Pelenkagyár épül Gyöngyösön
A zöldmezős beruházás nemzetközi és hazai hátteréről, a következő lépésekről és a gazdasági vonatkozásokról kérdeztük Dancsó Andrást, az újonnan épülő Pampers gyár igazgatóját. A gyöngyösi gyár a nemzetközi rendszerbe kapcsolódik be Közép- és Kelet-Európa, Észak-Afrika és a Közel-Kelet pelenkaellátását célozva.
A Procter & Gamble a 2011/2012-es pénzügyi évben 83,7 milliárd dollár forgalmat bonyolított le. Igazi globális vállalat, hiszen 75 országban van jelen, termékeit naponta 4,6 milliárd ember használja világszerte. Összesen 5 termékkategóriában több száz terméket kínál. Portfóliójába olyan vezető márkák tartoznak, mint a Pampers®, Ariel®, Always®, Gillette® és Head&Shoulders®.
A P&G globális márkái közül 23 elérhető a magyar piacon, melyek közül az Always és Naturella termékeket a csömöri gyár gyártja. Eddig a Pampers pelenkák nagy részét Lengyelországból szállították hazánkba, 2013 végétől azonban már a gyöngyösi gyárból érkező csomagok kerülhetnek a boltok polcaira.
Az Év zöldmezős beruházása
Kiemelkedő jelentőségű a gyöngyösi térség számára ez a 85 millió USD értékű, 240 000 négyzetméter területű zöldmezős beruházás, amely 150 új munkahelyet teremt, és jelentős magyar alvállalkozói, beszállítói körnek nyújt üzleti lehetőséget. A folyamatban levő építkezéstől elkezdve az üzemeltetéshez kapcsolódó szolgáltatásokon át a szállítmányozásig vagy az alapanyag-beszállításig számos helyi vállalatra számítanak. A kiválasztás azonban szigorú követelményekhez kötött. Aki megfelel a P&G nemzetközi sztenderdjeinek, az akár a nemzetközi P&G véráramába is bekerülhet, amit több csömöri példa bizonyít.
Az építési tervek a P&G sztenderdek és a magyar szabványok szerint, a helyi adottságok figyelembevételével készültek.
„Az év legnagyobb volumenű zöldmezős beruházása” díjat a Nemzeti Külgazdasági Hivatal (HITA) éves gálaestjén vette át Marek Kapuściński, a Procter & Gamble közép-európai vezérigazgatója.
Zökkenőmentes ellátás
Dancsó András 1994 óta dolgozik a Procter & Gamble-nél. Termelési, műszaki területen és különböző projektekben tevékenykedett. Németországban is dolgozott 3 évig.
– A több mint 20 éve üzemelő csömöri gyárunk a P&G második legnagyobb női higiéniai termékeket előállító egysége a világon, ez méltán tölti el büszkeséggel a vállalat összes magyar dolgozóját. Az itt tapasztalt magas színvonalú termelési kultúra, eredményesség, szaktudás, minőségi üzemeltetési rendszer is hozzájárult, hogy a számos helyszín közül Gyöngyösre esett a választás – hangsúlyozza Dancsó András.
A gyárigazgató máris nagyon elfoglalt, hiszen figyelemmel kíséri az építkezést, egyeztet a helyi hatóságokkal, részt vesz a munkaerő-felvételben és az új kollégák betanítási programjában is.
– Már majdnem 100 kollégát, főként műszakiakat vettünk fel. Ők először a munkavédelmi elvárásokkal és előírásokkal ismerkednek meg, majd a minőségbiztosítás és a technológia elméletét sajátítják el, végül a gyakorlatban tanulják meg a részleteket Csömörön és Lengyelországban – sorolja a program néhány elemét Dancsó András.
A gyárigazgató szerint a sikeres indulás ismérve az lesz, ha az átállást a piacok észre sem veszik, az ellátás zökkenőmentesen folytatódik tovább.
Fenntartható fejlődés
A Procter & Gamble nagy hangsúlyt helyez a környezetvédelemre, a fenntarthatóságra. A világon az első olyan P&G gyár Csömörön volt, ahol a teljes újrahasznosítást megoldották. A gyöngyösi gyár ugyanezen alapelvek mentén épül az energiatakarékosság és a környezetvédelmi kritériumok maximális figyelembevételével, amit a világszinten elismert LEED (Leadership in Energy&Enviromental Design) minősítő szervezet tanúsítványa is igazol.
– Komplex rendszer ez, amely magába foglalja az építési anyagok kiválasztásától a víz, energiaellátás, szennyvíz- és hulladékkezelés irányelveit is. Szerencsére hazánkban biztosított az infrastruktúra, hogy mindezt a legmodernebb elvárások szerint, a hosszú távú fenntarthatóság szellemében valósítsuk meg – zárja a beszélgetést Dancsó András.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Kacsából és a libából nagyjából ilyenkor esszük meg az éves mennyiséget
Hazánkban a kacsa- és a libahús fogyasztása döntően az ünnepi…
Tovább olvasom >A vásárlókkal együtt segít a Lidl
A Lidl Magyarország a Baptista Szeretetszolgálat karácsonyi adománygyűjtő kampányához csatlakozott,…
Tovább olvasom >A brazil nap íze minden kortyban: új Single Origin kávét vezet be az OMV
Új taggal bővült az OMV kávékínálata: a VIVA Single Origin…
Tovább olvasom >