Piacvezető pozícióra tör a Huawei az okostelefonok piacán
Lakossági üzletágára, ezen belül is az okostelefonok értékesítésére összpontosítva forgalmának lendületes növekedését tervezi a Huawei Technologies – írja a Világgazdaság Online.
Ju Cseng-dong, a lakossági üzletág igazgatója pénteken a konszern legújabb okostelefon csúcsmodelljének kínai piaci bevezetése alkalmából Sanghajban tartott tájékoztatón elmondta: az üzletág okostelefonok, okos készülékek és személyi számítógépek értékesítésével három év alatt 100 milliárd dollárra, öt év alatt pedig 150 milliárd dollárra tervezi növelni bevételét.
A 150 milliárd dolláros bevételnek kétharmada pedig már okostelefonok értékesítéséből származik majd.
A Huawei lakossági üzletága tavaly 52,5 milliárd dollár bevételre tett szert, 45 százalékkal magasabbra az előző évinél. Az 50 milliárd dolláros bevételi célt az üzletág így a tervezettnél két évvel korábban érte el – mondta el az üzletág igazgatója.
Ju Cseng-dong bizakodásának adott hangot, hogy a Huawei akár már az idén is átveheti a vezetést az okostelefonok világpiacán.
Az amerikai Gartner számítástechnikai és távközlési piackutató vállalat éves elemzése szerint a Huawei tavaly 13,0 százalékos részesedéssel a harmadik legnagyobb gyártó volt az okostelefonok világpiacán, alig valamivel a 13,4 százalékot szerzett Apple mögött. A piacvezető a Samsung volt tavaly 19,0 százalékos részesedéssel.
A teljes világpiaci értékesítési volumen 2018-ban 1,24 százalékkal 1,555 milliárd okostelefonra emelkedett.
A Huawei egyre gyorsuló ütemben növeli okostelefon eladásait: a negyedik negyedévben tavaly az összes gyártó közül a legnagyobb mértékben, 37,6 százalékkal növelte eladásait, a teljes évben pedig 34,8 százalékkal. A Samsung ezzel szemben tavaly 8,2 százalékkal kevesebb okostelefont adott el mint 2017-ben, az Apple pedig 2,7 százalékkal kevesebbet. (vg.hu)
Kapcsolódó cikkeink
Tizenkét hónapja csökkennek az élelmiszerárak Kínában
Júniusban a vártnál nagyobb mértékben mérséklődött az éves infláció Kínában:…
Tovább olvasom >MTÜ: élénkül a kínai beutazó turizmus
Egyre jobban élénkül a kínai beutazó turizmus Magyarországon és Európában…
Tovább olvasom >Rájár a rúd a Sheinre
A Shein, a fast fashion online divatkereskedelem egyik vezető szereplője,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Új termékigazgatót nevezett ki az Auchan
Július 1-től Varga László látja el az Auchan Magyarország termékigazgatói…
Tovább olvasom >Milliók dönthetnek milliókról akár egy mozdulattal a Tescónál
Emberek millióinak kezében van újra több millió forint és környékbeli…
Tovább olvasom >Egészséges nyári táplálkozási tippeket ad az Eisberg növényi zsírokkal
Az igazi forró nyár beköszöntével sokan törekednek egészségesebben táplálkozni, de…
Tovább olvasom >