Pénztár nélküli működésre készül a Tesco
A brit Tesco lesz a következő kereskedelmi bolthálózat, amely pénztár nélkül fog működni – írja az origo. Az áruházlánc célja a korszerűsítéssel felzárkózni a versenyben az Amazon Go pénztár nélküli üzletekhez.
Az Egyesült Királyság legnagyobb élelmiszer-áruházlánca már kérte az izraeli technológiai startup, a Trigo Vision segítségét, amely a közelmúltban 7 millió dolláros (nagyjából 2 milliárd forintos) befektetést kapott a pénztár nélküli technológia további fejlesztésére.
A Trigo Vision már kifejlesztette az Amazon Góhoz hasonló pénztár nélküli rendszert, amely a kamerák és a gépi tanulás segítségével automatikusan követi az ügyfelek vásárlását, és hozzáadja a kiválasztott termékeket egy virtuális kosárhoz.
Az ügyfelek megadják a fizetéshez szükséges adataikat a Tesco mobilalkalmazásában, így a fizetés automatikusan lezajlik, ahogy a vásárló kilép a boltból. Ezt a technikát nemrég be is mutatta a Tesco. Az áruházlánc emellett szállító robotokat is tesztel, hogy felvehesse a versenyt az Amazonnal, amely a következő néhány évben jelentősen kiterjesztené az Amazon Go márkára hallgató élelmiszerbolt-hálózatát, 2021-re mintegy 3000 üzletet nyitva, beleértve az Egyesült Királyságban nyíló boltjait is. (origo)
Kapcsolódó cikkeink
Februárban kezdődik a hazai dinnyeszezon a Tescónál
A Tesco évről évre több ezer tonna magyar termesztésű görögdinnyével…
Tovább olvasom >A brit szupermarketek közül elsőként a Lidl kezd értékesíteni a TikTok Shopon
A Lidl február 20-án 9 órától kezd értékesíteni a TikTok…
Tovább olvasom >Leépítésekbe kezdtek a brit élelmiszer-kereskedők a növekvő költségek miatt
Átrendeződőben van az Egyesült Királyság élelmiszer-kereskedelmi ágazata: a szupermarketek munkahelyeket…
Tovább olvasom >További cikkeink
Tudatosabban vásárolunk? Töretlen a kereslet a hazai ízek iránt
Több száz magyar termelővel működik együtt a Kifli.hu, hogy minél…
Tovább olvasom >Jelentősen nőtt az Alibaba negyedéves nyeresége
Az Alibaba Group Holding kínai e-kereskedelmi óriás adózott eredménye jelentősen…
Tovább olvasom >Új marketing- és kommunikációs vezetővel erősít a Gránit Alapkezelő
2025 februárjától Csonka Attila irányítja a Gránit Alapkezelő marketing-, kommunikációs…
Tovább olvasom >