PET-palackok felhasználásával készült cipőt kínál a Lidl
Először kínál vásárlóinak a Lidl Magyarország olyan saját márkás cipőt, melynek felső textilrésze 100%-ban újrahasznosított PET-palackokból készült, új életet adva ezáltal a régi műanyagoknak. Az új termékek különlegessége, hogy ennek az újrahasznosított műanyagnak a 25%-át olyan hulladékok, régi műanyagpalackok képzik, melyeket Ázsia tengerparti régióiban, strandokon, szigeteken és a part menti területeken gyűjtöttek össze. Az időszakosan elérhető szabadidőcipők május 6-ától kaphatóak az üzletekben.
A Lidl REset Plastic műanyag stratégiájának részeként olyan intézkedéseket hoz, melyekkel hozzájárul a műanyag csökkentéséhez, valamint a műanyagok újrafelhasználásához. Törekszik arra, hogy megakadályozza a műanyag hulladékok környezetbe jutását, valamint, hogy eltávolítsa a műanyag hulladékokat a környezetből, legjobb esetben visszahelyezve azokat a körforgásba. Ezt a törekvését tükrözik a vállalat új, saját márkás sport-és szabadidő cipő termékei, melyekkel a Lidl a textiltermékek piacán is megmutatja, hogyan lehet a műanyagot és műanyaghulladékot racionálisan újrahasznosítani.
A lábbelik különlegessége, hogy felső textil részük újrahasznosított poliészterből, részben a környezetből, Ázsia partjainál összegyűjtött PET-palackokból készült. A PET-palackokat préselik, tisztítják, aprítják, majd újrahasznosított fonalakká dolgozzák fel. Ezt a fonalat cipők, de textíliák gyártására is használhatják. A Lidl új termékeinek esetében mérettől és modelltől függően cipőként átlagosan 11-16 PET-palackot használnak fel a lábbelik felső anyagához. A női-, féri-és gyermekcipőknek légáteresztő felsőrészük, kellemes viseletet biztosító textilbélésük és memóriahabos talpbetétük van. Felső textilrészük 100%-ban újrahasznosított poliészter fonálból készült, ezáltal egy fenntarthatóbb alternatívát kínál a vásárlók számára.
A Lidl célul tűzte ki, hogy 2025-ig 20%-kal csökkenti műanyagfelhasználását, a saját márkás termékek csomagolásának 100%-át pedig maximálisan újrahasznosíthatóvá teszi. Célja, hogy az értékes alapanyagokat hatékonyan újra feldolgozza. Ezen törekvés részeként vezette be kínálatába 2020 márciusától az időszakosan kapható, legalább 95%-ban újrahasznosított műanyagból készült háztartási termékeit, most májustól pedig az akciós jelleggel elérhető új sportcipőket, melyek felső textil része 100%-ban újrahasznosított műanyagból készült.
„A Lidl elkötelezett a fenntartható fejlődés mellett, ezért törekszik olyan termékek tervezésére, melyek gyártása kevésbé terheli a természeti környezetünket. A részben PET-palackokból és újrahasznosított műanyagból készült cipőkkel alternatív, fenntarthatóbb fogyasztási megoldást kínálunk vásárlóink számára.” – mondta Tőzsér Judit, a Lidl Magyarország vállalati kommunikációs vezetője. A vállalat további műanyagcsökkentéssel kapcsolatos intézkedéseiről vagy a mikroműanyagokkal kapcsolatos állásfoglalásáról az áruházlánc Fenntarthatóság aloldalán, a lidl.hu/resetplastic oldalon találhatóak bővebb információk.
Kapcsolódó cikkeink
Talajmegújító kísérleti mezőgazdasági programot indít a FrieslandCampina, a Lidl és a ReGeNL
A FrieslandCampina, a Lidl és a holland ReGeNL közösen indítanak…
Tovább olvasom >Tavaly kilenc százalékkal nőtt a Lidl forgalma Romániában
A Lidl Romania 2024-ben erőteljes növekedést könyvelhetett el: az üzletlánc…
Tovább olvasom >Ismét lép a Lidl: több mint 150 háztartási és szépségápolási termék árát csökkenti
A Lidl Magyarország csökkenti és tartósan lent tartja az árakat.…
Tovább olvasom >További cikkeink
Egy korszak lezárul, egy új indul – marketingvezetői váltás az Eisbergnél
Két év után búcsúzik az Eisbergtől Gál Judit, a cég…
Tovább olvasom >Folytatódik az áreső a PENNY-ben
Folytatja az alapvető háztartási és higiéniai termékek áresőjét a PENNY…
Tovább olvasom >A Heineken mesterséges intelligenciával oltja szomját az adatkezelésbe
A Heineken az SAP AI megoldásával egyszerűsíti az adatelemzést munkatársai…
Tovább olvasom >