Pénzt és időt spórolhatnak a vásárlók az online árfigyelő használatával
Július elseje óta átlagosan közel 7 százalékkal csökkent a megfigyelt élelmiszerek ára az online árfigyelőnek köszönhetően, melynek 1,8 százalékpontos élelmiszer-inflációt mérséklő hatása lehet – emelte ki Rigó Csaba Balázs az M1 hírcsatorna reggeli műsorában.

Rigó Csaba Balázs
A Gazdasági Versenyhivatal elnöke rámutatott: 62 termékkategóriából 53 termékkategóriában csökkentek a termékek átlagárai. Mint mondta: a kiskereskedelmi láncok magasabb versenyfokozatra kapcsoltak, lényegében átálltak a napi árlejtésre. Az ingyenes árfigyelő nem csak az egyes termékek árának összehasonlíthatóságát biztosítja a fogyasztók számára, hanem hatékonyan járul hozzá a piaci verseny fokozásához, az árak csökkentéséhez, ezáltal pedig az infláció letöréséhez.
Július elsején indult el a Gazdasági Versenyhivatal által működtetett árfigyelő oldal. Hat kiskereskedelmi lánc, mintegy 1200 boltjában, 62 termékcsoportba tartozó élelmiszerek árai találhatók meg az arfigyelo.gvh.hu címen elérhető rendszerben – idézte fel Rigó Csaba Balázs, a Gazdasági Versenyhivatal elnöke az M1 hírcsatorna reggeli műsorában.
A GVH elnöke hangsúlyozta, hogy az indulást követő első három hét tapasztalatai biztatóak: a magyar emberek kiemelkedő mértékben érdeklődnek az oldal iránt, sokan használják az árfigyelőt. Az indulás óta több mint 650 ezer egyedi látogatója volt az oldalnak, akik közel 45 millió letöltést és 250 ezer kulcsszavas keresést hajtottak végre.
Úgy fogalmazott:
„Az indulás nagyon jó, a magyar emberek szeretik ezt a digitális felületet.”
Az árfigyelő segítségével bárki könnyedén összehasonlíthatja a termékek árait a különböző kiskereskedőknél, így a vásárlók megtalálhatják a legjobb ajánlatokat és lehetőségeket. Ezáltal időt és pénzt takaríthatnak meg a vásárlásaik során. A vásárlók érzékelhetik többek között, hogy legalább 20 %-ot esett a zöldpaprika, a fokhagyma vagy az újburgonya ára.
Rigó Csaba Balázs rámutatott: az adatokat szolgáltató kiskereskedelmi láncok naponta frissítik az egyes termékek árait és láthatóan reagálnak egymásra. „A kereskedők között kialakult a napi árverseny” – hívta fel a figyelmet a GVH elnöke.
Az árfigyelő rendszert létrehozó munkacsoport tagjai azon dolgoznak, hogy újabb, felhasználóbarát fejlesztésekkel egészítsék ki a rendszert. Folyamatban van a szabadon összeállítható és megosztható bevásárlólista funkció kifejlesztése – erősítette meg Rigó Csaba Balázs.
A GVH elnöke úgy fogalmazott:
„A GVH minden olyan fejlesztést pártol, ami hozzájárul a verseny fokozásához, ezáltal az infláció letöréséhez.”
Rigó Csaba Balázs arra is felhívta a figyelmet, hogy minden kiskereskedő előtt nyitva áll az önkéntes és ingyenes csatlakozás lehetősége. Az ehhez szükséges információk megtalálhatók a GVH honlapján. A nemzeti versenyhatóság elnöke arra biztatta a kereskedőket, hogy csatlakozzanak az árfigyelőhöz.
„Aki kimarad, az lemarad”
– mutatott rá Rigó Csaba Balázs, az M1 hírcsatorna reggeli műsorában.
Kapcsolódó cikkeink
A zöld kommunikáció csak megfelelő módon használva előny
Az elmúlt években alapvetően változott meg a fogyasztói magatartás, sokkal…
Tovább olvasom >GVH-intézkedés: Több mint száz kistermelő és új munkahelyek a SPAR-nál
A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) fellépése nyomán több mint száz hazai…
Tovább olvasom >A foodora Magyarország közleménye a GVH határozatáról
Felelős vállalatként folyamatosan azon dolgozunk, hogy a szolgáltatásunk bárki számára…
Tovább olvasom >További cikkeink
Tudatosabban vásárolunk? Töretlen a kereslet a hazai ízek iránt
Több száz magyar termelővel működik együtt a Kifli.hu, hogy minél…
Tovább olvasom >Kamatkedvezmény a zöldhitelre
Még kedvezőbb lesz a népszerű lakáscélú zöldhitel a K&H-nál. A legnépszerűbb…
Tovább olvasom >Friss felmérés: A visszautasítástól való félelem bénítja a vállalkozásokat
Egy friss felmérés szerint a vállalkozások 33 százaléka a visszautasítástól…
Tovább olvasom >