Ötven nap is lehet a csomagok átfutási ideje a karácsonyi szezonban
A karácsonyi időszakban akár ötven nap is lehet a megrendelt áru átfutási ideje, a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) és a Magyar Posta közös közleményében azt írta, mintegy 15 millió csomag kezelésével számolnak.
Közlésük szerint az e-kereskedelem bővülésével a belföldi futár-, expressz és csomagszolgáltatások piaca évente átlagosan 10 százalékot meghaladó mértékben növekszik.
Felhívták a figyelmet arra, hogy ha az áru az unión kívüli országból érkezik, akkor azt vámkezeltetni kell, erre a postai szolgáltató vállalkozik.
A NAV azt tanácsolta, hogy a fuvarlevélen pontosan neveztessék meg a csomag tartalmát. Felhívták a figyelmet arra, hogy a webáruházból megrendelt és unión kívülről érkező áruk 22 euró értékig vám- és adómentesek, 150 euróig vámmentesek, de 27 százalék áfát fizetni kell, 150 euró fölött pedig az áfa mellett már a vámtarifa szerinti vámot is meg kell fizetni. Ha a EU-n kívüli magánszemély csomagot küld magyar magánszemélynek, úgy 45 euró értékig nem kell vámot és adót fizetni, 150 euróig 27 áfát, 150 és 700 euró között 2,5 százalék vámot és 27 százalék áfát, e fölött pedig az áfa mellett már a vámtarifa szerinti vámot, vagy kérelem alapján 2,5 százalék vámot kell megfizetni.
Ha az áru valós értéke kétséges, úgy a valós áruérték megállapítása érdekében számla, átutalási megbízás, megrendelés stb. benyújtását is kérheti a NAV. Az illegális behozatal és kereskedelem megakadályozása érdekében a pénzügyőrök ellenőrzik a kockázatosnak minősített csomagokat, bűncselekmény elkövetésének gyanúja esetén pedig a küldeményt lefoglalják és feljelentést tesznek.
Felhívták a figyelmet arra, hogy a karácsonyi forgalomban az interneten jellemzően távol-keleti, illetve tengeren túlról megrendelt áruk átfutási ideje akár ötven nap, az Európai Unióból jellemzően néhány nap, míg a magyar webáruházból megrendelt – raktárról kiszállítható – áru 1-2 nap alatt jut el a megrendelőhöz. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
A biztonság továbbra is a legfontosabb szempont a magyar fogyasztók 83%-ának az online vásárlás során
A biztonság továbbra is a legfontosabb szempont a magyar fogyasztók…
Tovább olvasom >„A polc nemcsak hely, hanem stratégia” – a P&G újragondolja a vásárlói élményt Magyarországon
Interjú Joanna Bohdanowicz-cal, a Procter & Gamble Közép-európai szenior igazgatójával…
Tovább olvasom >Madar Norbert – a magyar piaci szereplők a Temu árnyékában csak vegetálnak
„Nem szeretem használni az e-kereskedelem kifejezést, sokkal inkább lefedi a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Akciók, árak, alternatívák – promóciós helyzetkép a magyar háztartásokban
Turcsán Tünde, a YouGov ügyvezető igazgatója a Promóciók Napja konferencián…
Tovább olvasom >K&H: hiánypótló iránytűt kapnak a befektetők
Elindult a K&H Értékpapír – befektetői hangulatindex, amely heti rendszerességgel…
Tovább olvasom >Riasztó jelek a földeken: aszály sújtja a kukoricát, a búzánál még van remény
A szakértők szerint a kukoricaállomány már most tragikus képet mutat,…
Tovább olvasom >