Pályázat az újrahasznosítható csomagolópapírokért
Becslések szerint évente több száz tonnányi karácsonyi csomagolópapírt használnak fel a magyar vásárlók a szeretet ünnepén. A csomagolóanyagok között esztétikai okokból nagyon alacsony az újrahasznosított papír aránya. A Praktiker egy újrahasznosított csomagolóanyag-tervező pályázattal kívánja felhívni a figyelmet a lehetséges megoldásokra.
Évről évre több száz tonnányi csomagolópapír kerül a hulladékgyűjtőkbe a szenteste és vízkereszt közti időszakban becslések szerint. A karácsonyi díszpapírok élettartama igen rövid, az esztétikai célokon kívül szinte semmi hasznuk nincs. A leginkább környezetbarát megoldás az lenne, ha ezek a csomagolóanyagok újrahasznosított papírból készülnének, és szelektív hulladékgyűjtőkben végeznék.
A Praktiker egy internetes pályázat segítségével szeretné felhívni a figyelmet a problémára és a lehetséges megoldásokra. A pályázat lényege, hogy egyedi módon újrahasznosított anyagok segítségével alternatív csomagolóanyagot készítsenek a pályázók. A pályaműveket egy erre a célra kialakított online felületen lehet feltölteni kép formátumban december 9-ig. A Praktiker elsősorban a könnyűipari hallgatók, csomagolástervezők, illetve MOME-s és KREA-s pályakezdők körében várja a jelentkezőket, de nincs kizárva más vásárló sem, aki kreatív ötlettel és megoldással rukkol elő. A feltöltött pályaműveket a Praktiker által delegált zsűri közösen értékeli és választja ki a nyertes pályaművet. A nyertes díja egy 50.000 Ft-os Praktiker vásárlási utalvány, a közönség által legjobbnak ítélt megoldás különdíjban részesül. A nyertes pályaműből valódi csomagolóanyag készül, amivel karácsony előtt a Praktiker „Tervezd Újra a Praktikerrel” című internetes videóiban szereplők várják majd a vásárlókat, és ezzel a csomagolópapírral becsomagolják a megvásárolt karácsonyi ajándékokat.
A Praktiker – a barkács szektorban egyedülálló módon – nemcsak termékkínálatával kíván példát mutatni a fogyasztóknak, de az utóbbi években számos üzleti és ügyviteli folyamatát átalakította a környezettudatosság jegyében. Több áruházában is bevezette az elektronikus árcímkéket, hogy ne kelljen több tonnányi papírt és nyomdafestéket felhasználni vásárlási akciónként. Áttért az elektronikus számlázásra, ami a pénzügyi folyamatok felgyorsítása mellett rengeteg felesleges papírtól, nyomdai tevékenységtől, futár- és postai küldeménytől szabadította meg környezetünket. A Praktiker webshop kiépítésével lehetségessé vált a tudatos vásárlás, így csak akkor szükséges autóba ülni, ha valóban kiválasztottuk és megrendeltük a szükséges árucikket az interneten, de akár házhoz szállítással is rendelhetünk. A szelektív hulladékgyűjtés kiépítésével, valamint az áruházak helyi zöld aktivitásaival, mint például a szemétgyűjtési és faültetési akciók, a Praktiker újabb lépéseket tesz előre az élhetőbb környezet érdekében. A Praktiker az egyetlen barkácsáruház-lánc Magyarországon, amelyik geotermikus energiával működteti egyik üzletegységét Esztergomban, s teljes hűtési-fűtési kapacitását a Föld energiájából nyeri.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
KSH: októberben 3,2 százalékkal nőttek átlagosan a fogyasztói árak az előző év azonos hónapjához képest
2024. októberben a fogyasztói árak átlagosan 3,2 százalékkal haladták meg az…
Tovább olvasom >Tépett sertéshússal érkezik a McDonald’s legújabb szendvicse
A hazai McDonald’s november 14-én mutatja be országszerte Maestro burgercsaládja…
Tovább olvasom >Az ételmentés menő! De vajon mennyire?- Lezajlott a Munch sajtóeseménye
“Miért menő az ételmentés?” címmel szervezett sajtóeseményt a Munch, melynek…
Tovább olvasom >