Pénteken kezdődik a Kékfrankos Nyár Sopronban
Pénteken négynapos borünneppel kezdődik és szeptember végéig tart Sopronban az immár hetedik alkalommal megrendezendő Kékfrankos Nyár.
Az eseménysorozat hétfői beharangozó sajtótájékoztatóján Simon István, a város alpolgármestere kiemelte: a kékfrankosnak identitásképző ereje van a helyiek számára, emellett közvetve vagy közvetlenül több ezer család megélhetését biztosítja. Emlékeztetett arra: Sopron – levéltárára alapozva – évek óta dolgozza fel legalább ezer évre visszanyúló borkultúrájának emlékeit, igyekezve minél szélesebb körben megismertetni azokat. Már csak azért is, mert a bor a soproniak számára a helyi folklór része.
Rigler Zsolt, a fesztivált szervező Bormarketing Műhely Nonprofit Kft. ügyvezetője elmondta: csaknem tucatnyi nagyobb rendezvény mellett számtalan kisebb és költségtakarékosabb esemény szerepel az idei programban.
A cél az, hogy a teljes időszak alatt „boros eseményeket” kínáljanak – jegyezte meg, a változások között említve, hogy a nagy fesztiválok az idén visszaköltöznek a Fő térre; itt említette az eseménysorozatot nyitó borünnep mellett az egy időben – június 22-24-én – tartott Kékfrankosok Éjszakáját és a Szent Iván Folkfestet, valamint a Soproni Szüretet, szeptember 7-9-én.
A hagyományokhoz hűen minden hétvégén megrendezik a belvárosi idegenvezetéseket „a bor jegyében”, lesznek külön a huszonéveseket megszólító rendezvények, Kékfrankos Night néven, mivel szeretnék hosszú távon maguk mellé állítani „ezt a nagyon-nagyon fontos fogyasztói réteget”.
A bevett teniszverseny mellett egy tömegsportot is kékfrankos-közelbe hoznak; a helyi kerékpáros egyesülettel karöltve rendezik meg ezt, július 21-én.
Rigler Zsolt az MTI érdeklődésére azt közölte: a nyári fesztivál teljes büdzséje mintegy 15 millió forint, aminek 60 százalékát az Agrár Marketing Centrum pályázatán nyerték el, a Kékfrankos Nyár főtámogatója, az OTP Bank pedig 1,2 millió forinttal járul hozzá a költségekhez. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Master Good, Nestlé Hungária, Tesco Magyarország az idei győztes sorrend
A Trade magazin idén másodszor hirdette meg a Karácsonyi tv-reklámok…
Tovább olvasom >Employer Branding az AI és a GenZ-k korában konferencia: A folytatás
2024. november 27-én a Pasaréti Közösségi Házban került megrendezésre a…
Tovább olvasom >FRUIT LOGISTICA 2025: Gyümölcsöző kapcsolatok a frissáru globális piacán
A FRUIT LOGISTICA, a világ vezető frissáru-ipari szakkiállítása, 2025. február…
Tovább olvasom >