Példaszerűen visszafogja széndioxid-kibocsátását a Tesco
A Tesco lett a legelőkelőbb helyen rangsorolt kereskedelmi vállalat a CDP listáján. A tekintélyes Carbon Disclosure Leadership Index aszerint értékeli a világ legnagyobb vállalatait, hogy milyen belső folyamatokat állítanak az üvegház hatású gázok kibocsátásának, valamint az energiahasználat csökkentésének szolgálatába.
A CDP, azaz a „Széndioxid-kibocsátás nyilvánosságra hozatali projekt” elsősorban aszerint értékeli a világ legnagyobb vállalatait, hogy azok milyen információkat tesznek közzé klímaváltozással, fenntartható működéssel kapcsolatos tevékenységükről.
2010-ben a Tesco lett világszinten a legmagasabbra értékelt kereskedelmi cég ebben a tekintetben. A vállalat harmadik helyen végzett a napi fogyasztási cikkek szektorán belül a Reckitt Benckiser és a Nestlé mögött. Az értékelési rendszer alapján azok a cégek végezhetnek előkelő helyen a rangsorban, amelyek esetében a leginkább beépültek a vállalatirányítási elvekbe a fenntartható működést elősegítő gyakorlati teendők.
A tíz éve alapított CDP tekintélyét az is jelzi, hogy összesen 534 intézményi befektető non-profit szövetségéről van szó, amely az utóbbi időszakban mintegy 2500 vállalat tevékenységét értékelte. A CDP tevékenysége rendívül fontos, hiszen a programban résztvevő több száz vállalat által szolgáltatott adatok olyan hasznos információkat adnak, amelyek segítségével többek között optimalizálni lehet a jövő környezetbarát beruházásait és az alternatív energiaforrások használatát.
A Tesco nem csak világszinten, hanem hazánkban is élen jár a fenntartható működés feltételeinek megteremtésében és a széndioxid-kibocsátás csökkentésében. A Tesco-Global Áruházak Zrt. hozta létre például Dunakeszin az egész térség legzöldebb áruházát. A tavaly szeptemberben megnyitott áruház mintegy 50 százalékkal kevesebb szén-dioxidot bocsát ki, mint egy hagyományos hipermarket – mindezt olyan technológiai megoldásoknak köszönhetően, mint a napkollektorok és napelemek, a fedett hűtőpultok és a természetes fény bevezetése az épület belsejébe. Az áruházlánc szinte minden egysége tartalmaz valamilyen alternatív technológiai megoldást. A fejlesztések azt az ambiciózus célt szolgálják, hogy a hazai Tesco 2020-ig felére csökkentse széndioxid-kibocsátását a 2006-os szinthez képest.
A magyarországi Tesco ezen kívül több programot indított a környezet védelme érdekében: ilyen az évente többször megrendezett PET-palack és alumíniumdoboz visszagyűjtési kampány, és ide tartozik az ingyenes bevásárlótáskák megszüntetése, valamint az örökzöld táskák értékesítése is.
„Nagy eredménynek tartjuk, hogy a Tesco klímaváltozással kapcsolatos csoport-szintű munkáját egy olyan tekintélyes szervezet is elismeri, mint a CDP. A Tesco mind Magyarországon, mind szerte a világon azon dolgozik az elkövetkezendő években, hogy a lehető legkisebb károsanyag-kibocsátással végezze tevékenységét – és erre ösztönzi vásárlóit is”, mondta Iglódi-Csató Judit, a Tesco kommunikációs igazgatója.
A Tesco 2003-ban indította útjára „Az év támogatottja” elnevezésű kezdeményezését, amelynek keretében olyan alapítványok működését támogatja, amelyek hátrányos helyzetű embereken segítenek, vagy az ő helyzetük, életminőségük javítását célzó programokat, eseményeket szerveznek. 2010-ben az Ability Park lett „Az év támogatottja”. Az Ability Park a fogyatékos emberek élethelyzeteit szórakoztató és játékos formában bemutató interaktív élménypark. Célja, hogy a látás-, hallás- és mozgássérült, autista és értelmi fogyatékos animátorok által bemutatott játékokkal segítse a fogyatékos emberek társadalmi beilleszkedését és elfogadását. A Tesco és az Ability Park közös roadshow-t és versenyt indít 2010 szeptembere és 2011 júniusa között, amely tizenhat vidéki és egy budapesti áruházba jut el.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Önkéntes Vízadó program indul Budapesten
Önkéntes Vízadó programot hirdet Budapesten a 10 millió Fa, Budapest…
Tovább olvasom >Megérkezett a HELL New Gen
A HELL ENERGY bemutatja legújabb innovációját, a HELL New Gen-t,…
Tovább olvasom >Termékvisszahívás az IKEA-nál
Az IKEA arra kér minden vásárlót, aki megvásárolta az IKEA…
Tovább olvasom >