PepsiCo: hosszú távú növekedési célok és egészségtudatos portfólió
Továbbra is elkötelezett a PepsiCo a hosszú távú, 4-6%-os organikus növekedési célja mellett, annak ellenére, hogy 2024-ben csupán 2%-os bővülést ért el – írja a Just Food egy február 4-i elemzői beszélgetésen a vállalat vezérigazgatója, Ramón Laguarta által elmondottakra hivatkozva. A vállalat a következő időszakban az egészségtudatos termékekre helyezi a hangsúlyt, mind a snack-, mind az üdítőital-kategóriában. A vállalat figyelme idén a csökkentett só-, cukor- és zsírtartalmú snackekre, a fehérjedús termékekre, valamint a funkcionális hidratálást és sporttáplálkozást támogató italokra irányul.
A vezérigazgató elmondta, hogy a vállalat folyamatosan figyelemmel kíséri az elhízás elleni GLP-1 szerek iránti kereslet alakulását, de eddig nem tapasztalt számottevő hatást az üzletmenetére és azokra a kategóriákra, melyekben a vállalat termékei jelen vannak.
A PepsiCo évek óta dolgozik a termékportfólió átalakításán: a kisebb adagok és az egészségesebb összetevők (például növényi alapú fehérjék, teljes kiőrlésű gabonák) beépítése már korábban is stratégiai szempont volt.
Az elemzői kérdések fókuszában álló Frito-Lay sós snackek volumene tavaly 2,5%-kal csökkent, ami kisebb visszaesés a Quaker Foods 14%-os és az észak-amerikai üdítőitalok 3%-os csökkenéséhez képest. A vállalat célja a kategória stabilizálása és a fogyasztók kategóriához való visszatérésének ösztönzése. Az árcsökkentés ugyanakkor nem szerepel az e célokat szolgáló tervek között. Ehelyett a vállalat a különböző vásárlói igényeket pontosabban kiszolgáló ár- és kiszerelési stratégiát fog alkalmazni, azaz egyes termékei kapcsán különböző árkategóriákat, kisebb és olcsóbb (pl 1-2 dolláros) kiszereléseket vezet be, hogy a fogyasztók több választási lehetőséghez jussanak anélkül, hogy a márka összességében csökkentené az árait.
Az üdítőitalok terén a PepsiCo a marginok bővítését és az árbevétel növelését célozza meg. Az innováció középpontjában a cukormentes italok, a funkcionális hidratálás és a sporttáplálkozási termékek állnak.
Kapcsolódó cikkeink
Újabb amerikai Frito-Lay üzemben állította le a gyártást a PepsiCo
Öt évtized után leállította a gyártást dél-kaliforniai üzemében a PepsiCo:…
Tovább olvasom >Display 2.0 – így néz ki a jövő bolttere
Okoseszközzé válik a bolti display – derült ki a Shop!…
Tovább olvasom >Megduplázza kazahsztáni beruházását a PepsiCo
A PepsiCo megduplázza a Kazahsztánban épülő sós snackeket gyártó üzemébe…
Tovább olvasom >További cikkeink
Kereskedők akaszthatják meg a Kellanova Mars általi felvásárlását Európában
Versenyjogi vizsgálatot indíthat az Európai Bizottság a Mars közel 36…
Tovább olvasom >Fulfilment szolgáltatást vezet be Európában az AliExpress
Új logisztikai szolgáltatást indít Európában az AliExpress Local+ néven, amely…
Tovább olvasom >Új ízek, új méretek – a Tarka most még több!
Bővül a Tarka tejtermékcsalád! Az igen kedvelt kisebb, 125 g-os…
Tovább olvasom >