Piactér-koncepciójával a szupermarketizáció útjára lépett a Penny Németországban

Szerző: Rennack Sebastian Dátum: 2024. 12. 13. 09:07

A Penny németországi piactér-koncepciója evolúciós lépés a szupermarketizáció útján. A Rewe diszkontja a kényelmi ajánlatok hangsúlyozásával különbözteti meg magát a Lidltől és az Alditól, és a legújabb üzletbelső-kialakításban a széles food-to-go kínálatra és az újonnan kialakított kompakt termékvilágoknak köszönhető gyorsabb vásárlási élményre fókuszál.

A Penny Németországban 2021-ben vezette be piactér koncepcióját, mely 2023 végéig országosan is megjelent az üzletekben. A „Super-Discount” néven hirdetett koncepció a kereskedőt a nálánál többszörösen nagyobb versenytársakkal, az Aldival és a Lidllel szemben a szupermarket szegmens felé való erőteljesebb elmozdulás révén különbözteti meg.

Gyorsabb vásárlási útvonal

A Super-Penny áruházak legfontosabb eleme a főbb termékcsoportok U-alakú termékvilágokba való rendezése, amely a vásárlási folyamatot felgyorsítani és a vásárlókat pedig az üzletben való tájékozódásban hivatott segíteni.

A promóciós cikkek, amelyek a régi koncepcióban külön promóciós területen kerültek elhelyezésre, most külön-külön, az adott termékcsoporton belül jelennek meg. A mobil polcok megkönnyítik az árumozgatást a raktárban, majd a koncepcióvilágba történő szállítást.

Kiemelt friss és kényelmi termékcsaládok

Az üzlet bejáratánál a gyümölcs- és zöldségrészleg egy fő szigetből és az azt körbevevő polcokból álló piactér formájában került kialakításra. Ezzel párhuzamosan a kényelmi Penny-to-go választékot a „Penny Ready” márkanév alatt egy fali hűtőszekrényben mutatják be. Ez a választék az üzlet lokációjához modulárisan igazítható.

Az üzlet hátsó részében található fali hűtőszekrényekben a “Hentes” koncepció és a második Penny Ready hűtőszekrény kap helyet, amely a konyhakész és melegítés után fogyasztásra kész ételeket tartalmazza. Ezek között a Food for Future címke alatt több tucat vegán termék is megtalálható.

A „Frische-Pack” (friss csomag) néven futó kényelemorientált koncepció kis kiszerelésű felvágottakat és sajtokat kínál nyitott hűtőben.

Fókuszban az organikus választék

A Naturland sajátmárkás biotermék-kínálat – beleértve a promóciós és szezonális termékeket is – az év során mintegy 500 terméket tartalmaz. A tervek szerint 2025 végére ez a szám 600-ra nő.

A Penny nettó árbevétele 2023-ban becslések szerint 9,5 milliárd euróra rúgott Németországban. Egy Penny-üzlet átlagos eladótere 740 négyzetméter körül van, ami lényegesen kisebb, mint a diszkont versenytársaké. Az Aldi és a Lidl standard koncepciójába illeszkedő üzletek eladótere egyaránt 1000 négyzetméter fölött van.

A Penny a mintegy 2150 üzletének felében tervez retail médiaeszközt, bevezetni és képernyőket elhelyezni, míg az elektronikus polccímkék jelenleg tesztelési fázisban vannak.

Az üzletbejáratnál a piactér elrendezésű tágas gyümölcs- és zöldségrészleg fogadja a vásárlókat.

A mintegy 2150 Penny-üzlet felét retail média képernyőkkel szerelik fel.

A két „Penny Ready” falihűtő közül az első közvetlenül az üzlet bejárata mögött található, melyben hűtött italok, szendvicsek és saláták kaphatók.

Az üzletkoncepcióban a polcsorok között széles folyosók futnak, amelyek jobb rálátást engednek a termékcsoportokra, és gyorsabbá tehetik a vásárlás.

A termékvilágok a megfelelő láthatóság érdekében a fő sorból nyíló U-alakú elrendezésben helyezkednek el. A promóciós termékek az egyes kategóriákon belül, középen lévő mobil polcokon vannak elhelyezve.

Az üzlet hátsó részében kapott helyet a második „Penny Ready” hűtő konyhakész és melegítés után azonnal fogyasztható választékkal.

A Penny egy külön erre a célra kialakított nyitott hűtőben “Frische-Pack” márkanév alatt kínál egyszemélyes kolbász- és sajtcsomagokat.

A Pennyt a Lidltől és az Alditól megkülönböztető választéknak része a „Food for Future” vegán termékkínálat.

A promóciós frissáru-választék egy kompakt piros promóciós ablakban jelenik meg.

A friss kategóriákat tároló fali hűtőszekrények energiatakarékos dupla ajtókkal rendelkeznek.

Az átlagosan több mint 500 cikkelemből álló biokínálat a tervek szerint a következő egy éven belül 20%-kal bővülhet.

A pénztár felé vezető úton található pékségben mintegy 50 féle pékáru kapható.

A hentes koncepció sztenderd hús- és baromfiárut, valamint szezonális választékot foglal magában.

A pénztár felé haladva a fagyasztottáru-részleg koncepcióvilágként került kialakításra, ahol a promóciós egységet külön piros szín jelöli.

Az exkluzív megjelenésű, fa hatású berendezéssel és külön dedikált világítással felszerelt alkoholosital-részleg közvetlenül a kassza előtti zónában található.

A pénztáraknál a vásárlók a szokásos impulzusválaszték mellett digitális termékeket is vásárolhatnak. A készletgazdálkodás szempontjából releváns termékek egy lezárt üvegszekrényben vannak kiállítva.

Kapcsolódó cikkeink