PET palackos üdítők csomagolását újítja meg a diszkontlánc
A Lidl Magyarország elkötelezett a saját márkás termékek csomagolásának optimalizálása iránt, melynek jegyében 2024-től fokozatosan megújítja saját márkás üdítőinek palackjait is. Legújabb intézkedésének köszönhetően összesen 38 ital palackja (kupak és címke nélkül) ma már legalább 75%-ban újrahasznosított műanyagot (rPET) tartalmaz, ezáltal megelőzve a szűz műanyag-felhasználást, előmozdítva a körforgásos gazdasági modellt, s óvva környezetünket.
A műanyag része mindennapi életünknek, hiszen strapabíró, könnyű és rugalmasan felhasználható. Ugyanakkor egész életciklusa során terheli a környezetet, ezért fontos a felelős felhasználása. Erre válaszként alakította ki a Schwarz Csoport az összes vállalata, így a Lidl Magyarország által is elfogadott nemzetközi, holisztikus műanyagstratégiáját, a REset Plastic-ot. Ezen stratégiával összhangban újítja meg saját márkás üdítői csomagolását a Lidl Magyarország, aminek eredményeként ma már a magyar beszerzésű, hazai beszállítóktól származó, állandó kínálatban kapható PET-palackos Freeway üdítők minimum 75%-ban újrahasznosított PET-palackban kerülnek forgalomba. Az átállás részeként a Freeway mellett más márkák csomagolását is fejlesztette a cég, így összesen 38 termék palackja (kupak és címke nélkül) tartalmaz 75% vagy afeletti arányban újrahasznosított műanyagot.
„Felelős és etikus vállalatként folyamatosan törekszünk a fenntartható működésre. Jelentős eredménynek tekintjük, hogy ezen intézkedésünkkel, beszállítóinkkal együttműködve az üdítő, ásványvíz és gyümölcsital kategóriára vonatkoztatva éves szinten mintegy 3000 tonna nem újrahasznosított (szűz) műanyag felhasználását előzzük meg, hiszen helyette újrahasznosított műanyagot használunk. Ráadásul, miután beszállítóink termékeit a környező országokba is exportáljuk, így a régiót érintő intézkedésről van szó” – mondta el Tőzsér Judit, a vállalat kommunikációs vezetője.
Nemcsak az üdítőknél számít azonban a műanyag. Az étolaj, a palackos bor, a tej és tejtermékek és a higiéniai papírok csomagolásában, vagy akár az olyan háztartási cikkek, mint például a mosó- és öblítőszeres flakonokban is megtalálható a műanyag, ezért ezek esetében is arra törekszik a vállalat, hogy minél nagyobb százalékban növelje bennük az újrahasznosított anyag arányát, ahol csak lehetséges. Emellett a vállalat a PreZero-val, a Schwarz Csoport környezetvédelmi vállalatával együttműködve időszakosan kínál újrahasznosított műanyaggal készült saját márkás háztartási termékeket. Továbbá időről időre elérhetőek a Lidl áruházakban olyan sportruházati cikkek, amelyek különlegessége, hogy anyagukban olyan újrahasznosított műanyaghulladékot építettek be, amelyeket strandokon és tengerparti régiókban gyűjtöttek össze. A fenti intézkedésekkel a Lidl célja, hogy csökkentse műanyaghasználatát és megvalósuljon a zárt körforgás elve is.
Kapcsolódó cikkeink
Rekord magasságba szökött a svájci Lidl sajtexportja tavaly
Tizenöt éves fennállásának legerősebb évét zárta a svájci Lidl sajtexport…
Tovább olvasom >Egy ikon született a Lidl és a Tisza Cipő kollaborációjával
A hetek óta tartó találgatások után végre lerántotta a leplet…
Tovább olvasom >Fokozatos átállás: új EU-s rendelet alakítja át a csomagolási piacot
Az Európai Unió új csomagolási rendelete alapjaiban változtatja meg a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Újra Platina-minősítést kapott a Metsä Board az EcoVadis-tól – a világ élmezőnyében a papír- és csomagolóiparban
A Metsä Board ismét elnyerte az EcoVadis Platina minősítést, amellyel…
Tovább olvasom >Új lendület az alapításokban, de a cégszámcsökkenés még nem állt meg
Új alapítási hullám érte el a cégvilágot júliusban, mégis tart…
Tovább olvasom >Új könnyítések a fenntarthatósági jelentésben
2025. július 11-én az Európai Bizottság elfogadta a fenntarthatósági jelentéstételi…
Tovább olvasom >