PayPal: a külföldről rendelő magyarok többsége évente legfeljebb 35 ezer forintért vásárol
A külföldről online vásárló magyar fogyasztók 55 százaléka 35 ezer forint alatt költ egy évben – derül ki a PayPal nemzetközi fizetési szolgáltató legfrissebb felméréséből.
A PayPal Magyarország mellett Szlovákiában, Csehországban, Lengyelországban és Romániában készített online felmérést 12 000 vásárló megkérdezésével.
Az MTI-hez kedden eljuttatott összegzés szerint a magyarok csaknem harmada évente 5000 és 20 000 forint között költ az online vásárlás során, 26 százalék 60 000 forintot vagy annál többet, míg 14 százalék 20 000 és 35 000 forint közötti, 13 százaléka pedig 35 000 és 50 000 forint közötti összeget ad ki.
A magyar vásárlók 26 százaléka az utóbbi egy évben főként elektronikai cikkeket rendelt online külföldről, 15 százalék szoftvereket és egyéb digitális javakat, 12 százalék ruhákat, 9 százalék ékszereket, de 3 százaléknyian parfümöket és kozmetikumokat is a virtuális kosárba tettek.
A magyar vásárlók 55 százaléka azért vásárol online, mert az olcsóbb. A második leggyakoribb ok, amiért a vásárlók külföldről rendelnek meg egy terméket az, hogy a termék egyszerűen nem kapható a magyar piacon (27 százalék). Az okok között említhető még, hogy a hazai vásárlók hiába keresték a termék egy bizonyos változatát (11 százalék) vagy hogy a legújabb verziót még nem lehetett itthon megvásárolni (6 százalék). Az okokat tekintve nincs lényeges különbség Magyarország, Csehország, Lengyelország, Szlovákia és Románia fogyasztói között – derül ki a felmérésből.
A külföldről vásárló magyarok csaknem harmada háromhavonta vásárol online, 20 százalék legalább félévente, 18 százalék havonta egyszer, és ugyanennyien havonta többször is.
A PayPal-nek több mint 113 millió aktív felhasználója van, és szolgáltatásai 190 piacon és 25 valutában érhetők el világszerte. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Sok sót tartalmaznak és drágák az új generációs növényi alapú húsok
Míg a növényi alapú húshelyettesítők nagy többsége a hússal szemben…
Tovább olvasom >A versenyfenyegetettséget elemzi a dunnhumby és a Placer.ai új AI-alapú eszköze
Új AI-eszközt alkotott a dunnhumby és a Placer.ai, amely képes a…
Tovább olvasom >A Molson Coors lett Dwayne Johnson energiaitalának többségi tulajdonosa az USA-ban
Többségi részesedést szerzett a Molson Coors Beverage Co. a Dwayne…
Tovább olvasom >