Papíralapú kupakot és palackot tesztel az Absolut Vodka
Újabb lépést tett az Absolut Vodka a teljesen bioalapú csomagolás felé, amikor nemrégiben sikeresen tesztelte az első papíralapú palackot és kupakot.
Az új kupak a svéd Blue Ocean Closures (BOC) startup közreműködésével került fejlesztésre több mint 95%-ban FSC-minősítésű rostból készül, amelyet egy vékony műanyag záróréteg egészít ki – tudósított az ESM. A cél, hogy a jövőben ezt a műanyagot is bioalapú anyaggal váltsák ki, így teljesen megújuló csomagolás jöhessen létre.
A papíralapú palack és kupak első éles tesztjére májusban került sor, az „Absolut The Map” rendezvényen, ahol egy bartenderekből álló közösség próbálta ki azt valós élethelyzetekben.
Azokon a piacokon, ahol a szelektív rendszerek képesek különválasztani a papírt az egyéb anyagoktól, a kupak papírként lesz újrahasznosítható.
A fejlesztés a Pernod Ricard „Future of Packaging” programjának része, amely a fenntarthatóbb italcsomagolás irányába hivatott terelni a márkákat és a fogyasztókat. A következő fázisokban további minőségi tesztelés, majd piaci tesztelés következik.
A papíralapú palack fejlesztése már 2023-ban elindult a Paboco (Paper Bottle Company) együttműködésével, melynek első tesztjei sikeresen zajlottak a brit Tesco áruházakban.
– Valódi változás csak közös erőfeszítéssel érhető el – mondta Louise Werner, az Absolut jövőbeli csomagolásokért felelős igazgatója, hozzátéve, hogy a vállalat örömmel dolgozik olyan partnerekkel, mint a Blue Ocean Closures a teljesen bioalapú csomagolás megvalósítása érdekében.
Kapcsolódó cikkeink
Rekordszámú visszaváltás: havi félmillió palackot adnak vissza a Kifli.hu vásárlói
Több mint 2,6 millió visszaváltott palack néhány hónap alatt –…
Tovább olvasom >WWF: minden eddiginél korábban jött el a túlfogyasztás napja
2025-ben minden eddiginél korábban jött el a túlfogyasztás napja –…
Tovább olvasom >Új korszak a Lidlben: ikonikus szatyrok zöldebb köntösben
A Lidl Magyarország egy váratlan, de annál örömtelibb újítással jelentkezett:…
Tovább olvasom >További cikkeink
Több mint félmilliárd palackot váltottak vissza a Lidl áruházakban
Komoly eredményeket ért el a műanyag palackok, alumínium dobozok, illetve…
Tovább olvasom >A vásárók kedvenc FMCG-márkái – YouGov Brand Footprint 2025
Az elemzés alapja a CRP (Consumer Reach Points) mutató, amely…
Tovább olvasom >Drágul a csirke, drágul a tojás – ez vár most a magyar vásárlókra
Jelentős áremelkedés zajlott le a hazai baromfipiacon az elmúlt hónapokban…
Tovább olvasom >