Pesszimizmus helyett hit önmagunkban

Szerző: trademagazin Dátum: 2008. 11. 16. 08:00

Herman Verstraeten, az Unilever új kelet-közép-európai igazgatója hét év oroszországi munka után érkezett vissza a régióba. A szakember, aki azelőtt a cseh piacért felelős vezető volt, a konferencián lapunknak elmondta: az elmúlt időszakban hatalmasat fejlődött a piac mind termelési, mind kereskedelmi szempontból. Véleménye szerint a 90-es évek ugrásszerű növekedését már nem lehet megismételni, de még bőven vannak tartalékok a hazai piacon, a cég több szegmensben növelheti részesedését az elkövetkező években.
– Jellemzően az egyes országok fejlettségéhez igazodó üzleti modelleket alkalmazunk. Az innovációk, az új márkák piacra vitele ennek megfelelően történik, de alapvetően multinacionális vállalat vagyunk, az egyes régiókban rövidebb-hosszabb ideig tartó teljesítménycsökkenés nem befolyásolja alapvetően globális stratégiánkat. Megyünk előre a kijelölt úton, s ez a régió számára mindenképpen további fejlesztéseket jelent.
Herman Verstraeten csak néhány hete vette át új feladatkörét, ezért nagyon szívesen látogatott el a Trade magazin konferenciájára, hogy ott is tájékozódjon a hazai piaci helyzetről, és konzultálhasson néhány nagyobb piaci szereplővel. A belga származású vezető az általa tapasztalt magyar pesszimizmus helyett arra buzdítja a hazai ipar és kereskedelem szereplőit, hogy higgyenek magukban és ötleteikben, a gazdaság állapota és a világpiaci helyzet nem ad igazi okot a borús hangulatra:
– A feladatok nehezebbek, de nem kivitelezhetetlen a fejlődés. Optimistán tekintek az előttünk álló évekre.

Kapcsolódó cikkeink