Pénzügyekben is jó szomszéd lesz a Coop
A Coop-csoport és a GRÁNIT Bank június elején kötött stratégiai együttműködése lehetőséget biztosít arra, hogy a Coop 3000 egységet felvonultató kereskedelmi hálózatának adottságait kihasználva, a két cég közösen kínáljon pénzügyi szolgáltatásokat a Coop dolgozói, partnerei és vásárlói számára. Az egyre konkrétabb formát öltő együttműködés részleteiről Dr. Rédei István, a CO-OP HITEL Zrt. igazgatóságának elnöke és Hegedüs Éva, a Gránit Bank Zrt. alelnök-vezérigazgatója tájékoztatta lapunkat.
Ez az együttműködés mindkét oldal számára előnyös. Míg a GRÁNIT Bank a Coop kapcsolatrendszere által kínált stabil ügyfélkörrel bővülhet, a Coop-csoport számára az együttműködés célja, hogy a hálózat egységes fejlődését biztosító különböző eszközbeszerzések és szolgáltatás-fejlesztések mögött egy stabil banki háttér álljon rendelkezésre, és hűséges vásárlói számára új szolgáltatásokat és további kedvezményeket biztosíthasson.
Az együttműködési megállapodás értelmében a Coop törzsvásárlói, csakúgy, mint partnerei és dolgozói, különböző kedvezményekben részesülhetnek a GRÁNIT Bank által kínált banki termékek igénybevétele esetén.
Coop számlacsomag és hitelkártya
Ma a Gránit Bank a lakossági pénzügyi szolgáltatások piacán a számlavezetés terén az egyik legkedvezőbb feltételű szolgáltatást kínálja, amelyhez kártyahasználat és egyéb banki szolgáltatások is kapcsolódnak – idézte fel egy nyár eleji felmérés eredményeit Hegedüs Éva, a GRÁNIT Bank Zrt. alelnök-vezérigazgatója. Egy lakossági számlacsomagunk éves szinten körülbelül 13-25 ezer forint közötti költségmegtakarítást jelenthet. Ez az egyik ütőkártyánk, amelyről úgy gondoljuk, komoly érdeklődésre tarthat számot a Coop dolgozói és vásárlói körében. További célunk, hogy a Coop-csoport vállalatainak és partnereinek pénzforgalmi szolgáltatásokat, finanszírozási megoldásokat és banki megtakarítási termékeket kínáljunk.
A bank kifejezetten a Coop dolgozói és vásárlói számára kidolgozott egy számlacsomagot, tudtuk meg az alelnök-vezérigazgatótól, amely a GRÁNIT Bank alapcsomagjához képest további kedvezményeket biztosít.
A bank a kiskereskedelmi lánc – 600 ezer főt meghaladó – törzsvásárlói részére olyan fizetési funkcióval felruházott bankkártyát/hitelkártyát tervez kibocsátani, amely a bankkártya előnyei mellett egyidejűleg biztosítja a törzsvásárlói funkciókat, azaz a vásárlás összegének függvényében felhasználható pontokat kap a kártyabirtokos. További együttműködési területet kínál a vállalkozások számára nyújtott faktoringszolgáltatás.
Operatív és stratégiai munkacsoport alakult
Augusztus elején elindult a munka: operatív és stratégiai munkacsoport alakult, meghatározták a prioritásokat, kijelölték az egyes részterületek felelőseit.
– Kidolgoztunk egy ütemtervet, hisz az együttműködés teljes körű kiépülése természetesen egy több éves folyamat. Legkorábban dolgozóink találkozhatnak a GRÁNIT Bank nekik nyújtott, kedvezményes szolgáltatásaival, de reményeink szerint 2013-ban már törzsvásárlóink is megtapasztalják a Coop-csoport és a GRÁNIT Bank közös munkájának első eredményeit – mondta Dr. Rédei István, a CO-OP HITEL Zrt. igazgatóságának elnöke.
Az egyik legkorábban érzékelhető eredmény minden bizonnyal az lesz, hogy néhány hónapon belül a bank – egyelőre pilot-jelleggel – megjelenik majd szolgáltatásaival a Coop hálózatában kialakított értékesítési pontokon.
– A Coop-csoport pénzügyi folyamatainak összefogása – amit a CO-OP HITEL Zrt. elindításával kezdtünk el, és most egy stratégiai megállapodással folytatunk – alapvetően azt célozza, hogy a Coop a stabilitását, pénzügyi megbízhatóságát tovább fokozza, jóllehet – véleményem szerint – szállítóink oldaláról a Coop megítélése már így is jónak mondható – jegyezte meg Dr. Rédei István. Ez a hosszú távú, jó, bizalmi kapcsolat is tovább mélyülhet azzal, hogy ezek a cégek kintlévőségeik értékesítését a CO-OP HITEL Zrt.-n keresztül, a Gránit Bank finanszírozásának igénybevételével valósíthatják meg. Hozzáteszem, a Gránit Bank a faktorálásban tapasztalatot szerzett CO-OP HITEL-lel együttműködve erősítheti piaci jelenlétét.
A pénzügyi együttműködés fejlődést hoz a törzsvásárlói rendszer életében is – elsősorban az elektronikus csatornák használatának kiaknázásával.
A loyality rendszer a nyugati országokban a szövetkezeti rendszerből nőtt ki, a Coop is ezeket a jól bevált mintákat vette alapul, konkrétan az észak-európai modellt, saját törzsvásárlói rendszere kiépítésekor. Egyes elemei más, hasonló hazai rendszerekben nem találhatók meg, például ilyen a családi pontgyűjtés lehetősége – hangsúlyozta az igazgatóság elnöke. Az ehhez kapcsolódó elektronikus kommunikáció minősége, gyorsasága reményeink szerint tovább fog javulni, és szélesebb körű lesz az ilyen alapon igénybe vehető kedvezmények köre.
Sz. L.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
A Lidl bemutatta tizedik, jubileumi szakácskönyvét
A Lidl bemutatta 10. szakácskönyvét, amely közel 4 millió megjelent…
Tovább olvasom >Magyar női vízilabda támogatója lett a Helia-D
Együttműködési megállapodást jelentett be a Helia-D és az UVSE Vízilabda…
Tovább olvasom >Kacsából és a libából nagyjából ilyenkor esszük meg az éves mennyiséget
Hazánkban a kacsa- és a libahús fogyasztása döntően az ünnepi…
Tovább olvasom >