Piactér-koncepciójával a szupermarketizáció útjára lépett a Penny Németországban
A Penny németországi piactér-koncepciója evolúciós lépés a szupermarketizáció útján. A Rewe diszkontja a kényelmi ajánlatok hangsúlyozásával különbözteti meg magát a Lidltől és az Alditól, és a legújabb üzletbelső-kialakításban a széles food-to-go kínálatra és az újonnan kialakított kompakt termékvilágoknak köszönhető gyorsabb vásárlási élményre fókuszál.
A Penny Németországban 2021-ben vezette be piactér koncepcióját, mely 2023 végéig országosan is megjelent az üzletekben. A „Super-Discount” néven hirdetett koncepció a kereskedőt a nálánál többszörösen nagyobb versenytársakkal, az Aldival és a Lidllel szemben a szupermarket szegmens felé való erőteljesebb elmozdulás révén különbözteti meg.
Gyorsabb vásárlási útvonal
A Super-Penny áruházak legfontosabb eleme a főbb termékcsoportok U-alakú termékvilágokba való rendezése, amely a vásárlási folyamatot felgyorsítani és a vásárlókat pedig az üzletben való tájékozódásban hivatott segíteni.
A promóciós cikkek, amelyek a régi koncepcióban külön promóciós területen kerültek elhelyezésre, most külön-külön, az adott termékcsoporton belül jelennek meg. A mobil polcok megkönnyítik az árumozgatást a raktárban, majd a koncepcióvilágba történő szállítást.
Kiemelt friss és kényelmi termékcsaládok
Az üzlet bejáratánál a gyümölcs- és zöldségrészleg egy fő szigetből és az azt körbevevő polcokból álló piactér formájában került kialakításra. Ezzel párhuzamosan a kényelmi Penny-to-go választékot a „Penny Ready” márkanév alatt egy fali hűtőszekrényben mutatják be. Ez a választék az üzlet lokációjához modulárisan igazítható.
Az üzlet hátsó részében található fali hűtőszekrényekben a “Hentes” koncepció és a második Penny Ready hűtőszekrény kap helyet, amely a konyhakész és melegítés után fogyasztásra kész ételeket tartalmazza. Ezek között a Food for Future címke alatt több tucat vegán termék is megtalálható.
A „Frische-Pack” (friss csomag) néven futó kényelemorientált koncepció kis kiszerelésű felvágottakat és sajtokat kínál nyitott hűtőben.
Fókuszban az organikus választék
A Naturland sajátmárkás biotermék-kínálat – beleértve a promóciós és szezonális termékeket is – az év során mintegy 500 terméket tartalmaz. A tervek szerint 2025 végére ez a szám 600-ra nő.
A Penny nettó árbevétele 2023-ban becslések szerint 9,5 milliárd euróra rúgott Németországban. Egy Penny-üzlet átlagos eladótere 740 négyzetméter körül van, ami lényegesen kisebb, mint a diszkont versenytársaké. Az Aldi és a Lidl standard koncepciójába illeszkedő üzletek eladótere egyaránt 1000 négyzetméter fölött van.
A Penny a mintegy 2150 üzletének felében tervez retail médiaeszközt, bevezetni és képernyőket elhelyezni, míg az elektronikus polccímkék jelenleg tesztelési fázisban vannak.
Kapcsolódó cikkeink
Megújítja digitális hűségprogramját a német REWE Group
Adatvezérelt technológiákkal átfogoan megújítja a REWE és Penny vásárlók számára…
Tovább olvasom >Nagyszabású akciókkal és garantált nyereményekkel indul az új év a PENNY-ben!
A megszokott pénztárcabarát árak mellett vonzó szezonális kínálattal, megújult kedvezményekkel…
Tovább olvasom >Már több mint egy hónapja lehet a PENNY-ből otthonra is rendelni!
„Több mint egy hónapja, hogy országosan is elindultunk a házhoz…
Tovább olvasom >További cikkeink
Meggyőzéstechnika – A nap videója
Vannak nagy dumások, vannak másokat okosan befolyásoló, vagy éppen az…
Tovább olvasom >Az Aldi szalmonellával szennyezett hajdinalisztet hívott vissza a forgalomból
Az Aldi szalmonellával szennyezett Happy Harvest hajdinalisztet vonat ki a…
Tovább olvasom >