Piaci átlag felett nőtt az AutoWallis Csoport új- és használt gépjármű-értékesítése a kiskereskedelemben az első negyedévben
Piaci átlag felett, 9 százalékkal bővült az AutoWallis Csoport Kiskereskedelmi üzletágának árbevétele az első negyedévben, miközben a társaság külön üzletágba rendezte év elején a mobilitáshoz kapcsolódó, az akvizícióknak köszönhetően tavaly bővült szolgáltatásait. Az AutoWallis Nagykereskedelmi üzletága által értékesített járművek száma elsősorban bázishatások és a tengeri szállítások nehézségei miatt csökkent, így a társaság árbevétele az első három hónapban 89 milliárd forinton, míg EBITDA-ja 4,8 milliárd forinton alakult. Az AutoWallis az idén összességében a tavalyi évet érdemben meghaladó értékesítési adatokkal számol a jelenlegi makrogazdasági környezetben.
Az AutoWallis Csoport 89,1 milliárd forintos árbevételt ért el 2024 első három hónapjában, mely 11 százalékkal marad el a tavalyi év azonos időszakához képest. A Csoport regionálisan meghatározó szerepét mutatja, hogy árbevételének több mint fele külföldről származik, ennek aránya az első negyedévben 1,5 százalékkal 57-re nőtt. A visszaesést a Nagykereskedelmi üzletág árbevételének 25 százalékkal 47,5 milliárd forintra történő mérséklődése okozta, melynek oka túlnyomórészt technikai jellegű, amit a 2022. utolsó és a bázisidőszaki 2023. első negyedéves átmenetileg kiugróan magas értékesítések bázishatása, illetve az idei első negyedévben a Szuezi-csatorna, illetve a vörös-tengeri helyzet miatt csaknem egy hónappal megnövekedett tengeri szállítási határidők együttesen magyaráznak, így hatásuk átmenetinek tekinthető. A korábban az AutoWallis által jelzetteknek megfelelően megnövekedett regisztrációs számok a tavalyi időszakban a COVID hatásaira, chiphiányra, és globális szállítási nehézségekre visszavezethető elhalasztott vásárlásoknak és a magas teljesítésre váró rendelésállománynak voltak köszönhetőek. Mára ezek az egyszeri hatások kiegyenlítődtek, az értékesítés normalizálódott, egyenletesebben oszlik el, kiszámíthatóbb mederbe került.
Ormosy Gábor, az AutoWallis vezérigazgatója ennek kapcsán elmondta, hogy az első negyedéves árbevétel a várakozásaiknak megfelelő, a Csoport által elért gépjárműértékesítési eredmények növekvő trendbe illeszkednek. Kiemelte, hogy a Csoport frissített, májusban publikált stratégiájában 750 milliárd forintos árbevételt és 40 milliárd forintos EBITDA nyereséget tervez 2028-ra, ezzel mindkét mutató esetében megduplázhatja 2023-as eredményeit.
Az AutoWallis 2024 elejétől a mobilitáshoz kapcsolódó szolgáltatásokat új üzletágba rendezte, mivel azok súlya a 2023-ban lezárt akvizícióknak (Nelson Flottalízing, wigo carsharing) is köszönhetően bővült (a Mobilitási Üzletágra vonatkozó adatok korábban a Kiskereskedelmi üzletág részeként kerültek kimutatásra). Az üzletágban a Csoport által üzemeltetett flotta mérete az előző év hasonló időszakához képest érdemben azonos szinten maradt (+3,2%), köszönhetően a rövid távú bérleti tevékenységen belül elért hatékonyságnövekedésnek, és a wigo autómegosztó szolgáltatás együttes hatásának. Az üzletág árbevétele az első negyedévben 1,4 milliárd forint volt, míg az EBITDA 673 millió forintos nyereséget mutatott, kiemelkedő, 47 százalékos EBITDA margin mellett. Az AutoWallis Kiskereskedelmi üzletágának árbevétele a magyar piaci átlagot* meghaladva, 9 százalékkal 40,2 milliárd forintra nőtt, miközben az ettől a negyedévtől külön kimutatott Mobilitási üzletág 2023 első negyedévre vonatkozó árbevételét a bázisidőszaki adatok tartalmazták.
Az AutoWallis Csoport EBITDA-ja főként az árbevételt érintő egyszeri bázishatásoknak köszönhetően 16 százalékkal 4,8 milliárd forintra csökkent 2024 első negyedévében. A társaság a bázisidőszakival közel azonos, 5,3 százalékos EBITDA margint ért el. Az eladott áruk beszerzési értéke (ELÁBÉ) 14 százalékkal 73,3 milliárd forintra csökkent, melynek eredményeképpen a Csoport képes volt magasszintű fedezettermelő képességét a bázisidőszaki 14,9 százalékról 17,8 százalékra növelni. A személyi jellegű ráfordítások 32 százalékos emelkedése elsősorban a 2023-ban végrehajtott akvizíciók miatti létszámnövekedésnek köszönhető (a Csoport átlagos létszáma 126 fővel 1.038 főre emelkedett az első negyedévben). A pénzügyi bevételek és ráfordítások értéke 2024 első negyedévében -1,6 milliárd forint volt a tavalyi 270 millió forint nyereség után, mely elsősorban az időszaki devizás tételek átértékeléséből származó realizált és nem realizált árfolyamnyereségnek és veszteségnek tulajdonítható.
* Magyarországon 7,23 százalékkal nőtt a forgalomba helyezett személyautók száma (Forrás: DataHouse)
Kapcsolódó cikkeink
Porsche Hungaria: jól teljesített az idén a magyarországi autópiac
Az európai átlagot meghaladóan teljesít az idén a magyarországi autópiac,…
Tovább olvasom >Újabb márkákkal erősít Csehországban az AutoWallis Csoport
Az AutoWallis Csoport tovább bővíti tevékenységét Csehországban, miután megvásárolta a…
Tovább olvasom >Eddigi története legnagyobb akvizíciójával erősíti cseh kiskereskedelmi jelenlétét az AutoWallis
Történetének eddigi legnagyobb felvásárlásával tovább erősíti meghatározó régiós szerepét az…
Tovább olvasom >További cikkeink
Master Good, Nestlé Hungária, Tesco Magyarország az idei győztes sorrend
A Trade magazin idén másodszor hirdette meg a Karácsonyi tv-reklámok…
Tovább olvasom >Átadásra kerültek a CO-OP Star idei Ezüstfenyő és Ezüstcsillag díjai
Ahogy minden évben karácsony előtt, úgy idén is, december közepén…
Tovább olvasom >Fogyó cégszámok, tartós félmilliós határ
2024-ben a társas vállalkozások száma várhatóan 12 ezerrel csökken, miközben…
Tovább olvasom >