PepsiCo: hosszú távú növekedési célok és egészségtudatos portfólió
Továbbra is elkötelezett a PepsiCo a hosszú távú, 4-6%-os organikus növekedési célja mellett, annak ellenére, hogy 2024-ben csupán 2%-os bővülést ért el – írja a Just Food egy február 4-i elemzői beszélgetésen a vállalat vezérigazgatója, Ramón Laguarta által elmondottakra hivatkozva. A vállalat a következő időszakban az egészségtudatos termékekre helyezi a hangsúlyt, mind a snack-, mind az üdítőital-kategóriában. A vállalat figyelme idén a csökkentett só-, cukor- és zsírtartalmú snackekre, a fehérjedús termékekre, valamint a funkcionális hidratálást és sporttáplálkozást támogató italokra irányul.
A vezérigazgató elmondta, hogy a vállalat folyamatosan figyelemmel kíséri az elhízás elleni GLP-1 szerek iránti kereslet alakulását, de eddig nem tapasztalt számottevő hatást az üzletmenetére és azokra a kategóriákra, melyekben a vállalat termékei jelen vannak.
A PepsiCo évek óta dolgozik a termékportfólió átalakításán: a kisebb adagok és az egészségesebb összetevők (például növényi alapú fehérjék, teljes kiőrlésű gabonák) beépítése már korábban is stratégiai szempont volt.
Az elemzői kérdések fókuszában álló Frito-Lay sós snackek volumene tavaly 2,5%-kal csökkent, ami kisebb visszaesés a Quaker Foods 14%-os és az észak-amerikai üdítőitalok 3%-os csökkenéséhez képest. A vállalat célja a kategória stabilizálása és a fogyasztók kategóriához való visszatérésének ösztönzése. Az árcsökkentés ugyanakkor nem szerepel az e célokat szolgáló tervek között. Ehelyett a vállalat a különböző vásárlói igényeket pontosabban kiszolgáló ár- és kiszerelési stratégiát fog alkalmazni, azaz egyes termékei kapcsán különböző árkategóriákat, kisebb és olcsóbb (pl 1-2 dolláros) kiszereléseket vezet be, hogy a fogyasztók több választási lehetőséghez jussanak anélkül, hogy a márka összességében csökkentené az árait.
Az üdítőitalok terén a PepsiCo a marginok bővítését és az árbevétel növelését célozza meg. Az innováció középpontjában a cukormentes italok, a funkcionális hidratálás és a sporttáplálkozási termékek állnak.
Kapcsolódó cikkeink
Display 2.0 – így néz ki a jövő bolttere
Okoseszközzé válik a bolti display – derült ki a Shop!…
Tovább olvasom >Nyomás alatt a PepsiCo: csökkenő profitvárakozások, szigorodó szabályozás, visszaeső kereslet
A PepsiCo csökkentette idei profitkilátásait, miután a vállalat szerint az…
Tovább olvasom >Új energiaitalokkal bővíti kínálatát a Starbucks az USA-ban
A világ legnagyobb kávézólánca, a Starbucks új energiaital-termékcsaláddal erősít az…
Tovább olvasom >További cikkeink
Táblás KitKat csokoládékat dob piacra a Nestlé Romániában
A Nestlé új, 99 grammos KitKat táblás csokoládékat vezetett be…
Tovább olvasom >Szerbiában terjeszkedik az észak-macedón Stokomak
A macedóniai székhelyű Stokomak diszkontlánc hivatalosan is belépett a szerbiai…
Tovább olvasom >Új formákkal és új külsővel tér vissza a Barilla Al Bronzo az USA-ba
A Barilla bejelentette, hogy az Egyesült Államokban újra kapható lesz…
Tovább olvasom >