Pezsgő 2025

Szerző: Ipacs Tamás Dátum: 2025. 11. 06. 19:02
🎧 Hallgasd a cikket:

Piacról, termékfejlesztésről, fogyasztási szokásokról beszélgettünk a hazai pezsgőpiac két meghatározó szereplőjével.

A cikk a Trade magazin 2025/11. lapszámában olvasható.

Csomay András
marketing vezető
Törley Pezsgőpincészet

A pezsgőalapbor készítéséhez – értékel Csomay András, a Törley Pezsgőpincészet marketing vezetője – az idei év határozott savasságot, mérsékelt alkoholtartalmat és tiszta, gyümölcsös aromákat biztosít, tökéletes alapot teremtve az élénk, elegáns pezsgőkhöz és borokhoz, amelyek fiatalon és hosszabb érleléssel is kiválónak ígérkeznek.

Az elmúlt évek során forgalmunk elmozdult a magasabb értékű termékek felé. Egyre nagyobb teret nyernek például az alkoholmentes termékeink, a palackos erjesztésű és érlelésű pezsgőink, valamint a Prosecco kategória is évről évre népszerűbb. A kategóriának fontos hajtóereje továbbá az innováció. Az elmúlt évek sikertermékei, a Törley ICE család után az idei év végére is készültünk egy újdonsággal, a Törley Selection pezsgőcsaláddal. Tagjai egyrészt a hosszabb tartályos erjesztéssel és érleléssel egészen egyedi, komplexebb karaktert kapnak, másrészt egy elegáns, de modern kiszereléssel szerettük volna meglepni fogyasztóinkat.

A magyar pezsgőpiacon egyre többen keresik a szárazabb ízvilágot, és sokan nyitnak a magasabb értékű pezsgők felé is. A kiemelt időszakokban még mindig az édes és tartályban erjesztett pezsgők a meghatározóak, de a kiemelt szezonokon kívül egyre nagyobb teret nyernek a szárazak, még a tartályos erjesztéssel és érleléssel készült pezsgők között is.

A kis és közepes méretű borászatok szerepe évről évre nő a hazai pezsgőpiacon. Termékeik sokszínűsége és jelenlétük fontos szerepet játszik a hazai pezsgőkultúra továbbfejlődésében: számunkra egészséges versenyt és inspirációt jelentenek.

Fontosnak tartjuk, hogy hosszú távon, aki vendéglátóhelyen fogyasztja a termékeinket, edukációt is kapjon az ízélményhez. Itt tudunk igazán közvetlen kapcsolatot kialakítani a fogyasztókkal (a jól képzett felszolgálókon keresztül is). Akinek jó élménye van a termékünk kapcsán egy étteremben vagy szállodában, jó eséllyel válik vásárlónkká.

A piacon egyre nagyobb számban megjelenő hazai és külföldi RTD-knek, boralapú szénsavas koktéloknak van hatása a pezsgőfogyasztási szokásokra, de aki alapvetően pezsgőfogyasztó, az hosszú távon nem valószínű, hogy átáll ezekre a kategóriákra.

A magyar pezsgőpiacon is egyre többen keresik a szárazabb ízvilágot

Oldódó szezonalitás

Kovács György
vezérigazgató
Royalsekt

Az idei szüretben a szőlő minőségével elégedettek voltunk – mondja el Kovács György, a Royalsekt Zrt. vezérigazgatója –, és a mennyiségre sem panaszkodhatunk. A jó pezsgőhöz magasabb savtartalomra van szükségünk, ez a feltétel is teljesült, az viszont kihívás, hogy a klíma változása miatt egyre rövidebbek a szüretek, idén 5 hét alatt szedtük le a szokásos mennyiséget. Ami az év utolsó két hónapját illeti, pozitívan állunk a szezon kihívásai előtt mindhárom fő kategóriánkkal: a pezsgővel, a gyerekpezsgővel és a Hugóval.

Szezonon kívül a pezsgőfogyasztás a száraz felé mozdul, a fogyasztók továbbra is keresik a friss, gyümölcsös termékeket. Szezonban ismét erősödik az édes pezsgő fogyasztása, ami főleg azoknak a vásárlóknak köszönhető, akik évente egyszer fogyasztják az italt.

Az idényjelleg enyhítésére sikerült a nyári időszakban egy második szezont kialakítanunk a buborékos boralapú koktélokkal, ami az elmúlt két évben nagyon szép mennyiségi növekedést produkált. E termékek piacán cégünk is jelen van, és azt tapasztaljuk, hogy a kategória a női fogyasztók körében vált közkedveltté.

A boralapú koktélok forgalma idén is növekedett, lassan el fogja érni a csúcsot, kérdés, hogy ezt követően stagnálás vagy esetleg egy bizonyos mértékű csökkenés várható.

Bár nincsenek pontos piaci adataink, megítélésem szerint a boralapú buborékos italok éves mennyiségének jelentős részét a magyar kis és közepes méretű borászatok szállítják.

Úgy gondolom, hogy a deszezonalizációba beruházott marketingbüdzsék megtérülnek, viszont ez a megtérülés egy nagyon hosszú folyamat.

A pezsgőnek több termék is konkurenciát jelenthet, a bor és a boralapú koktélok mellett még az ízesített söröket is ide sorolom. Mindezektől függetlenül úgy gondolom, a pezsgőtől egy alkalmat soha nem lehet elragadni: a szilvesztert! 

Kapcsolódó cikkeink