Ötven nap is lehet a csomagok átfutási ideje a karácsonyi szezonban
A karácsonyi időszakban akár ötven nap is lehet a megrendelt áru átfutási ideje, a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) és a Magyar Posta közös közleményében azt írta, mintegy 15 millió csomag kezelésével számolnak.
Közlésük szerint az e-kereskedelem bővülésével a belföldi futár-, expressz és csomagszolgáltatások piaca évente átlagosan 10 százalékot meghaladó mértékben növekszik.
Felhívták a figyelmet arra, hogy ha az áru az unión kívüli országból érkezik, akkor azt vámkezeltetni kell, erre a postai szolgáltató vállalkozik.
A NAV azt tanácsolta, hogy a fuvarlevélen pontosan neveztessék meg a csomag tartalmát. Felhívták a figyelmet arra, hogy a webáruházból megrendelt és unión kívülről érkező áruk 22 euró értékig vám- és adómentesek, 150 euróig vámmentesek, de 27 százalék áfát fizetni kell, 150 euró fölött pedig az áfa mellett már a vámtarifa szerinti vámot is meg kell fizetni. Ha a EU-n kívüli magánszemély csomagot küld magyar magánszemélynek, úgy 45 euró értékig nem kell vámot és adót fizetni, 150 euróig 27 áfát, 150 és 700 euró között 2,5 százalék vámot és 27 százalék áfát, e fölött pedig az áfa mellett már a vámtarifa szerinti vámot, vagy kérelem alapján 2,5 százalék vámot kell megfizetni.
Ha az áru valós értéke kétséges, úgy a valós áruérték megállapítása érdekében számla, átutalási megbízás, megrendelés stb. benyújtását is kérheti a NAV. Az illegális behozatal és kereskedelem megakadályozása érdekében a pénzügyőrök ellenőrzik a kockázatosnak minősített csomagokat, bűncselekmény elkövetésének gyanúja esetén pedig a küldeményt lefoglalják és feljelentést tesznek.
Felhívták a figyelmet arra, hogy a karácsonyi forgalomban az interneten jellemzően távol-keleti, illetve tengeren túlról megrendelt áruk átfutási ideje akár ötven nap, az Európai Unióból jellemzően néhány nap, míg a magyar webáruházból megrendelt – raktárról kiszállítható – áru 1-2 nap alatt jut el a megrendelőhöz. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Az európai online kereskedelem vezetői között többségben vannak a nem európai cégek
Az ezer legnagyobb európai online kereskedő közül mindössze 49% rendelkezik…
Tovább olvasom >A GLS Hungary mindent előkészített, hogy az ünnepi csomagok is időben célba érjenek
Az ünnepi időszak minden évben különleges felkészülést igényel – a…
Tovább olvasom >Felelős e-kereskedelmet várnak el a lengyel vásárlók
A lengyel vásárlók egyre inkább elvárják az online boltoktól a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Hogyan fognak az európaiak vásárolni az idei ünnepi szezonban?
A ShopFully és az Offerista Group az „Holiday Shopping Study…
Tovább olvasom >Az irodapiacon túlkínálat, a kiskereskedelmi ingatlanok és szállodák terén visszatérő kereslet várható 2025-ben
A magyar kereskedelmi ingatlanpiacot jelenleg a tranzakciószámok csökkenése és a…
Tovább olvasom >Czomba Sándor: jövőre kilenc százalékkal nő a minimálbér
Jövőre kilenc, két év múlva tizenhárom, három év múlva pedig…
Tovább olvasom >