Párizs: Hungarikum borokkal hódítanak a magyar borászok
Már az első két nap több ezer francia kóstolta meg a magyar borokat azon a párizsi mezőgazdasági kiállításon, amelyen szinte a világ valamennyi meghatározó bortermelő nemzete is ott van. A több mint ezer kiállító portékájáról egy hét alatt több mint hatszázezer vendég mond majd véleményt. A magyar standon 47 hazai élelmiszertermelő 327 terméke mutatkozik be.
A február 19. és 27. között nyitva tartó Nemzetközi Mezőgazdasági Kiállítás első két napján jól mutatkoztak be a magyar borok. A meglehetősen lokálpatrióta franciák tetszését elsősorban azok a magyar borok nyerték el az első két nap, amelyekhez hasonlók a francia pincészetekben nem készülnek, ezeket a fajtákat igazi különlegességként értékelik a borhoz értő franciák. – nyilatkozta az egyik kiállító, a Varga Pincészet vezetője, Varga Bálint.
Alapvetően kétféle vendégünk van: sokan csak vörösbort szeretnének kóstolni, de a legtöbben a speciális magyar fajtákra kíváncsiak. A legnagyobb sikereket a hungarikum Irsai Olivérrel aratjuk, ami behízelgő, intenzív, parfümös illatával és friss, könnyed stílusával meghódítja a zömében francia látogatókat. A magyar rozék enyhe szénsavassága gyakran meghökkenti az érdeklőket. Míg a magyar fogyasztó igényli, hogy egy rozébor frissességét egy kis szénsavval feldobjuk, a franciák a csendes, buborékmentes rozékhoz szoktak hozzá. – nyilatkozta a szakember.
Tapasztalataink szerint: az olyan világszerte ismert magyar „borbrandek” mint a Tokaji vagy az Egri Bikavér mellett a friss, könnyű és gyümölcsös fehér- és rozéborok, és az olyan jellegzetes magyar fajták mint az Olaszrizling, az Irsai és a Furmint vihetik sikerre a magyar borászatokat az exportpiacokon.
A látogatók nagyon érdeklődőek, nyitottak a magyar termékek iránt. Az érdeklődést fokozza, hogy a magyar élelmiszerek kínálása mellett a standon Kovács Lázár séf vezetésével melegkonyha is üzemel, ami ontja magából a magyar ínyencfalatokat. A standon, a CBA által üzemeltetett delikátesz üzletben, a kiállítók portékái rendkívül kedvező áron megvásárolhatók. Varga szerint ennek a boltnak is nagy a látogatottsága, ez is bizonyítéka annak, hogy lenne kereslet a magyar termékekre, ha azokat lehetne kapni a külföldi boltokban is.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
GKI: Romló bizalmi indexek és gazdasági kilátások Magyarországon
Novemberben mind az üzleti szféra, mind a fogyasztók pesszimistábbá váltak…
Tovább olvasom >Negyvenhét éves csúcsot döntött az arabica kávé ára
Az arabica kávé határidős jegyzése 47 éve nem látott szintre,…
Tovább olvasom >Százharminc új járművel készül a megnövekedett ünnepi forgalomra a Magyar Posta
A Magyar Posta több mint 7 millió csomag kézbesítésére számít…
Tovább olvasom >