban csökkent a fogyasztói árindex Kínában, bő egy éve először
Kínában februárban több mint egy éve először csökkent a fogyasztói…
Tovább olvasom >100%-ban a Nestlé tulajdonába került a kínai Hsu Fu Chi édességmárka
Megszerezte a Nestlé a kínai Hsu Fu Chi édességgyártó fennmaradó…
Tovább olvasom >Hogyan alakul a világgazdaság idén?
Az Egyesült Államok növekedése stabil, Európa és Kína újabb kihívásokkal…
Tovább olvasom >További cikkeink
Németországban havi szinten lassult, éves összevetésben gyorsult a nagykereskedelmi árak emelkedése februárban
Németországban februárban havi szinten lassult, éves összevetésben gyorsult a nagykereskedelmi…
Tovább olvasom >Egyensúly és szépség a mindennapokban – A Balance by Béres Alexandra termékei már elérhetők a Rossmannban
Béres Alexandra Balance márkája új szépségápolási termékekkel debütált a Rossmannban,…
Tovább olvasom >Március 14-én fogyasztóvédelmi napot tartanak az Auchan áruházak
Az Auchan Magyarország 2017-től a Covid járvány megjelenéséig minden évben…
Tovább olvasom >