PET palackos üdítők csomagolását újítja meg a diszkontlánc
A Lidl Magyarország elkötelezett a saját márkás termékek csomagolásának optimalizálása iránt, melynek jegyében 2024-től fokozatosan megújítja saját márkás üdítőinek palackjait is. Legújabb intézkedésének köszönhetően összesen 38 ital palackja (kupak és címke nélkül) ma már legalább 75%-ban újrahasznosított műanyagot (rPET) tartalmaz, ezáltal megelőzve a szűz műanyag-felhasználást, előmozdítva a körforgásos gazdasági modellt, s óvva környezetünket.
A műanyag része mindennapi életünknek, hiszen strapabíró, könnyű és rugalmasan felhasználható. Ugyanakkor egész életciklusa során terheli a környezetet, ezért fontos a felelős felhasználása. Erre válaszként alakította ki a Schwarz Csoport az összes vállalata, így a Lidl Magyarország által is elfogadott nemzetközi, holisztikus műanyagstratégiáját, a REset Plastic-ot. Ezen stratégiával összhangban újítja meg saját márkás üdítői csomagolását a Lidl Magyarország, aminek eredményeként ma már a magyar beszerzésű, hazai beszállítóktól származó, állandó kínálatban kapható PET-palackos Freeway üdítők minimum 75%-ban újrahasznosított PET-palackban kerülnek forgalomba. Az átállás részeként a Freeway mellett más márkák csomagolását is fejlesztette a cég, így összesen 38 termék palackja (kupak és címke nélkül) tartalmaz 75% vagy afeletti arányban újrahasznosított műanyagot.
„Felelős és etikus vállalatként folyamatosan törekszünk a fenntartható működésre. Jelentős eredménynek tekintjük, hogy ezen intézkedésünkkel, beszállítóinkkal együttműködve az üdítő, ásványvíz és gyümölcsital kategóriára vonatkoztatva éves szinten mintegy 3000 tonna nem újrahasznosított (szűz) műanyag felhasználását előzzük meg, hiszen helyette újrahasznosított műanyagot használunk. Ráadásul, miután beszállítóink termékeit a környező országokba is exportáljuk, így a régiót érintő intézkedésről van szó” – mondta el Tőzsér Judit, a vállalat kommunikációs vezetője.
Nemcsak az üdítőknél számít azonban a műanyag. Az étolaj, a palackos bor, a tej és tejtermékek és a higiéniai papírok csomagolásában, vagy akár az olyan háztartási cikkek, mint például a mosó- és öblítőszeres flakonokban is megtalálható a műanyag, ezért ezek esetében is arra törekszik a vállalat, hogy minél nagyobb százalékban növelje bennük az újrahasznosított anyag arányát, ahol csak lehetséges. Emellett a vállalat a PreZero-val, a Schwarz Csoport környezetvédelmi vállalatával együttműködve időszakosan kínál újrahasznosított műanyaggal készült saját márkás háztartási termékeket. Továbbá időről időre elérhetőek a Lidl áruházakban olyan sportruházati cikkek, amelyek különlegessége, hogy anyagukban olyan újrahasznosított műanyaghulladékot építettek be, amelyeket strandokon és tengerparti régiókban gyűjtöttek össze. A fenti intézkedésekkel a Lidl célja, hogy csökkentse műanyaghasználatát és megvalósuljon a zárt körforgás elve is.
Kapcsolódó cikkeink
A Lidl Magyarország csatlakozott az adománykonvojhoz
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >Október 17-én indul a Lidl első mozgóboltja Magyarországon
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >Olcsót vagy hazait? – válaszút előtt a szlovák élelmiszer-kereskedelem
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >További cikkeink
Már a Pannonhalmi borvidéken is megjelent a szőlő aranyszínű sárgaság betegsége
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >A Lidl Magyarország csatlakozott az adománykonvojhoz
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >A Kifli.hu anyacége az AutoStore-ral közösen hoz létre a világon egyedülálló, AI-vezérelt központot
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >