Pénztár nélküli működésre készül a Tesco
A brit Tesco lesz a következő kereskedelmi bolthálózat, amely pénztár nélkül fog működni – írja az origo. Az áruházlánc célja a korszerűsítéssel felzárkózni a versenyben az Amazon Go pénztár nélküli üzletekhez.
Az Egyesült Királyság legnagyobb élelmiszer-áruházlánca már kérte az izraeli technológiai startup, a Trigo Vision segítségét, amely a közelmúltban 7 millió dolláros (nagyjából 2 milliárd forintos) befektetést kapott a pénztár nélküli technológia további fejlesztésére.
A Trigo Vision már kifejlesztette az Amazon Góhoz hasonló pénztár nélküli rendszert, amely a kamerák és a gépi tanulás segítségével automatikusan követi az ügyfelek vásárlását, és hozzáadja a kiválasztott termékeket egy virtuális kosárhoz.
Az ügyfelek megadják a fizetéshez szükséges adataikat a Tesco mobilalkalmazásában, így a fizetés automatikusan lezajlik, ahogy a vásárló kilép a boltból. Ezt a technikát nemrég be is mutatta a Tesco. Az áruházlánc emellett szállító robotokat is tesztel, hogy felvehesse a versenyt az Amazonnal, amely a következő néhány évben jelentősen kiterjesztené az Amazon Go márkára hallgató élelmiszerbolt-hálózatát, 2021-re mintegy 3000 üzletet nyitva, beleértve az Egyesült Királyságban nyíló boltjait is. (origo)
Kapcsolódó cikkeink
Az Albert Heijn a világon elsőként hozta nyilvánosságra metánkibocsátását
Az Albert Heijn holland élelmiszerlánc történelmi lépést tett: 2024-es fenntarthatósági…
Tovább olvasom >A kereskedelem tartotta magát a munkáltatói vonzerő terén – A bizonytalan gazdasági helyzet ártott az FMCG megítélésének
A kihívásokkal teli időszakból a Coca-Cola és a MediaMarkt jött…
Tovább olvasom >A gyerekek jövője most a tét – 198 Tesco-üzletben lehet szavazni
Országszerte 198 Tesco üzletben szavazhatnak a vásárlók elsősorban gyerekeket és…
Tovább olvasom >További cikkeink
Adni Öröm! – Országos összefogás az iskolakezdéshez
Immár ötödik alkalommal hirdeti meg közös tanszergyűjtő akcióját a Magyar…
Tovább olvasom >10 millió forinttal támogatja a nehéz sorsú fiatalokat a Lidl
Nagy érdeklődés övezte a Lidl és a Tisza Cipő kollaborációja…
Tovább olvasom >Műanyag-cunami helyett üvegforradalom
Miközben a fenntarthatóság központi téma lett, több millió tonna műanyag-csomagolás…
Tovább olvasom >