Piactér-koncepciójával a szupermarketizáció útjára lépett a Penny Németországban
A Penny németországi piactér-koncepciója evolúciós lépés a szupermarketizáció útján. A Rewe diszkontja a kényelmi ajánlatok hangsúlyozásával különbözteti meg magát a Lidltől és az Alditól, és a legújabb üzletbelső-kialakításban a széles food-to-go kínálatra és az újonnan kialakított kompakt termékvilágoknak köszönhető gyorsabb vásárlási élményre fókuszál.
A Penny Németországban 2021-ben vezette be piactér koncepcióját, mely 2023 végéig országosan is megjelent az üzletekben. A „Super-Discount” néven hirdetett koncepció a kereskedőt a nálánál többszörösen nagyobb versenytársakkal, az Aldival és a Lidllel szemben a szupermarket szegmens felé való erőteljesebb elmozdulás révén különbözteti meg.
Gyorsabb vásárlási útvonal
A Super-Penny áruházak legfontosabb eleme a főbb termékcsoportok U-alakú termékvilágokba való rendezése, amely a vásárlási folyamatot felgyorsítani és a vásárlókat pedig az üzletben való tájékozódásban hivatott segíteni.
A promóciós cikkek, amelyek a régi koncepcióban külön promóciós területen kerültek elhelyezésre, most külön-külön, az adott termékcsoporton belül jelennek meg. A mobil polcok megkönnyítik az árumozgatást a raktárban, majd a koncepcióvilágba történő szállítást.
Kiemelt friss és kényelmi termékcsaládok
Az üzlet bejáratánál a gyümölcs- és zöldségrészleg egy fő szigetből és az azt körbevevő polcokból álló piactér formájában került kialakításra. Ezzel párhuzamosan a kényelmi Penny-to-go választékot a „Penny Ready” márkanév alatt egy fali hűtőszekrényben mutatják be. Ez a választék az üzlet lokációjához modulárisan igazítható.
Az üzlet hátsó részében található fali hűtőszekrényekben a “Hentes” koncepció és a második Penny Ready hűtőszekrény kap helyet, amely a konyhakész és melegítés után fogyasztásra kész ételeket tartalmazza. Ezek között a Food for Future címke alatt több tucat vegán termék is megtalálható.
A „Frische-Pack” (friss csomag) néven futó kényelemorientált koncepció kis kiszerelésű felvágottakat és sajtokat kínál nyitott hűtőben.
Fókuszban az organikus választék
A Naturland sajátmárkás biotermék-kínálat – beleértve a promóciós és szezonális termékeket is – az év során mintegy 500 terméket tartalmaz. A tervek szerint 2025 végére ez a szám 600-ra nő.
A Penny nettó árbevétele 2023-ban becslések szerint 9,5 milliárd euróra rúgott Németországban. Egy Penny-üzlet átlagos eladótere 740 négyzetméter körül van, ami lényegesen kisebb, mint a diszkont versenytársaké. Az Aldi és a Lidl standard koncepciójába illeszkedő üzletek eladótere egyaránt 1000 négyzetméter fölött van.
A Penny a mintegy 2150 üzletének felében tervez retail médiaeszközt, bevezetni és képernyőket elhelyezni, míg az elektronikus polccímkék jelenleg tesztelési fázisban vannak.
Kapcsolódó cikkeink
Gyümölcslékoncentrátum-gyártót vásárolt az Eckes-Granini Németországban
Európa egyik vezető gyümölcslégyártója, az Eckes-Granini megvásárolta Németországban a gyümölcsital-koncentrátumok…
Tovább olvasom >Ismert YouTube sztár adományozta egy berlini Edeka üzlet teljes készletét rászorulóknak
MrBeast, a világ egyik legismertebb YouTube-sztárja, egy berlini Edeka üzlet…
Tovább olvasom >A PENNY üzletekben még december 24-én is vásárolhatunk
A PENNY Magyarország számára fontos, hogy vásárlóinak az ünnepek alatt…
Tovább olvasom >További cikkeink
A magyarok többsége 50 ezer forint alatt költ karácsonyi ajándékokra, a fenntarthatóság fontos szempont, de nem elsődleges
Az ajándékozás az ünnepek elmaradhatatlan hagyománya, de mi az, ami…
Tovább olvasom >Jótékonysággal tette teljessé az év végét a Rossmann
A Rossmann Magyarország idén is számos rászoruló közösség és intézmény…
Tovább olvasom >