Piacvezető pozícióra tör a Huawei az okostelefonok piacán
Lakossági üzletágára, ezen belül is az okostelefonok értékesítésére összpontosítva forgalmának lendületes növekedését tervezi a Huawei Technologies – írja a Világgazdaság Online.
Ju Cseng-dong, a lakossági üzletág igazgatója pénteken a konszern legújabb okostelefon csúcsmodelljének kínai piaci bevezetése alkalmából Sanghajban tartott tájékoztatón elmondta: az üzletág okostelefonok, okos készülékek és személyi számítógépek értékesítésével három év alatt 100 milliárd dollárra, öt év alatt pedig 150 milliárd dollárra tervezi növelni bevételét.
A 150 milliárd dolláros bevételnek kétharmada pedig már okostelefonok értékesítéséből származik majd.
A Huawei lakossági üzletága tavaly 52,5 milliárd dollár bevételre tett szert, 45 százalékkal magasabbra az előző évinél. Az 50 milliárd dolláros bevételi célt az üzletág így a tervezettnél két évvel korábban érte el – mondta el az üzletág igazgatója.
Ju Cseng-dong bizakodásának adott hangot, hogy a Huawei akár már az idén is átveheti a vezetést az okostelefonok világpiacán.
Az amerikai Gartner számítástechnikai és távközlési piackutató vállalat éves elemzése szerint a Huawei tavaly 13,0 százalékos részesedéssel a harmadik legnagyobb gyártó volt az okostelefonok világpiacán, alig valamivel a 13,4 százalékot szerzett Apple mögött. A piacvezető a Samsung volt tavaly 19,0 százalékos részesedéssel.
A teljes világpiaci értékesítési volumen 2018-ban 1,24 százalékkal 1,555 milliárd okostelefonra emelkedett.
A Huawei egyre gyorsuló ütemben növeli okostelefon eladásait: a negyedik negyedévben tavaly az összes gyártó közül a legnagyobb mértékben, 37,6 százalékkal növelte eladásait, a teljes évben pedig 34,8 százalékkal. A Samsung ezzel szemben tavaly 8,2 százalékkal kevesebb okostelefont adott el mint 2017-ben, az Apple pedig 2,7 százalékkal kevesebbet. (vg.hu)
Kapcsolódó cikkeink
Komoly tárgyalások zajlanak a vámháború lezárásáról
Csak őszinte szándékkal lehet tárgyalni – így reagált a kínai…
Tovább olvasom >Drasztikus drágulás a Temun és a Sheinen: Trump vámháborúja érezteti hatását
Április 25-től érezhetően megdrágultak a kínai Temu és Shein platformokon…
Tovább olvasom >Kína adó-visszatérítési könnyítéssel élénkítené a belföldi fogyasztást
Kína újabb lépést tett a gyenge belföldi kereslet élénkítése érdekében:…
Tovább olvasom >További cikkeink
A Pick Szeged Zrt. nyeresége csökkent, árbevétele nőtt tavaly
A Pick Szeged Zrt. adózott eredménye 2024-ben 6,7 milliárd forint…
Tovább olvasom >Átadták a Nestlé napelemparkját Szerencsen
Szerencsen átadták a Nestlé közép-európai regionális kávé- és kakaóitalpor-gyártó és…
Tovább olvasom >8 ütős ötlet a tudatosabb, elfogadóbb és élhetőbb jövőért a Megoldások a holnapért kihívás döntőjében
Újabb mérföldkőhöz érkezett a Megoldások a holnapért kihívás idei, ötödik évada. Kihirdették…
Tovább olvasom >