Pécsett hozza létre második magyarországi szolgáltatóközpontját az ALDI
A magyar gazdaság jövőbeni sikerét az határozza meg, hogy a világgazdaság tempóját diktáló vállalatok az újításaikat hol fejlesztik ki, vezetik be és kezdik alkalmazni – vélekedett a külgazdasági és külügyminiszter az ALDI International IT Services Kft. (ALDI IT) beruházás-bejelentő sajtótájékoztatóján hétfőn Pécsen.
Szijjártó Péter szerint a magyar gazdaságot dimenzióváltás jellemzi, a termelésre fókuszálás helyett a magasabb hozzáadott értékű munkahelyekre, a szolgáltatásokra, a kutatásra és a fejlesztésre helyezi a hangsúlyt. A miniszter úgy fogalmazott, fontos, hogy a magyar gazdaságot a „Made in Hungary” korszakából az „Invented in Hungary” korszakába vezessük át. Hozzátette: a magyar kormány meghozta az ahhoz szükséges döntéseket, hogy immár ne a munkahelyek száma, hanem a munkahelyek által képviselt technológiai színvonal jelentse a fő irányt. Jelentős mértékben egyszerűsítették a beruházásösztönző és -támogatási rendszert, amelynek nyomán a szolgáltató szektor beruházásait egyszerűbben, könnyebben és nagyobb mértékben tudják így finanszírozni – mondta. Mint fogalmazott, a magyar gazdaság jövőbeni sikere szempontjából meghatározó az is, hogy olyan lehetőségeket tudjanak kínálni a magyar fiataloknak, amelyek hozzáadott értékben, technológiai színvonalban, megbecsültségben és fizetésben is a helyben való érvényesülésre sarkallják őket, s „itt maradjanak, a nagy vidéki városainkban”. Kiemelte, hogy hazánkban összesen több mint 110 szolgáltatóközpont működik már 50 ezer javarészt huszonéves, magasan kvalifikált alkalmazottal. Bejelentette: az Aldi cégcsoport szolgáltató központjainak működtetését végző ALDI International IT Services Kft. (Aldi IIT) 300 millió forint kormányzati támogatás felhasználásával 1,3 milliárd forintos beruházás nyomán Pécsen hozza létre Biatorbágy után a második magyarországi szolgáltatóközpontját, amellyel 70 új munkahelyet teremt. A vállalat Magyarországról támogatja többek közt az ALDI Dél vállalatcsoport új informatikai rendszerének üzemeltetését, biztosítja immár több mint 3800 európai ALDI-üzlet, illetve 2019-től 55 logisztikai központ informatikai rendszerének zavartalan működését, sőt a vállalat egyes informatikai rendszereinek monitoring tevékenységét is a pécsi központ végzi. Szijjártó Péter a német nagyvállalat fejlesztése kapcsán kitért rá: Németország Magyarország legnagyobb kereskedelmi partnere, hazánk legnagyobb beruházója, tavaly rekord, 54 milliárd eurós forgalom realizálódott a két ország között. Szavaiból kiderült, hogy a gyümölcsöző együttműködés tovább folytatódhat a jövőben, mert a Német-Magyar Ipari és Kereskedelmi Kamara felmérése alapján „a német vállalatok még soha nem voltak annyira elégedettek magyarországi működésükkel, mint ma; 84 százalékuk úgy nyilatkozott, ismét hazánkban hajtanák végre beruházásukat” – mondta. Hoppál Péter (Fidesz-KDNP), Pécs országgyűlési képviselője arról szólt, hogy a baranyai megyeszékhelyen rendelkezésre áll a megfelelő szakembergárda a kormány terveinek végrehajtásához, ugyanis az egyetemről kikerülő hallgatók magasan képzettek, jól tudnak szolgálni újabb magas hozzáadott értéket igénylő helyi befektetéseket és beruházásokat. David Godschalk, az ALDI International IT Services GmbH & Co. ügyvezető igazgatója aláhúzta: a vállalatcsoport elégedett a 2013 óta Magyarországról nyújtott, magas minőségű informatikai szolgáltatással. Munkavállalóik – tette hozzá – nyitottak, rugalmasak, agilisak és több idegen nyelven is beszélnek, Nyíregyházától Milánón át Glasgowig biztosítják üzleteik, raktáraik és országos központjaik számítógépes rendszereinek zavartalan működését. A sajtóhoz eljuttatott írásos összegzés szerint a cég szakemberei a magyar mellett német, angol, olasz, szlovén és francia nyelven is támogatást nyújtanak. A pécsi központ létszámbővítésének köszönhetően az ALDI IIT magyarországi létszáma 150 főre növekszik majd. Az Aldi IIT nettó árbevétele tavaly 1,039 milliárd forint, adózás előtti eredménye pedig 52,1 millió forint volt. Az üzleteket üzemeltető ALDI Magyarország Élelmiszer Bt. 2008-ban nyitotta meg hálózatának első áruházát Magyarországon, jelenleg országszerte 140 üzlettel van jelen a magyar kiskereskedelemben, és mintegy 3300 főt foglalkoztat. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Prés alatt a gyümölcslépiac
A gyümölcslépiac dinamikusan változó szegmense az FMCG szektornak, ahol a…
Tovább olvasom >A brit szupermarketek közül elsőként a Lidl kezd értékesíteni a TikTok Shopon
A Lidl február 20-án 9 órától kezd értékesíteni a TikTok…
Tovább olvasom >Vasárnapi nyitvatartással erősítene a Carrefour Belgiumban
A Carrefour Belgiumban működő saját üzleteit – 44 szupermarketet és…
Tovább olvasom >További cikkeink
Tudatosabban vásárolunk? Töretlen a kereslet a hazai ízek iránt
Több száz magyar termelővel működik együtt a Kifli.hu, hogy minél…
Tovább olvasom >Jelentősen nőtt az Alibaba negyedéves nyeresége
Az Alibaba Group Holding kínai e-kereskedelmi óriás adózott eredménye jelentősen…
Tovább olvasom >Új marketing- és kommunikációs vezetővel erősít a Gránit Alapkezelő
2025 februárjától Csonka Attila irányítja a Gránit Alapkezelő marketing-, kommunikációs…
Tovább olvasom >