Pezsgőből és virsliből fogy a legtöbb szilveszterkor
Változatlanul a pezsgő és a virsli a legnépszerűbb szilveszterkor Magyarországon az MTI-t tájékoztató áruházláncok szerint, de a legkeresettebb élelmiszerek között van a lencse is.
A Tesco áruházaiban a pezsgő és a virsli éves forgalmának jelentős része decemberre koncentrálódik. Virsliből csaknem 560 tonnát értékesítenek, az eladások 11 százaléka erre az időszakra esik. A pezsgő esetében még látványosabb a forgalomnövekedés, az eladások 36 százaléka bonyolódik az év végén – közölte a Tesco-Global Áruházak Zrt.
Az áruházlánc tapasztalatai szerint a vásárlók a pezsgő esetében márkahűek, és inkább a magyar termékeket keresik. A decemberi virsliforgalom 40 százalékát a két ünnep között realizálja a Tesco. A virslifogyasztás évről-évre a közép- és felsőkategóriás árucikkek felé tolódik. A csemegepulti termékeknél szilveszter előtt 2-3, az előre csomagolt árunál pedig 3-4-szeresére nő a forgalom – közölték.
Az Auchan Magyarország Kft. arról tájékoztatta az MTI-t, hogy a társaság 19 magyarországi áruházában a virsli, a pezsgő, a lencse, illetve a különböző kocsonya alapanyagok, valamint a bőrös süldő és a darált húsok a legkeresettebb szilveszteri termékek. Az áruházlánc a szilveszteri időszakban realizálja éves pezsgőforgalmának legnagyobb részét, de az elmúlt években a pezsgőfogyasztás nem csak szilveszterre korlátozódik, hanem már karácsony előtt megnő a forgalma.
Az áruházlánc csemegepultjaiban mintegy 150 tonna, míg a felvágott önkiszolgáló pultoknál több mint 400 ezer terméket értékesítenek a szilveszteri időszakban. Lencséből az ünnepi időszakban az éves mennyiség mintegy fele, 60 tonna fogy, és a kereslet évről évre nő.
Az Auchan közölte: érzékelhetően nőtt a vásárlási kedv, a decemberi növekedés fő hajtóereje az adventi és a szilveszteri időszak.
A Lidl Magyarország Kereskedelmi Bt. szintén azt emelte ki, hogy a szilveszteri időszakban magyarországi áruházaiban továbbra is az átlagosnál jelentősen nagyobb a kereslet a pezsgő és a virsli iránt. Ezeken a termékeken túl a lencsét, valamint az energiaitalokat, az égetett szeszeket és a söröket keresik a vásárlók.
A Lidl áruházaiban is erősebb az átlagosnál az év végi forgalom az ünnepek, illetve az ezzel járó zárva tartások miatt – közölték. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Nemzetközi szinten csökken, itthon nő a pezsgőfogyasztás
A pezsgő mindig is a luxus szimbóluma volt, amelyet az…
Tovább olvasom >Hungaria-partnertalálkozó
Partnertalálkozóval ünnepelte a Hungaria pezsgőmárka 70 éves születésnapját. A május…
Tovább olvasom >Nyárindító bor és pezsgő ünnep a Szabadság téren
A nagy sikerű Bor & Pezsgő Fesztivál és Junibor Ünnep…
Tovább olvasom >További cikkeink
Akciók, árak, alternatívák – promóciós helyzetkép a magyar háztartásokban
Turcsán Tünde, a YouGov ügyvezető igazgatója a Promóciók Napja konferencián…
Tovább olvasom >K&H: hiánypótló iránytűt kapnak a befektetők
Elindult a K&H Értékpapír – befektetői hangulatindex, amely heti rendszerességgel…
Tovább olvasom >Ausztriában 3,0 százalékra mérséklődött az infláció májusban
Ausztriában a fogyasztói árak éves növekedési üteme az előzetes becsléssel…
Tovább olvasom >