Paradicsom, paprika: import helyett hazait
A hazai paradicsom- és paprikatermelők megélhetésének kulcsa, ha megbízható technológiával folyamatosan jobb minőségű árut állítanak elő, mint külföldi versenytársaik. A másik kitörési pont a fogyasztás növekedése lenne, hiszen a mediterrán országokban évente átlagosan elfogyasztott 30 kilogrammnyi paradicsomhoz és paprikához képest itthon ennek alig a felét esszük meg.
E két tényező mellett a fogyasztói tudatosság adhat okot némi optimizmusra: észrevehetően többen keresik az ízletes magyar zöldségeket, hangzott el a Syngenta és az Árpád Agrár Zrt. szentesi rendezvényén, ahol több mint száz paradicsom- és paprikatermelőnek szakmai előadásokon vázolták az ágazat helyzetét, a technológiai lehetőségeket.
Hazánkban a hajtatott paradicsomtermesztés megközelítőleg 410 hektáron, paprikatermesztés pedig 1000 hektáron zajlik. A termésátlag a paradicsom esetében 10-55 kilogramm/négyzetméterre, paprikánál 10-25 kilogramm/négyzetméterre tehető, függően a termesztés technológiai színvonalától. Az elmúlt évben a gazdálkodók 138 ezer tonna paradicsomot és 170 ezer tonna paprikát termeltek, főként a Dél-Alföldön.
A Syngenta, mint a világ vezető növényvédőszer-gyártó és -forgalmazó cége hatékony termékeket biztosít annak érdekében, hogy a zöldségtermelők meg tudják védeni állományaikat a betegségekkel, kártevőkkel szemben.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Szárnyal a gyorskereskedelem Indiában
Az indiai fogyasztók – különösen a fiatalabbak – egyre gyorsabb…
Tovább olvasom >Megújítja digitális hűségprogramját a német REWE Group
Adatvezérelt technológiákkal átfogoan megújítja a REWE és Penny vásárlók számára…
Tovább olvasom >Bezárja zambiai üzemét a Lactalis
A Lactalis Csoport bizonyos piaci dinamikákra hivatkozva bezárja zambiai üzemét…
Tovább olvasom >