Otthontalan kisállatok világnapja: az örökbefogadást népszerűsíti a Mars
A Magyarországon élő több százezer gazdátlan kutyára és az örökbefogadás fontosságára hívja fel a figyelmet a Mars az otthontalan kisállatok világnapja alkalmából. A világ egyik vezető édesség-, élelmiszer- és kisállateledel-gyártója évek óta élen jár a régióban lévő állatmenhelyek támogatásában; az augusztus 20-i világnapon az örökbefogadás és a felelős állattartásról szóló edukáció mellett is kiáll, így támogatva az otthontalan kisállatokat.
![](https://trademagazin.cdn.webgarden.io/wp-content/uploads/2022/08/Ke%CC%81pernyo%CC%8Bfoto%CC%81-2022-08-18-21.59.37-1024x672.png)
Az örökbefogadás a cél
Augusztus harmadik szombatja az otthontalan kisállatok világnapja. Miközben a Mars legfrissebb, Ipsos MORI által végzett kutatása szerint a koronavírus-járvány ideje alatt drasztikusan megnőtt az örökbefogadások száma, és jelenleg majdnem minden második magyar háztartásban van már kutya, ma Magyarországon még mindig kb. 300 ezer gazdátlan kutya él. Az állatmenhelyek és az örökbefogadás támogatása kulcsfontosságúak az otthontalan kisállatok sorsának javításában, de a Mars ezen felül most leendő gazdiknak szóló felvilágosító kampányokkal és nyilvánosan elérhető, online háttéranyagokkal is támogatja az ügyet.
A Mars, amelyhez többek között olyan népszerű kisállateledel-márkák tartoznak, mint a Pedigree és a Whiskas, régiós szinten is kiáll az örökbefogadás fontossága és az otthontalan kisállatok támogatása mellett. A Pedigree úttörő szerepet játszik a gazdátlan kutyák támogatásában, és már 2021 óta kampányol az örökbefogadás fontossága mellett. Csak tavaly a vállalat 3.000.000 forintot adományozott a magyarországi Noé és Rex állatmenhelyeknek. Az adományokból súlyosan beteg kutyák élelmezését és orvosi költségeit finanszírozták, de az Ukrajnában hátrahagyott kutyáknak és macskáknak is segítettek gyűjtőpontokra eljuttatott élelemmel. Ezzel egyidőben Szlovákiában a vállalat állatvédő civil szervezetekkel működött együtt, hogy a leendő gazdik felvilágosításával támogassa az ún. kutyagyárak elleni küzdelmet; Csehországban pedig élő közvetítéseket szervezett menhelyeknek, ezzel támogatva kutyák és macskák örökbefogadását. A Mars CE negyedik országában, Romániában pedig 230.000 adag kutyatápot adományozott több mint 46 menhelynek, tovább bizonyítva az örökbefogadás iránti elkötelezettségét.
„Hisszük, hogy minden kisállat szerető otthont érdemel. A menhelyek támogatásával, az örökbefogadási kampányokkal és az új gazdik felelős állattartásra való nevelésével teszünk a kisállatok otthontalansága ellen. Ez része annak a Mars célkitűzésének, hogy egy jobb világot teremtsen a kisállatok számára.”
– mondta Zuzana Losakova, a Mars CE vállalati kapcsolatokért felelős igazgatója.
Az örökbefogadás, a menhelyek támogatása és az új gazdik edukációja mellett a vállalat a kisállatbarát irodák népszerűsítése mellett is elkötelezett. A Mars úgy véli, hogy a kisállatok jelenléte az irodákban a munkatársak számára is előnyökkel jár. Ezt támasztják alá a Mars irodáiban dolgozók beszámolói is: a vállalat munkatársai jobb légkörről, kevesebb stresszről és könnyebb munkahelyi interakciókról számoltak be a kisállatok irodai jelenlétének köszönhetően.
Kapcsolódó cikkeink
Ismét sikeres megjelenés volt a Jövő Áruháza
A SIRHA Budapest 2024 szakkiállítás hivatalos lapja a Trade magazin, amely…
Tovább olvasom >Így készítsük fel négylábú kedvenceinket az irodában töltött időre
Néhány évvel ezelőtt még csupán elvétve találtunk olyan irodát, ahol…
Tovább olvasom >A Maltesers márka idén is megújítja elkötelezettségét a nők támogatására
Az ínycsiklandó csokoládégolyóiról híres Maltesers márka idén is megújítja elkötelezettségét…
Tovább olvasom >További cikkeink
A nagyvállalatok ellenállnak a gazdasági bizonytalanságnak
Visszafogott várakozások jellemzik a hazai nagyvállalati szektort a következő egy…
Tovább olvasom >Cégtrend 2024-ben: pozitívabb félév, de még mindig negatív üzenet
Az elmúlt öt év legalacsonyabb cégszámát idén júniusban regisztrálták. Az…
Tovább olvasom >A Magyar Marketing Szövetség a szakma utánpótlásáért
A Magyar Marketing Szövetség aktívan tesz a szakma jövőjéért, ezért…
Tovább olvasom >