Óvatosak a befektetők: esett a Mol-részvény, kapaszkodik vissza az OTP, de jött a célárcsökkentés
A Budapesti Értéktőzsde (BÉT) részvényindexe, a BUX a múlt pénteki értékéhez képest 1030,01 ponttal, 2,40 százalékkal emelkedve 43 935,56 ponton zárta a háromnapos kereskedési hetet. A forgalom 110,943 milliárd forint volt az előző heti 190,623 milliárd forint után. A vezető részvények a Mol kivételével emelkedtek.
Az Equilor Befektetési Zrt. heti elemzésében kiemelte, hogy a BUX index nem tudta érdemben áttörni a 45 ezer pontos szintet, a csonkahét eleje jól indult, csütörtökön 45 ezer pont fölé is emelkedett, majd pénteken inkább „ütötték az indexet”, miután egyelőre nem látszik komoly szándék az orosz-ukrán háború rendezésére. Józsa Bence kitért arra, hogy a Magyar Nemzeti Bank (MNB) az egyhetes betéti tenderen – a várakozásoknak megfelelően – nem változtatott az irányadó kamaton, így az továbbra is 5,85 százalékon maradt.
Az Equilor elemzője felhívta a figyelmet arra, hogy jelentős célárcsökkentés érkezet az OTP-re. A JPMorgan 27 775 forintról 13 250 forintra csökkentette az OTP Bankra vonatkozó, 12 havi célárfolyamát, az ajánlást felülsúlyozásról semleges súlyozásra rontotta. A magyar bank a héten bejelentette, hogy minden lehetőséget fontolóra vesznek Oroszországgal kapcsolatban, akár az ország elhagyását is.
A héten 5,11 százalékkal az OTP érte el a legnagyobb erősödést 81,3 milliárd forint forgalom mellett, és 12 660 forinton fejezte be a kereskedést.
A Mol-részvények értéke 1,16 százalékkal csökkent, heti forgalma 14,31 milliárd forint volt, a papír 2560 forinton zárt pénteken.
A Richter 1,54 százalékkal erősödött 12 milliárd forint mellett, a részvény pénteken 7250 forinton zárt.
Kapcsolódó cikkeink
GKI Elemzés: Kiéheztetett, de hatékony a pénzügyi szektor
A munkatermelékenység elemzése során a feldolgozóipar, az építőipar, a kereskedelem…
Tovább olvasom >Egyre erősebb ellenszélben a magyar gazdaság
Hiába az élénkülő fogyasztás, a kedvezőtlen külső környezet miatt a…
Tovább olvasom >A kereskedelem tartotta magát a munkáltatói vonzerő terén – A bizonytalan gazdasági helyzet ártott az FMCG megítélésének
A kihívásokkal teli időszakból a Coca-Cola és a MediaMarkt jött…
Tovább olvasom >További cikkeink
A lakosság harmada keresi még, hogyan tudna egészségesebben étkezni, és csak minden negyedik magyar táplálkozik tudatosan
Az étkezés nemcsak testünk megfelelő működésének alapja, hanem kritikus szerepe…
Tovább olvasom >Válaszutak éve: így reagáltak a baromfiipar szereplői a kihívásokra 2024-ben
A 2024-es év fordulópontot jelentett a hazai baromfiipar számára: a…
Tovább olvasom >Ezek lettek most a legolcsóbb termékek a boltokban
Miközben a boltok polcain még mindig találunk olyan termékeket, amelyek…
Tovább olvasom >