PayPal: a magyarok 92 százaléka ajánláná Magyarországot külföldi turistáknak
A magyarok magasra értékelik az ország turisztikai vonzerejét, a válaszadók 92 százaléka ajánlaná Magyarországot külföldi turistáknak, csupán 4 százalék nem – derült ki a PayPal online pénzügyi szolgáltató cég nemzetközi felméréséből.
Az MTI-hez eljuttatott összefoglaló szerint a Travel Report 2017 elnevezésű nemzetközi kutatást a GfK piackutató készítette a PayPal megbízásából 2017 júniusában Lengyelországban, Magyarországon, Görögországban és Csehországban, az online kérdőíves interjút összesen 5000-en töltötték ki. Magyarországon a felmérés 1014 olyan felhasználó megkérdezésével készült, akik az elmúlt 3 évben legalább egy alkalommal jártak valamely kelet-közép-európai országban – tették hozzá.
Az eredményekből kiderült: a magyarok 42 százaléka Budapestet, míg 41 százalék a Balatont tartja a legérdekesebb látnivalónak Magyarországon.
A felmérés szerint azoknak a magyar turistáknak, akik az elmúlt három évben legalább egy alkalommal jártak valamely kelet-közép-európai országban 47 százaléka Horvátországba utazott, 45 százalék Szlovákiában volt, 34 százalék pedig Romániában járt.
A célállomás kiválasztása elsősorban az utazás jellegétől függött. A magyarok 80 százaléka pihenés céljából látogatott valamelyik kelet-közép-európai országba, 38 százalékuk kulturális céllal utazott, 14 százalék családtagokat, vagy barátokat látogatott meg, 13 százalék pedig valamilyen eseményen vett részt. A válaszadók mindössze 11 százaléka ment vásárolni, 9 százaléka pedig üzleti úton járt.
Az utazás időpontját és időtartamát tekintve a magyarok többsége nyáron látogat Közép- és Kelet-Európába, és általában egy hetet tölt a célországban – írták.
A válaszok alapján egy utazás alkalmával a magyarok 40 százaléka 75 000 és 150 000 forint közötti összeget, 25 százalékuk pedig maximum 75 000 forintot költ.
A kutatásból ugyancsak kiderült, hogy a magyar turisták 77 százaléka biztonsági, 57 százalék pedig kényelmi szempontok alapján választ fizetőeszközt.
Kiemelték, a kiadások többségét a magyar turisták 78 százaléka készpénzzel, 32 százalékuk pedig bankkártyával fedezi. Az online fizetési megoldások is egyre népszerűbbek, a válaszadók csak 42 százaléka részesíti előnyben az offline fizetési formákat az online lehetőségekkel szemben.
A megkérdezett magyarok 26 százaléka használta a PayPal-t az utolsó nyaralásakor fizetésre, ez inkább 24-35 éves korosztály 31 százalékára volt jellemző – írták. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
A világsztárok a hangulat mellett a turizmust is felpörgették
Világsztárok adták egymásnak a színpadot Budapest megakoncert-helyszínein az elmúlt héten.…
Tovább olvasom >Vitályos Eszter: a turizmus Magyarország egyik húzóágazata
A turizmus Magyarország egyik húzóágazata, jelenleg Magyarországon több mint 400…
Tovább olvasom >Nemzetközi felmérés: rekordmagas az utazási kedv Európában a globális feszültségek ellenére is
Az éghajlatváltozás, a globális bizonytalanságok és a geopolitikai zavarok ellenére…
Tovább olvasom >További cikkeink
A világsztárok a hangulat mellett a turizmust is felpörgették
Világsztárok adták egymásnak a színpadot Budapest megakoncert-helyszínein az elmúlt héten.…
Tovább olvasom >Bede Róbert több hal fogyasztására buzdítja a magyarokat
Az uniós átlagnál jóval kevesebb halat eszünk, pedig kiváló élelmiszer,…
Tovább olvasom >Több mint ötven hazai fürdő csatlakozik az Strandok éjszakájához szombaton
Tizenhatodik alkalommal szervezi meg a Magyar Fürdőszövetség a Strandok éjszakáját…
Tovább olvasom >