Pezsgőből és virsliből fogy a legtöbb szilveszterkor
Változatlanul a pezsgő és a virsli a legnépszerűbb szilveszterkor Magyarországon az MTI-t tájékoztató áruházláncok szerint, de a legkeresettebb élelmiszerek között van a lencse is.
A Tesco áruházaiban a pezsgő és a virsli éves forgalmának jelentős része decemberre koncentrálódik. Virsliből csaknem 560 tonnát értékesítenek, az eladások 11 százaléka erre az időszakra esik. A pezsgő esetében még látványosabb a forgalomnövekedés, az eladások 36 százaléka bonyolódik az év végén – közölte a Tesco-Global Áruházak Zrt.
Az áruházlánc tapasztalatai szerint a vásárlók a pezsgő esetében márkahűek, és inkább a magyar termékeket keresik. A decemberi virsliforgalom 40 százalékát a két ünnep között realizálja a Tesco. A virslifogyasztás évről-évre a közép- és felsőkategóriás árucikkek felé tolódik. A csemegepulti termékeknél szilveszter előtt 2-3, az előre csomagolt árunál pedig 3-4-szeresére nő a forgalom – közölték.
Az Auchan Magyarország Kft. arról tájékoztatta az MTI-t, hogy a társaság 19 magyarországi áruházában a virsli, a pezsgő, a lencse, illetve a különböző kocsonya alapanyagok, valamint a bőrös süldő és a darált húsok a legkeresettebb szilveszteri termékek. Az áruházlánc a szilveszteri időszakban realizálja éves pezsgőforgalmának legnagyobb részét, de az elmúlt években a pezsgőfogyasztás nem csak szilveszterre korlátozódik, hanem már karácsony előtt megnő a forgalma.
Az áruházlánc csemegepultjaiban mintegy 150 tonna, míg a felvágott önkiszolgáló pultoknál több mint 400 ezer terméket értékesítenek a szilveszteri időszakban. Lencséből az ünnepi időszakban az éves mennyiség mintegy fele, 60 tonna fogy, és a kereslet évről évre nő.
Az Auchan közölte: érzékelhetően nőtt a vásárlási kedv, a decemberi növekedés fő hajtóereje az adventi és a szilveszteri időszak.
A Lidl Magyarország Kereskedelmi Bt. szintén azt emelte ki, hogy a szilveszteri időszakban magyarországi áruházaiban továbbra is az átlagosnál jelentősen nagyobb a kereslet a pezsgő és a virsli iránt. Ezeken a termékeken túl a lencsét, valamint az energiaitalokat, az égetett szeszeket és a söröket keresik a vásárlók.
A Lidl áruházaiban is erősebb az átlagosnál az év végi forgalom az ünnepek, illetve az ezzel járó zárva tartások miatt – közölték. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Húshagyó kedv a virsliknél
Arra készülődnek a virslimárkák, hogy a vásárlókedv újbóli erősödésével visszaveszik…
Tovább olvasom >Magyar pezsgők sikere a 2024-es Pezsgő Világbajnokságon
Több magyar pezsgőpincészet is kiemelkedő eredményeket ért el a 2024-es…
Tovább olvasom >Pezsdítő innovációk a Törley-nél
Az energiafelhasználásának felét megújuló forrásból biztosítja, 2030-ra felére, 2040-re pedig…
Tovább olvasom >További cikkeink
Mesterséges intelligenciával szűri ki az Amazon a hibás termékeket szállítás előtt
Az Amazon „Project P. I.” modellje (a P. I. a private investigator, azaz…
Tovább olvasom >Szkeptikusak a fogyasztók a vállalatok fenntarthatóságával kapcsolatban
2022 óta folyamatosan növekszik a vállalatok fenntarthatóság terén mutatott érettsége.…
Tovább olvasom >Masszívan lassult a belkereskedelem
Ma reggel kiskereskedelmi forgalmi adatokat tett közzé a Központi Statisztikai…
Tovább olvasom >