PayPal: a magyarok 92 százaléka ajánláná Magyarországot külföldi turistáknak
A magyarok magasra értékelik az ország turisztikai vonzerejét, a válaszadók 92 százaléka ajánlaná Magyarországot külföldi turistáknak, csupán 4 százalék nem – derült ki a PayPal online pénzügyi szolgáltató cég nemzetközi felméréséből.
Az MTI-hez eljuttatott összefoglaló szerint a Travel Report 2017 elnevezésű nemzetközi kutatást a GfK piackutató készítette a PayPal megbízásából 2017 júniusában Lengyelországban, Magyarországon, Görögországban és Csehországban, az online kérdőíves interjút összesen 5000-en töltötték ki. Magyarországon a felmérés 1014 olyan felhasználó megkérdezésével készült, akik az elmúlt 3 évben legalább egy alkalommal jártak valamely kelet-közép-európai országban – tették hozzá.
Az eredményekből kiderült: a magyarok 42 százaléka Budapestet, míg 41 százalék a Balatont tartja a legérdekesebb látnivalónak Magyarországon.
A felmérés szerint azoknak a magyar turistáknak, akik az elmúlt három évben legalább egy alkalommal jártak valamely kelet-közép-európai országban 47 százaléka Horvátországba utazott, 45 százalék Szlovákiában volt, 34 százalék pedig Romániában járt.
A célállomás kiválasztása elsősorban az utazás jellegétől függött. A magyarok 80 százaléka pihenés céljából látogatott valamelyik kelet-közép-európai országba, 38 százalékuk kulturális céllal utazott, 14 százalék családtagokat, vagy barátokat látogatott meg, 13 százalék pedig valamilyen eseményen vett részt. A válaszadók mindössze 11 százaléka ment vásárolni, 9 százaléka pedig üzleti úton járt.
Az utazás időpontját és időtartamát tekintve a magyarok többsége nyáron látogat Közép- és Kelet-Európába, és általában egy hetet tölt a célországban – írták.
A válaszok alapján egy utazás alkalmával a magyarok 40 százaléka 75 000 és 150 000 forint közötti összeget, 25 százalékuk pedig maximum 75 000 forintot költ.
A kutatásból ugyancsak kiderült, hogy a magyar turisták 77 százaléka biztonsági, 57 százalék pedig kényelmi szempontok alapján választ fizetőeszközt.
Kiemelték, a kiadások többségét a magyar turisták 78 százaléka készpénzzel, 32 százalékuk pedig bankkártyával fedezi. Az online fizetési megoldások is egyre népszerűbbek, a válaszadók csak 42 százaléka részesíti előnyben az offline fizetési formákat az online lehetőségekkel szemben.
A megkérdezett magyarok 26 százaléka használta a PayPal-t az utolsó nyaralásakor fizetésre, ez inkább 24-35 éves korosztály 31 százalékára volt jellemző – írták. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
KSH: a turisztikai szálláshelyeken a vendégek száma (1,4 millió) 17, a vendégéjszakáké (3,4 millió) 16 százalékkal haladta meg az egy évvel korábbit áprilisban
2025 áprilisában a turisztikai (kereskedelmi, magán- és egyéb) szálláshelyeken 1,4…
Tovább olvasom >MBH gyorselemzés: Újabb hónapban remekelt a turisztikai ágazat
Március után, áprilisban ismét pörgött a turizmus: a vendégek száma…
Tovább olvasom >K&H: kopogtat a vakáció, irány a nagyvilág!
A nyári külföldi utazások sok középiskolás számára az első igazi…
Tovább olvasom >További cikkeink
Utcai gasztrofesztivál, vacsoraestek és fesztiválos ételrendelés a SopronFesten
A SopronFest Gourmet programjainak keretében, egy héten át városszerte a…
Tovább olvasom >Unicum-sör – reklámkampány és nyereményjáték
Generációk bulifétise volt a kultikus Unicum-sör párosítás, amit még a…
Tovább olvasom >Hibrid koktélpohár – A nap videója
Az Elevated Craft egyedi koktélpohara megkönnyíti az italok alapanyagainak mérését…
Tovább olvasom >