Paradicsom, paprika: import helyett hazait
A hazai paradicsom- és paprikatermelők megélhetésének kulcsa, ha megbízható technológiával folyamatosan jobb minőségű árut állítanak elő, mint külföldi versenytársaik. A másik kitörési pont a fogyasztás növekedése lenne, hiszen a mediterrán országokban évente átlagosan elfogyasztott 30 kilogrammnyi paradicsomhoz és paprikához képest itthon ennek alig a felét esszük meg.
E két tényező mellett a fogyasztói tudatosság adhat okot némi optimizmusra: észrevehetően többen keresik az ízletes magyar zöldségeket, hangzott el a Syngenta és az Árpád Agrár Zrt. szentesi rendezvényén, ahol több mint száz paradicsom- és paprikatermelőnek szakmai előadásokon vázolták az ágazat helyzetét, a technológiai lehetőségeket.
Hazánkban a hajtatott paradicsomtermesztés megközelítőleg 410 hektáron, paprikatermesztés pedig 1000 hektáron zajlik. A termésátlag a paradicsom esetében 10-55 kilogramm/négyzetméterre, paprikánál 10-25 kilogramm/négyzetméterre tehető, függően a termesztés technológiai színvonalától. Az elmúlt évben a gazdálkodók 138 ezer tonna paradicsomot és 170 ezer tonna paprikát termeltek, főként a Dél-Alföldön.
A Syngenta, mint a világ vezető növényvédőszer-gyártó és -forgalmazó cége hatékony termékeket biztosít annak érdekében, hogy a zöldségtermelők meg tudják védeni állományaikat a betegségekkel, kártevőkkel szemben.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
KSH: áprilisban a kiskereskedelmi forgalom az előző év azonos időszakit 5,0, az előző havit 2,0 százalékkal haladta meg
2025. áprilisban a kiskereskedelem forgalmának volumene a nyers adat szerint…
Tovább olvasom >Csökkent a FAO élelmiszerár-indexe májusban
Csökkent az élelmiszertermékek világpiaci árának referenciaértéke májusban az előző hónaphoz…
Tovább olvasom >Az euróövezetben nőtt a kiskereskedelmi forgalom áprilisban
Havi és éves összehasonlításban egyaránt nőtt a kiskereskedelmi forgalom az…
Tovább olvasom >