Ötszáz alapvető termék árát csökkenti Spanyolország vezető kereskedelmi lánca
Spanyolország vezető szupermarketlánca, a Mercadona legalább 500 alapvető élelmiszertermék árát csökkenti a megélhetési válság közepette, amely arra késztette a kormányt, hogy engedményeket kérjen a kereskedőktől.
A bejelentésre néhány héttel azután került sor, hogy a Mercadona elnöke és többségi tulajdonosa, Juan Roig azt mondta, a közel 26%-os piaci részesedéssel rendelkező cégének jelentős áremelést kellett végrehajtania annak érdekében, hogy megőrizze árrését az élelmiszerláncban.
A vállalat közleményben közölte, hogy miután látta, hogy a bemeneti oldalon lassan enyhül a költségnyomás, úgy döntött, hogy árcsökkentést hajt végre, amivel idén átlagosan 150 eurót takarít meg a vásárlóknak Spanyolországban.
Az olcsóbb termékek közé bekerült friss hal, egyes sajtok és joghurtok, aszalt gyümölcsök, olaj és háztartási tisztítószerek.
A Carrefour francia szupermarketlánc szeptemberben indított kampányt, amelyben 30 euróért 30 alapvető árucikket tartalmazó kosarat kínált a fogyasztóknak, miután Yolanda Diaz munkaügyi miniszter kijelentette, hogy megállapodást szeretne a szupermarketekkel annak érdekében, hogy segítsen az elszegényedett családoknak továbbra is egészségesen táplálkozni.
Bár javaslatát az árak szabályozására tett kísérletnek tekintetve szkeptikusan fogadták az üzleti csoportok és az ellenzéki politikusok, a baszkföldi székhelyű Eroski szövetkezet márciusban hasonlóan járt el, és csökkentette az alapvető élelmiszerek árát.
Kapcsolódó cikkeink
Non-stop expressz élelmiszer-házhozszállítási szolgáltatást indít Dubaiban a Carrefour
A szolgáltatás keretében több mint 10 000 termék elérhető. Az…
Tovább olvasom >87 üzletet vásárolna meg az AuGust az Ahold Delhaizetől Romániában
A romániai AuGust kényelmi üzletlánc tárgyalásokat folytat az Ahold Delhaize-vel…
Tovább olvasom >A Lidl rengeteg terméket kínál olcsóbban, mint tavaly
A Lidl Magyarország csak novemberben már több mint 600 terméket…
Tovább olvasom >További cikkeink
Master Good, Nestlé Hungária, Tesco Magyarország az idei győztes sorrend
A Trade magazin idén másodszor hirdette meg a Karácsonyi tv-reklámok…
Tovább olvasom >Átadásra kerültek a CO-OP Star idei Ezüstfenyő és Ezüstcsillag díjai
Ahogy minden évben karácsony előtt, úgy idén is, december közepén…
Tovább olvasom >Fogyó cégszámok, tartós félmilliós határ
2024-ben a társas vállalkozások száma várhatóan 12 ezerrel csökken, miközben…
Tovább olvasom >