PET palackos üdítők csomagolását újítja meg a diszkontlánc
A Lidl Magyarország elkötelezett a saját márkás termékek csomagolásának optimalizálása iránt, melynek jegyében 2024-től fokozatosan megújítja saját márkás üdítőinek palackjait is. Legújabb intézkedésének köszönhetően összesen 38 ital palackja (kupak és címke nélkül) ma már legalább 75%-ban újrahasznosított műanyagot (rPET) tartalmaz, ezáltal megelőzve a szűz műanyag-felhasználást, előmozdítva a körforgásos gazdasági modellt, s óvva környezetünket.
A műanyag része mindennapi életünknek, hiszen strapabíró, könnyű és rugalmasan felhasználható. Ugyanakkor egész életciklusa során terheli a környezetet, ezért fontos a felelős felhasználása. Erre válaszként alakította ki a Schwarz Csoport az összes vállalata, így a Lidl Magyarország által is elfogadott nemzetközi, holisztikus műanyagstratégiáját, a REset Plastic-ot. Ezen stratégiával összhangban újítja meg saját márkás üdítői csomagolását a Lidl Magyarország, aminek eredményeként ma már a magyar beszerzésű, hazai beszállítóktól származó, állandó kínálatban kapható PET-palackos Freeway üdítők minimum 75%-ban újrahasznosított PET-palackban kerülnek forgalomba. Az átállás részeként a Freeway mellett más márkák csomagolását is fejlesztette a cég, így összesen 38 termék palackja (kupak és címke nélkül) tartalmaz 75% vagy afeletti arányban újrahasznosított műanyagot.
„Felelős és etikus vállalatként folyamatosan törekszünk a fenntartható működésre. Jelentős eredménynek tekintjük, hogy ezen intézkedésünkkel, beszállítóinkkal együttműködve az üdítő, ásványvíz és gyümölcsital kategóriára vonatkoztatva éves szinten mintegy 3000 tonna nem újrahasznosított (szűz) műanyag felhasználását előzzük meg, hiszen helyette újrahasznosított műanyagot használunk. Ráadásul, miután beszállítóink termékeit a környező országokba is exportáljuk, így a régiót érintő intézkedésről van szó” – mondta el Tőzsér Judit, a vállalat kommunikációs vezetője.
Nemcsak az üdítőknél számít azonban a műanyag. Az étolaj, a palackos bor, a tej és tejtermékek és a higiéniai papírok csomagolásában, vagy akár az olyan háztartási cikkek, mint például a mosó- és öblítőszeres flakonokban is megtalálható a műanyag, ezért ezek esetében is arra törekszik a vállalat, hogy minél nagyobb százalékban növelje bennük az újrahasznosított anyag arányát, ahol csak lehetséges. Emellett a vállalat a PreZero-val, a Schwarz Csoport környezetvédelmi vállalatával együttműködve időszakosan kínál újrahasznosított műanyaggal készült saját márkás háztartási termékeket. Továbbá időről időre elérhetőek a Lidl áruházakban olyan sportruházati cikkek, amelyek különlegessége, hogy anyagukban olyan újrahasznosított műanyaghulladékot építettek be, amelyeket strandokon és tengerparti régiókban gyűjtöttek össze. A fenti intézkedésekkel a Lidl célja, hogy csökkentse műanyaghasználatát és megvalósuljon a zárt körforgás elve is.
Kapcsolódó cikkeink
Nem a méret számít, hanem a partnerség: a Dunapacknál a kis ügyfelekre is nagy figyelem jut
Interjú Szőnyi Zoltánnal, a Dunapack Packaging értékesítési igazgatójával A csomagolóiparban…
Tovább olvasom >Több mint félmilliárd palackot váltottak vissza a Lidl áruházakban
Komoly eredményeket ért el a műanyag palackok, alumínium dobozok, illetve…
Tovább olvasom >Digitális betétdíj-kupont vezet be a Lidl Németországban
2025. augusztus 4-től a Lidl valamennyi németországi üzletében digitális betétdíj-kupont…
Tovább olvasom >További cikkeink
Provident: magyarok egyre nagyobb részének kihívás kijönni a jövedelméből
A magyarok egyre nagyobb részének kihívás kijönni a jövedelméből, a…
Tovább olvasom >GKI Elemzés: Mesterséges intelligencia a munkahelyeken: kik használják az AI-t?
Mesterséges intelligencia a munkahelyeken: kik használják az AI-t? A GKI…
Tovább olvasom >Továbbra is stabil a hazai munkaerőpiac
Továbbra is stabil a hazai munkaerőpiac, a foglalkoztatottak száma évek…
Tovább olvasom >