Példaszerűen visszafogja széndioxid-kibocsátását a Tesco

Szerző: trademagazin Dátum: 2010. 11. 04. 13:09

A Tesco lett a legelőkelőbb helyen rangsorolt kereskedelmi vállalat a CDP listáján. A tekintélyes Carbon Disclosure Leadership Index aszerint értékeli a világ legnagyobb vállalatait, hogy milyen belső folyamatokat állítanak az üvegház hatású gázok kibocsátásának, valamint az energiahasználat csökkentésének szolgálatába.

A CDP, azaz a „Széndioxid-kibocsátás nyilvánosságra hozatali projekt” elsősorban aszerint értékeli a világ legnagyobb vállalatait, hogy azok milyen információkat tesznek közzé klímaváltozással, fenntartható működéssel kapcsolatos tevékenységükről.

2010-ben a Tesco lett világszinten a legmagasabbra értékelt kereskedelmi cég ebben a tekintetben. A vállalat harmadik helyen végzett a napi fogyasztási cikkek szektorán belül a Reckitt Benckiser és a Nestlé mögött. Az értékelési rendszer alapján azok a cégek végezhetnek előkelő helyen a rangsorban, amelyek esetében a leginkább beépültek a vállalatirányítási elvekbe a fenntartható működést elősegítő gyakorlati teendők.

A tíz éve alapított CDP tekintélyét az is jelzi, hogy összesen 534 intézményi befektető non-profit szövetségéről van szó, amely az utóbbi időszakban mintegy 2500 vállalat tevékenységét értékelte. A CDP tevékenysége rendívül fontos, hiszen a programban résztvevő több száz vállalat által szolgáltatott adatok olyan hasznos információkat adnak, amelyek segítségével többek között optimalizálni lehet a jövő környezetbarát beruházásait és az alternatív energiaforrások használatát.

A Tesco nem csak világszinten, hanem hazánkban is élen jár a fenntartható működés feltételeinek megteremtésében és a széndioxid-kibocsátás csökkentésében. A Tesco-Global Áruházak Zrt. hozta létre például Dunakeszin az egész térség legzöldebb áruházát. A tavaly szeptemberben megnyitott áruház mintegy 50 százalékkal kevesebb szén-dioxidot bocsát ki, mint egy hagyományos hipermarket – mindezt olyan technológiai megoldásoknak köszönhetően, mint a napkollektorok és napelemek, a fedett hűtőpultok és a természetes fény bevezetése az épület belsejébe. Az áruházlánc szinte minden egysége tartalmaz valamilyen alternatív technológiai megoldást. A fejlesztések azt az ambiciózus célt szolgálják, hogy a hazai Tesco 2020-ig felére csökkentse széndioxid-kibocsátását a 2006-os szinthez képest.

A magyarországi Tesco ezen kívül több programot indított a környezet védelme érdekében: ilyen az évente többször megrendezett PET-palack és alumíniumdoboz visszagyűjtési kampány, és ide tartozik az ingyenes bevásárlótáskák megszüntetése, valamint az örökzöld táskák értékesítése is.

„Nagy eredménynek tartjuk, hogy a Tesco klímaváltozással kapcsolatos csoport-szintű munkáját egy olyan tekintélyes szervezet is elismeri, mint a CDP. A Tesco mind Magyarországon, mind szerte a világon azon dolgozik az elkövetkezendő években, hogy a lehető legkisebb károsanyag-kibocsátással végezze tevékenységét – és erre ösztönzi vásárlóit is”, mondta Iglódi-Csató Judit, a Tesco kommunikációs igazgatója.

A Tesco 2003-ban indította útjára „Az év támogatottja” elnevezésű kezdeményezését, amelynek keretében olyan alapítványok működését támogatja, amelyek hátrányos helyzetű embereken segítenek, vagy az ő helyzetük, életminőségük javítását célzó programokat, eseményeket szerveznek. 2010-ben az Ability Park lett „Az év támogatottja”. Az Ability Park a fogyatékos emberek élethelyzeteit szórakoztató és játékos formában bemutató interaktív élménypark. Célja, hogy a látás-, hallás- és mozgássérült, autista és értelmi fogyatékos animátorok által bemutatott játékokkal segítse a fogyatékos emberek társadalmi beilleszkedését és elfogadását. A Tesco és az Ability Park közös roadshow-t és versenyt indít 2010 szeptembere és 2011 júniusa között, amely tizenhat vidéki és egy budapesti áruházba jut el.

Kapcsolódó cikkeink