Paulaner és Audi F1: új korszak a bajor sör számára

Szerző: Trademagazin editor Dátum: 2025. 12. 17. 09:24
🎧 Hallgasd a cikket:

A müncheni Paulaner Sörfőzde hosszú távú beszállítói megállapodást kötött a jövőbeli Audi Forma–1-es csapattal, amelynek keretében a vállalat kulcsszereplővé válik a motorsport világában. A partnerség különösen a Paulaner Weissbier 0.0% alkoholmentes búzasör számára jelent áttörést, hiszen új lendületet adhat a márkának.

Az évszázadokon át a sörkultúra fellegvárának számító Németország e téren az utóbbi években veszített nemzetközi vonzerejéből: a Statistisches Bundesamt adatai szerint a német sör iránt csökkenőben a világ érdeklődése, miközben belföldön is mérsékelt a lelkesedés. Ezzel párhuzamosan azonban látványos az alkoholmentes italok térnyerése: a Német Sörfőzők Szövetsége szerint a 0%-os sörök forgalma 20 év alatt több mint a duplájára nőtt.

Christian Weber, a Deutscher Brauer-Bund elnöke hangsúlyozta, hogy a gyártók ma már nem kívülállóként szemlélik a trendet, hanem aktívan alakítják azt. A Paulaner lépése is ezt a stratégiát tükrözi: a 0.0%-os kategória erősítése révén a márka nemcsak pozícióját igyekszik megőrizni, de új fogyasztói rétegeket is megszólít.

A 2026-ban induló együttműködés várhatóan világszerte reflektorfénybe helyezi a Paulaner alkoholmentes búzasört, miközben a felelős fogyasztás üzenetét is közvetíti. A háttérben a Heineken meglévő F1-es kapcsolatai is szerepet játszanak, hiszen a holland óriás nemrég hosszabbította meg együttműködését a motorsporttal, ezzel utat nyitva a Paulaner számára is.

A szakértők szerint a búzasörök népszerűsége újra emelkedhet. Adrian Tierney Jones, nemzetközi sörbíró és szerző kiemelte, hogy a „witbier” stílusban komoly lehetőségek rejlenek. A trendek – az alkoholmentes kategória növekedése, a búzasörök iránti érdeklődés és a motorsporthoz kötődő márkakapcsolatok – mind azt jelzik, hogy a Paulaner-Audi együttműködés időzítése kiváló és a siker is valószínű.

Stefano Battiston, az Audi F1 jövőbeli kereskedelmi igazgatója szerint a partnerség globális lehetőséget kínál. Mint fogalmazott: „A Paulaner és az Audi F1 azonos értékeket vall: teljesítmény, szenvedély és hagyományaink iránti büszkeség. Együtt olyan élményeket teremtünk, amelyek közelebb hozzák a rajongókat a csapathoz, és minden sikert Paulaner 0.0%-kal ünneplünk.”

Jörg Biebernick, a Paulaner vezérigazgatója ehhez hozzátette, hogy a megállapodással a cél, hogy a márka elérjen egy új közönséget, miközben a minőséget és a mértékletes fogyasztást hangsúlyozza. A cég nemrég Dél-Koreában is átszervezte disztribúcióját, a Hitejinrótól a Heineken Korea kezébe adva a terjesztést, ami jól mutatja a globális stratégiába illeszkedő lépéseket.

A Paulaner tehát nemcsak a bajor sörkultúra hagyományait viszi tovább, hanem új korszakot nyit az alkoholmentes kategóriában – immár a Forma–1 világában is.

Kapcsolódó cikkeink