Óvatosabban költenek a turisták idén
Az előzetes várakozásokhoz képest gyorsabb volt a turizmus újraindulása a világban a koronavírus-járvány első hullámait követően – állapította meg kedden kiadott jelentésében az ENSZ turisztikai szervezete, amit a G7 idéz. Tavaly több mint 900 millióan utaztak külföldre turisztikai célból, ami duplája a 2021-es számnak.

A covid után a rezsidémon csapott le
Igaz, még a 900 millió is csak a 63 százaléka a járvány előtti, azaz 2019-es számnak, ráadásul emögött nagyon jelentős regionális eltérések vannak. A Közel-Keleten a nemzetközi turizmus az utasszámok alapján már 83 százalékban visszaépült, és nem sokkal maradt el Európa sem a 80 százalékos mutatójával, ami kontinensünk esetében 585 millió érkező turistát jelent.
Afrika, valamint Amerika 65 százalékon maradt 2019-hez képest, míg a nagy lemaradónak Ázsia és Óceánia bizonyult, ahol a korábbi létszám mindössze 22 százalékát sikerült elérni. Ennek leginkább az az oka, hogy itt voltak legtovább érvényben a járvánnyal kapcsolatos korlátozások, különösen Kínában.
A Turisztikai Világszervezet szerint idén világszinten 80-95 százalékra állhat vissza a turizmus a járvány előtti szinthez képest, függően a gazdasági problémák súlyosságától, az ázsiai utazási kedv visszatérésétől, valamint az ukrajnai háború alakulásától. A Közel-Keleten és Európában pedig már elérhetik az utasszámok a 2019-es szintet.
Kapcsolódó cikkeink
Balatoni Turizmus Szövetség: kiemelkedő forgalomnövekedést hozhat a húsvéti hosszú hétvége a Balaton régióban
A szállodák előfoglalási adatai szerint a Balaton régió turizmusában kiemelkedő…
Tovább olvasom >Ma is megbéníthatja az európai turizmust egy vulkán?
Tizenöt évvel az izlandi Eyjafjallajökull vulkán 2010-es kitörése után, amely…
Tovább olvasom >Higiéniai problémák egy wellness-szállóban, a NAV leengedte a medence vizét
A Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) munkatársainak kellett leengedni annak…
Tovább olvasom >További cikkeink
Vezetőváltás a Henkel magyarországi Consumer Brands üzletága élén
2025 április elsejétől Maurizio Salvaggio a Henkel Magyarország Consumer Brands…
Tovább olvasom >Még mindig lehet spórolni, de nem minden árrésstopos terméken
Bár a magyarországi árrésstopok hatása kezd érezhetővé válni a hazai…
Tovább olvasom >A piaci kihívások mellett is növekedni tudott a BioTechUSA-cégcsoport
Közzétette éves jelentését a tisztán hazai tulajdonú BioTechUSA-cégcsoport: a gazdasági…
Tovább olvasom >