Pesszimistább fogyasztók asz USÁ-ban, hanyatló brit kiskereskedelem
A Conference Board felmérése alapján júliusban tovább csökkent az amerikai lakosság fogyasztói hangulata a romló foglalkoztatottsági helyzet miatt. Nagy-Britanniában harmadik hónapja csökken a kiskereskedelmi értékesítés.
A Conference Board amerikai lakosság fogyasztói hangulatát tükröző indexe júliusban 46,63 pontra csökkent, a júniusi 49,3 pontról, míg az elemzői várakozások 49,14 pontra történő emelkedésre számítottak. A fogyasztók a legnagyobb problémának a munkaerőpiac romlását tartják. Azon megkérdezettek aránya, akik szerint nehezebb munkához jutni, 44,8 százalékról 48,1 százalékra emelkedett, míg azok aránya, akik úgy vélik, hogy könnyebb lett, 4,5 százalékról 3,6 százalékra romlott.
Nagy-Britanniában az Iparszövetség (CBI) adatai szerint a kiskereskedelmi értékesítés júliusban már harmadik hónapja esik, és az előrejelzések szerint augusztusban sem várható fordulat. A CBI felmérése szerint éves szinten az értékesítés volumene júliusban a megkérdezett kereskedők 32 százaléka szerint emelkedett, míg 47 százalékuk szerint csökkent. Az ebből számított érték -15 pont lett, augusztusra -23 pontot várnak – közli a ProfitLine.hu.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Éles árverseny és kihívások a magyar élelmiszeriparban
A magyar élelmiszerpiacon komoly árverseny alakult ki, mivel a forgalom…
Tovább olvasom >A magyar vásárlók stresszmentes karácsonyt szeretnének: online előre vásárolnak és 100 000 forint felett költenek ajándékokra
A magyarok idén több mint 100 000 forintot terveznek karácsonyi…
Tovább olvasom >Visszaesett az élelmiszerár-emelkedés, nem várható jelentős drágulás év végéig
Az elmúlt két évben meredek élelmiszerár-emelkedést tapasztaltak a fogyasztók Magyarországon,…
Tovább olvasom >