Parragh: reform, egyensúly és növekedés a legfontosabb célkitűzések
A költségvetési egyensúly fenntartását, a strukturális reformok végigvitelét és a gazdasági növekedést jelölte meg a következő időszak legfontosabb célkitűzéseként a Magyar Kereskedelmi és Iparkamara elnöke egy szakmai rendezvényen kedden Nyíregyházán.
Parragh László a szabolcsi gazdasági társaságok teljesítményét elemző TOP 100-as kiadvány bemutatóján elmondta: fenntarthatóság érdekében szükség van egy valódi konvergenciára, oldani kell a finanszírozási függőséget, a monopóliumok feltörése mellett csökkenteni kell az adót és a bürokráciát, visszaszorítani a feketegazdaságot és a korrupciót.
Konkrét programokat kell megalkotni, s ebben kiemelt kamarai szerep szükséges – hangsúlyozta. A kamarai vezető szerint kihívások tömege áll az ország előtt: elengedhetetlen például az intézmény- és elosztórendszerek – így oktatási, adó-, egészségügyi, nyugdíj-, közigazgatási rendszer – átalakítása, a foglalkoztatás és szakképzés kérdésében pedig egy hosszú távú szakképzési stratégia megalkotása. Parragh László ezzel kapcsolatban kifejtette: Magyarországon rossz a képzés szerkezete, a például Németországban alkalmazott duális képzési rendszert itthon mindössze kilencezer cég alkalmazza.
Parragh László a kamara által, a vállalati körben elvégzett konjunktúra-felmérésről az MTI kérdésére elmondta: az erős konjunktúra, amivel a társaságok korábban számoltak, megtorpant. Jelezte, továbbra is pozitív a konjunktúra várakozás, de már nem olyan meredek emelkedésű, mint amilyennek tavasszal prognosztizálták. Az elnök szerint az exportra termelő nagyobb cégek esetében megjelent egy enyhe bizonytalanság, s bár jó évet zártak, de a rendelésállományuk nem emelkedett olyan mértékben, mint az értékesítésük.
Kifejtette: a felmérés szerint a hazai piacra termelő kis-és középvállalkozói kör 2010 év elején még bízott egy hirtelen fogyasztásemelkedésben, ez azonban nem következett be. A gazdasági szervezetek a felfelé ívelő hullámot 2011 tavaszára várják – írja az mfor.hu.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Amitől a terméket a kosárba helyezzük – kutatás
A PwC és a Publicis Groupe Hungary legújabb közös kutatása…
Tovább olvasom >Korhatár alá került az energiaital: amit minden boltosnak tudnia kell
Június 11-től életbe lépett az energiaitalok árusítására vonatkozó új szabályozás:…
Tovább olvasom >Háztartási és higiénés termékek ára is nyomon követhető az Árfigyelőben
Újabb 42 termékkategóriával bővült a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) által működtetett,…
Tovább olvasom >