Pesszimisták a franciák

Szerző: trademagazin Dátum: 2014. 12. 02. 05:27

Kiemelt figyelem szokta kísérni a legnagyobb nyugat-európai piac trendjeit. Ha megnézzük, hogy a „big five”, azaz a „nagy öt” fogyasztói országuk gazdaságát válságban látják-e, idén a harmadik negyedévi globális Nielsen-felmérés során az igenlő válaszok sorrendje százalékosan a következő: franciák 78, spanyolok 75, olaszok 72, britek 56, németek 42. Az európai átlag 64 százalék.

 Rausch Tamás üzletfejlesztési tanácsadó Nielsen


Rausch Tamás
üzletfejlesztési
tanácsadó
Nielsen

Harmincegy európai ország között beletartozik a legnagyobb tízbe a franciák 78 százaléka. És közülük 74 százalék képviseli azt a véleményt, hogy a következő tizenkét hónap során országuk nem jut ki a válságból.

Viszont az erős hiper- és szupermarketek által jellemzett francia élelmiszer-kiskereskedelem trendjei pozitívak. Az értékben mért nominális forgalom növekedését regisztrálta a Nielsen idén eddig mindhárom negyedévben; sorrendben 2, 2 és 1 százalékkal, mindig a tavalyi hasonló időszakhoz viszonyítva. Mennyiség szempontjából 2-2 százalékkal emelkedett az élelmiszer, háztartási vegyi áru és kozmetikum eladása, idén mind a három negyedév során.

Közben pedig az átlagárak egyre kisebb mértékben nőttek. Sőt, a harmadik negyedévi adatok szerint 1 százalékkal csökkentek.

Erősen koncentrált az ottani élelmiszer-kiskereskedelem, amelyben a hazai pálya előnyét élvező cégek dominálnak. Az öt legnagyobb forgalmú lánc elviszi a teljes bevétel több mint felét. Az élcsoportot a legnagyobb európai kereskedelmi vállalat, a Carrefour, valamint az E.Leclerc és az Intermarché alkotja. Mellettük olyan ismerős neveket is találunk a top tíz listáján, mint az Auchan, Lidl, Metro és Aldi.

Kapcsolódó cikkeink