Óvatosabban költenek a turisták idén
Az előzetes várakozásokhoz képest gyorsabb volt a turizmus újraindulása a világban a koronavírus-járvány első hullámait követően – állapította meg kedden kiadott jelentésében az ENSZ turisztikai szervezete, amit a G7 idéz. Tavaly több mint 900 millióan utaztak külföldre turisztikai célból, ami duplája a 2021-es számnak.

A covid után a rezsidémon csapott le
Igaz, még a 900 millió is csak a 63 százaléka a járvány előtti, azaz 2019-es számnak, ráadásul emögött nagyon jelentős regionális eltérések vannak. A Közel-Keleten a nemzetközi turizmus az utasszámok alapján már 83 százalékban visszaépült, és nem sokkal maradt el Európa sem a 80 százalékos mutatójával, ami kontinensünk esetében 585 millió érkező turistát jelent.
Afrika, valamint Amerika 65 százalékon maradt 2019-hez képest, míg a nagy lemaradónak Ázsia és Óceánia bizonyult, ahol a korábbi létszám mindössze 22 százalékát sikerült elérni. Ennek leginkább az az oka, hogy itt voltak legtovább érvényben a járvánnyal kapcsolatos korlátozások, különösen Kínában.
A Turisztikai Világszervezet szerint idén világszinten 80-95 százalékra állhat vissza a turizmus a járvány előtti szinthez képest, függően a gazdasági problémák súlyosságától, az ázsiai utazási kedv visszatérésétől, valamint az ukrajnai háború alakulásától. A Közel-Keleten és Európában pedig már elérhetik az utasszámok a 2019-es szintet.
Kapcsolódó cikkeink
NGM: a SZÉP-kártya továbbra is a belföldi turizmus mozgatórugója
A SZÉP-kártya továbbra is a belföldi turizmus mozgatórugója – idén…
Tovább olvasom >A Colonnade Biztosító felkészült az Unitravel utasainak mielőbbi kártalanítására
A Colonnade Biztosító a jogszabályoknak megfelelően felkészült az Unitravel Kft.…
Tovább olvasom >Magyar Utazási Irodák Szövetsége: ez állhat a csődbe ment UniTravel esete mögött
Negyven év működés után fizetésképtelenséget jelentett az UniTravel Kft., az…
Tovább olvasom >További cikkeink
Spanyolországban vezeti be első AI-alapú megoldását a Carrefour
A francia Carrefour Spanyolországot választotta első mesterségesintelligencia-alapú megoldásának bevezetésére. Az AI.Carrefour…
Tovább olvasom >„Most a fermentált alapanyagok a kedvenceim”
Sorozatunkban ezúttal Kolozs Attila, a Heinemann munkatársa, a Suntory márkanagykövete beszélt munkájáról,…
Tovább olvasom >Kétszeres POP világbajnok a magyar Gösser Spritz display
Idén két világbajnoki címre is büszke lehet a hazai POP-szakma.…
Tovább olvasom >