Piacvezető a Bónusz Brigád
Tovább folytatódott a Bónusz Brigád dinamikus növekedése, így az év első öt hónapját piacvezető pozícióban zárta a magyar tulajdonú társaság. A piacvezető pozíció tényét múlt héten a GKIeNET piackutató is megerősítette , amely szerint minden mért adat vonatkozásában (ajánlatszám, eladott bónuszok száma, árbevétel, Facebook követők száma) egyértelműen vezet a Bónusz Brigád.
A 2010 szeptemberében Magyarországon elsőként, hazai start-up vállalkozásként elindult közösségi vásárlóoldal az idei évben tavalyi forgalmának megduplázását, legalább 2,2 milliárd forintos bevétel realizálását és a 2011 decemberében elért 42%-os piaci részesedésének további növelését tervezi. A kezdetektől piacvezető, tavaly október óta pedig már nyereségesen működő közösségi vásárló oldal eddig már közel 3,3 milliárd forintot „alkudott le”. A Bónusz Brigád amellett, hogy Magyarország egyik legismertebb internetes márkájává nőtte ki magát, Európában is a leginnovatívabb bónuszos/kuponos piaci szereplőként tartják számon.
2012 első öt hónapja alapján a legnagyobb árbevételt a Bónusz Brigád érte el, több mint 927 millió forintot érő eladott bónusszal – közölte múlt héten a GKIeNET és a Budapesti Corvinus Egyetem Infokommunikációs Tanszéke. A kutatóintézet szerint a teljes piac mintegy 5 000 ajánlatából 2 140 köthető a három legnagyobb szereplőhöz, az utóbbi szám felét pedig a Bónusz Brigád teszi ki a maga 1 248 ajánlatával – tehát a cégnek önmagában több ajánlata volt az év első öt hónapjában, mint a második és harmadik szereplőnek együttvéve. A piacvezető pozíció a közösségépítésben is óriási fölényt takar: a Bónusz Brigád több mint 315 000 fős követői bázisa több mint kétszerese az utána következő legtöbb követőt gyűjtő közösségi vásárlóoldalénak.
Magyarországon ma egyedül a Brigád rendelkezik kiterjedt, és rendszeres vidéki aktivitással, amely az év első öt hónapjában, 7 városban: Debrecen, Győr, Kecskemét, Miskolc, Pécs, Szeged, Székesfehérvár összesen 350 ajánlat keretében mintegy 22 ezer bónuszt értékesített. A második és harmadik helyezettnek ugyanebben az időszakban mindössze 5 vidéki ajánlata volt.
A piacvezető közösségi vásárlóoldal, megkönnyítve az interneten először vásárló felhasználók dolgát, hatféle módon – bankkártya, átutalás, mobil fizetés, paypal, banki és bolti készpénzbefizetés – biztosítja a fizetés lehetőségét, ami nemcsak Magyarországon, de a régióban is egyedülálló. Európában a Bónusz Brigád elsőként nyitott boltot, amelynek népszerűségét jól mutatja, hogy a bolti forgalom már a cég forgalmának 6%-át adja.
A Bónusz Brigád eddigi tevékenységét számos díjjal – így például az Év honlapja és a Magyar Adományozói Fórum Társadalmi Befektetések díjjal, Magyar Szolgáltatás védjeggyel és a legjobb Facebook oldalnak járó (fészbuker) díjjal – is elismerték.
A két magyar magánszemély által alapított Bónusz Brigád mára az egyik legismertebb és legkedveltebb internetes márkává nőtte ki magát Magyarországon, sőt a céget Európában a bónuszos/kuponos vásárlási piac egyik leginnovatívabb szereplőjeként tartják számon.
„A Bónusz Brigád sikerének kezdettől fogva fontos tényezője a folyamatos innováció, így 2012-ben is több újítást vezettünk be. Az egyik legjelentősebb fejlesztésünk idén az első hazai közösségi Piactér és a szolgáltatókat kiszolgáló Brigád Partnerközpont létrehozása volt. Míg a Piactér a hazai mikro- és kisvállalkozások internetrelépésének lehetőségét teremtette meg, a partnerközpont a szolgáltatók számára lehetőséget biztosít az értékesítés teljeskörű adminisztrációjára és vásárlókör alapos megismerésére életkor, lakóhely, nem vagy fizetési mód szerint.” – hangsúlyozta Heller Gábor alapító-tulajdonos.
Szintén a szigorú minőségi követelmények jegyében a Bónusz Brigád a piacon továbbra is egyedüliként indulása napjától vállal teljeskörű pénzvisszafizetési garanciát, amelynek keretében az elégedetlenség okát nem firtatva fizeti vissza a teljes vételárat minden szolgáltatás és termék esetében, amelyet értékesít. A vásárlástól való elállás lehetőségét pedig – ugyancsak indulása napjától – a törvényi előírásoknál kedvezőbb formában nem 8, hanem 14 napig biztosítja.
„Mivel piacvezetőként a minőségi mutatók biztosítása a saját szolgáltatásokon túlmutatóan az egész piacra vonatkoztatva is kiemelten fontos számunkra, a SzEK.org-on belül (Szövetség az Elektronikus Kereskedelemért Egyesület) kezdeményeztük a Közösségi Vásárlás tagozat megalapítását, amelyhez eddig a Citybrands és a Bookline is csatlakozott.” – folytatta Kaprinay Zoltán a cég másik alapító-tulajdonosa.
Az önszabályozás keretében a társult közösségi vásárló oldalak szigorú etikai kódexben fektették le az üzleti modell szabályait. Az önszabályozás célja a tisztességes, a vásárlók és szolgáltatók érdekeit és biztonságát egyaránt szem előtt tartó piaci szabályok és normák meghatározása. Ez annál is fontosabb, mivel a piaci verseny erősödésével egyre több – elsősorban a gyors profitban érdekelt külföldi multikra jellemző – agresszív piacrombolás fedezhető fel egyes piaci szereplőknél.
A felelősségvállalás a szakmai kereteken is túlmutat. A MAF Társadalmi Felelősségvállalás díjjal is elismert egyedülálló Segít a Brigád programja minden hónapban egy-egy civil szervezetet részesít pénzadományban. Az így összegyűlt összeget a Brigád minden hónapban további 100 000 forinttal egészíti ki. A vállalat eddig már több mint 4 000 000 forinttal segítette non-profit szervezetek és alapítványok munkáját.
A Heller Gábor és Kaprinay Zoltán által 2010-ben alapított Bónusz Brigád az első és legnagyobb közösségi vásárló portál Magyarországon. A cég felkutatja a legjobb helyeket, lealkudja az áraikat, és meghirdeti az ajánlatokat saját közösségének. A Facebookon több mint 315 000 rajongójuk van, a vásárlók pedig a Brigádnak köszönhetően eddig közel 3,3 milliárd forintot spóroltak.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Adni Öröm! – nehéz sorsú embereknek gyűjtenek tartós élelmiszereket a SPAR-üzletekben
Elindult mától a Magyar Máltai Szeretetszolgálat és a SPAR Magyarország…
Tovább olvasom >A Lidl kiadta 3. fenntarthatósági jelentését
Megjelent a Lidl Magyarország 2022/2023-as üzleti évekre vonatkozó fenntarthatósági jelentése.…
Tovább olvasom >Tíz millió forintnyi tetőcserepet ajánlott fel a törökbálinti Tábitha Hospice Ház építéséhez a Wienerberger
Tizenharmadik alkalommal indult el a „Jónak lenni jó!” adománygyűjtő aktivitás,…
Tovább olvasom >