Palvin Barbi, a magyar kisüzemi sörök és az üveges csomagolás a befutó
Bárhol, bármikor, az íze és a társaság miatt sörözik szívesen a magyar – derült ki a Beerbox felméréséből. Tíz rendszeres fogyasztóból ugyan csak egy a nő, de az alkalmi sörivóknál már nagyobb aránnyal bírnak. A legtöbb sörös annak örülne, ha Palvin Barbi szállítaná házhoz a folyékony kenyeret.
A Beerbox friss felmérése szerint kétszer annyi a rendszeres sörivó, mint az alkalmi. „Bár a gyakori fogyasztóknál a férfiak vannak többségben és tízből csupán egy a nő, az eseti sörözőknél már ötből kettő sörkedvelő tartozik a gyengébbik nemhez” – ismertette az eredményeket Papliczky Péter értékesítési vezető. A sör kiválasztásakor a magyar sörök bizonyulnak a legnépszerűbbnek: a válaszadók harmada a hazai kisüzemi söröket kedveli, ötödük a nagyobb magyar sörgyárak termékeit vásárolja, tízből egy pedig a nagy, külföldi sörgyárak produktumait kortyolja szívesen. A sör rajongóinak fele lényegében bárhol hajlandó szokásának hódolni, negyedük inkább otthon kortyolgatja a nedűt, míg ötödük kocsmában vagy más vendéglátóhelyen gurít le kedvencéből. „Az otthoni sörfogyasztás melletti vezető érv, hogy míg egy vendéglátóhelyen a kínálatra kell szorítkoznunk, otthonra mi vásárolunk be ott, ahol a kedvencünket kapni lehet – fejtette ki Papliczky Péter. – A Beerboxot hasonló okokból hoztuk létre: a sokszor nehezen elérhető kisüzemi sörök beszerzési lehetőségét állandó, fix készlettel orvosoljuk, ezzel is megkönnyítve azok otthoni fogyasztását.” Nem meglepő módon egyébként a saját, kényelmes kanapé is népszerű érv az otthon korsót emelők táborában.
A felmérés alapján a folyékony kenyérnek azért hódolunk, mert szeretjük az ízét (61%), összehozza a társaságot (21%), továbbá pozitívan hat a kedvünkre (7%) és az egészségünkre (7%). Továbbá, a többség a sör ízvilága, típusa szerint választ sört, de a márka és a gyártó is sokaknak döntő szempont. Az ár csupán harmadik a vezető indikátorok sorában, míg a csomagolás dizájnja a negyedik, az alkoholtartalom pedig az ötödik.
A „sörfogyasztói társadalom”
A sör iránt elkötelezettek negyedénél 600 forint az a lélektani határ, amennyit hajlandóak egy egységnyi sörért fizetni a boltban. Más a helyzet, ha vendéglátóhelyen fogyasztunk: a válaszadók harmada akár 850 forint felett is szívesen költ a nedűre. A felmérésből az is kiderült, hogy a magyar, a cseh, a német és a belga sörök a legjobban eladhatók itthon. A típusok közül az IPA és a láger a legkedveltebbek, de a búza és általánosságban a pale ale-ek is népszerűek. A kutatás szerint kifejezetten tudatosan válogat a hazai közönség a széles típuskínálatból, mégis rendkívül nyitott az újdonságokra. A sörrajongók harmada a félliteres, üveges verzióra voksol, valamivel több mint ötödük a csapoltra esküszik, 20 százalékuknak pedig a félliteres dobozból esik a legjobban. „Az üveges melletti vezető érvek a finomabb íz és a stílusosság, de a doboz kényelmesebb és olykor biztonságosabb – mondta az értékesítési vezető – Ugyanakkor csapoltért kiált az, akinek már a sörcsapolás látványa és a hab is eufóriát okoz.” Ha választhatnánk, melyik magyar híresség vigye házhoz a sört, Palvin Barbi nyerné a feladatot; Dobó Kata és Csányi Sándor követik őt.
A Beerbox Facebook-oldalon április 7-15. között zajló online felmérésben vette fel az adatokat. A kutatásban 1023, a 18. életévét betöltött magyar vett részt. Bár az eredmények nem reprezentatívak az ország lakosságára nézve, de alkalmasak a trendek és attitűdök szemléltetésére.
Kapcsolódó cikkeink
A kisüzemi sörfőzdék a sörkultúra megújításának motorjai
Értékközpontú alternatívát kínálnak a kisüzemi sörfőzdék a nagyipari termelés mellett,…
Tovább olvasom >Szigorítanák az alkoholszabályozást a csehek – egyre többen támogatják a korlátozásokat
A cseh lakosság jelentős része szigorúbb fellépést sürget az alkoholfogyasztás…
Tovább olvasom >Korán indult idén az iskolai bevásárlás az Egyesült Államokban
A back-to-school vásárlások idén szokatlanul korán kezdődtek az Egyesült Államokban…
Tovább olvasom >További cikkeink
Drágul a csirke, drágul a tojás – ez vár most a magyar vásárlókra
Jelentős áremelkedés zajlott le a hazai baromfipiacon az elmúlt hónapokban…
Tovább olvasom >Kiszámíthatatlan szezont hozott 2025 a csonthéjas gyümölcsök piacán
Ellentétes tendenciák jellemzik a 2025-ös csonthéjas gyümölcsszezont világszerte: miközben egyes…
Tovább olvasom >Hódít a #MatchaTok: a japán zöldtea por lett a közösségi média új kedvence
A TikTokon elindult #MatchaTok trend szélsebesen meghódította a világot: a…
Tovább olvasom >