Parragh: növelni kell a magyar termékek arányát

Szerző: trademagazin Dátum: 2011. 11. 03. 13:00

Parragh László szerint a jövőben növelni kell a magyar termékek arányát a boltokban, de ez nem lesz könnyű, mert egyelőre az ár döntő tényező a vásárlói döntéseknél.

A kormány 5-10 éves kereskedelemfejlesztési koncepciót dolgoz ki a piaci szereplőkkel, szakmai szervezetekkel együtt – mondta Szatmáry Kristóf, a Nemzetgazdasági Minisztérium államtitkára az Európai Kereskedelem Napja alkalmából Budapesten rendezett csütörtöki szakmai találkozón.

A kereskedelem adja a GDP 12 százalékát, félmillió embernek jelent munkát, ezért fontos kiemelten kezelni ezt a szektort – jelentette ki az államtitkár és hozzátette, a fejlesztési program célja többek között, hogy növekedjen a munkahelyek száma a kereskedelemben.

Szatmáry közölte, a belső kereslet a kereskedelem legfontosabb motorja, a kormány arra törekszik, hogy ezt megpróbálja szinten tartani, igaz a jelenlegi gazdasági helyzetben ez nagyon nehéz feladat. „Ha nem jönnek közelebb az országon kívül tornyosuló felhők, akkor idén erősödhet a kiskereskedelem” – fogalmazott Szatmáry. Hozzátette, hogy a kormány eltökélt a kereskedelmi ágazat fejlődésében, a belső kereslet felpörgetésében.

Parragh László, a Magyar Kereskedelmi és Iparkamara elnöke előadásában azt mondta, hogy sok vállalkozás, köztük például az autókereskedők korábban felhalmozott vagyona elolvadt, a kiskereskedelmi forgalmi adatok mellett ez is jelzi a kedvezőtlen helyzetet. Parragh szerint az ágazat és a gazdaság szempontjából komoly kihívás, hogy növekedjen a magyar áruk aránya az üzletekben. Szerinte ezen a terülten rosszul vizsgázott Magyarország az utóbbi időben.

Úgy vélte a helyzet javulásában főszerepet játszik a vásárlói tudatosság. Ez azt jelenti, hogy a vevők elsősorban a magyar termékeket keressék az üzletekben. Parragh szerint azonban ez nem lesz könnyű feladat, mert egyelőre az ár a döntő tényező – írja az origo.

Kapcsolódó cikkeink