A Szentkirályit érintette a legkevésbé az ásványvíz piac válsága
A márkás ásványvizeket gyártó vállalatok között tartja piacvezető pozícióját a Szentkirályi Ásványvíz Kft. Az ásványvízpiac visszaesése ellenére Magyarország legismertebb ásványvizének gyártója tavaly 5,35 milliárd forint árbevételt realizált, a vállalat profitja 2009-hez képest tovább nőtt: a vállalati eredmény több mint 65%-kal javult. A cég tavaly év végén megújította szervezeti struktúráját: jelentős létszámbővítést hajtott végre, mivel 2011. januártól termékeinek egy részét közvetlenül, saját kereskedelmi csapatával forgalmazza.
Az ACNielsen Piackutató Kft. kimutatása szerint a kumulált magyar kiskereskedelmi ásványvízpiac 2010-ben mennyiségben 1,7%-ot, értékben 6,2%-ot esett vissza az előző évhez mérten.
Az ásványvízpiac visszaeséséhez képest a Szentkirályi Ásványvíz Kft.-t jóval kisebb mértékben érintette a piac tavalyi csökkenése, így 2010-ben 5,35 milliárd forint árbevételt ért el és ezzel a teljes magyar kiskereskedelmi ásványvízpiacon a márkás ásványvizeket gyártó vállalatok között (értékben) megtartotta piacvezető pozícióját. A 2010. évi átmeneti forgalom visszaesés ellenére az adózás előtti eredményén jelentős mértékben sikerült javítania: a gazdaságosabb, hatékonyabb működésnek köszönhetően mintegy 100 millió forinttal, azaz 65%-kal nőtt a vállalat nyeresége. Bízva az ásványvízpiac fellendülésében, az új termékek és a szervezeti változások eredményében, a társaság 2011-re 9,6%-os árbevétel növekedést tervez.
A Szentkirályi tavaly tovább szélesítette termékpalettáját, új logisztikai központot avatott, amit egy év végi, a forgalmazás területét érintő jelentős változás követett. A cég és a SIÓ Eckes Kft. közötti, a Szentkirályi márkák értékesítésére vonatkozó együttműködési szerződés 2010-ben lejárt, így a felek a 2011–2012-es időszakra új szerződést kötöttek. A Szentkirályi Ásványvíz Kft. 2011. január 1-jétől termékeinek egy részét – az Emese ásványvizeket, a Jégteákat, a Jégvizeket, az új limonádé termékeket, illetve a 0,25-ös, a 0,33-as, és a 0,75-ös üveges kiszerelésű Szentkirályi ásványvizeket – közvetlenül értékesíti a horeca szektorban (hotelek, éttermek, kávézók), illetve ezen termékekkel maga szolgálja ki a hazai és nemzetközi kereskedelmi láncokat. A megvalósításhoz saját, 25 fős kereskedelmi csapatot állított fel és bővítette flottaparkját is. Az új szerződés értelmében a PET-palackos Szentkirályi ásványvizeket továbbra is a Sió Eckes Kft. forgalmazza.
Az új tartalommal megszületett együttműködés a Szentkirályi saját disztribúciójával kiegészülve tovább erősíti az évek óta piacvezető Szentkirályi márkát.
Balogh Levente, a Szentkirályi Ásványvíz Kft. tulajdonos-ügyvezetője elmondta: „célunk és szándékunk, hogy termékeink ismertsége és piaci részesedésünk tovább növekedjen. A gasztronómiai szektor képviselőivel való közvetlen kapcsolat gyors, dinamikus értékesítést tesz lehetővé”.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
GKI: Romló bizalmi indexek és gazdasági kilátások Magyarországon
Novemberben mind az üzleti szféra, mind a fogyasztók pesszimistábbá váltak…
Tovább olvasom >Negyvenhét éves csúcsot döntött az arabica kávé ára
Az arabica kávé határidős jegyzése 47 éve nem látott szintre,…
Tovább olvasom >Százharminc új járművel készül a megnövekedett ünnepi forgalomra a Magyar Posta
A Magyar Posta több mint 7 millió csomag kézbesítésére számít…
Tovább olvasom >