Ötszáz alapvető termék árát csökkenti Spanyolország vezető kereskedelmi lánca
Spanyolország vezető szupermarketlánca, a Mercadona legalább 500 alapvető élelmiszertermék árát csökkenti a megélhetési válság közepette, amely arra késztette a kormányt, hogy engedményeket kérjen a kereskedőktől.
A bejelentésre néhány héttel azután került sor, hogy a Mercadona elnöke és többségi tulajdonosa, Juan Roig azt mondta, a közel 26%-os piaci részesedéssel rendelkező cégének jelentős áremelést kellett végrehajtania annak érdekében, hogy megőrizze árrését az élelmiszerláncban.
A vállalat közleményben közölte, hogy miután látta, hogy a bemeneti oldalon lassan enyhül a költségnyomás, úgy döntött, hogy árcsökkentést hajt végre, amivel idén átlagosan 150 eurót takarít meg a vásárlóknak Spanyolországban.
Az olcsóbb termékek közé bekerült friss hal, egyes sajtok és joghurtok, aszalt gyümölcsök, olaj és háztartási tisztítószerek.
A Carrefour francia szupermarketlánc szeptemberben indított kampányt, amelyben 30 euróért 30 alapvető árucikket tartalmazó kosarat kínált a fogyasztóknak, miután Yolanda Diaz munkaügyi miniszter kijelentette, hogy megállapodást szeretne a szupermarketekkel annak érdekében, hogy segítsen az elszegényedett családoknak továbbra is egészségesen táplálkozni.
Bár javaslatát az árak szabályozására tett kísérletnek tekintetve szkeptikusan fogadták az üzleti csoportok és az ellenzéki politikusok, a baszkföldi székhelyű Eroski szövetkezet márciusban hasonlóan járt el, és csökkentette az alapvető élelmiszerek árát.
Kapcsolódó cikkeink
Innovatív gombafehérjés desszerteket fejlesztett az Eroski
A spanyol Eroski áruházlánc a catering terén vezető Ausolannal, az…
Tovább olvasom >Okoshűtőt tesztel a Carrefour Belgiumban
A Carrefour Belgium a brüsszeli Auderghem városrészben lévő hipermarkete szomszédságában…
Tovább olvasom >Árcsökkentéssel könnyíti a háztartások életét a Lidl és az Eroski
Jelentősen csökkentette árait a Lidl és az Eroski annak érdekében,…
Tovább olvasom >További cikkeink
A piaci kihívások mellett is növekedni tudott a BioTechUSA-cégcsoport
Közzétette éves jelentését a tisztán hazai tulajdonú BioTechUSA-cégcsoport: a gazdasági…
Tovább olvasom >Több mint 13 tonna adomány gyűlt össze a NOE és a CBA közös húsvéti akcióján
Több mint 13 tonna adomány gyűlt össze a Nagycsaládosok Országos…
Tovább olvasom >Megnövelt kapacitással segíti a húsvéti visszaváltást a MOHU
Az ünnepek közeledtével várhatóan a boltok forgalma növekedni fog, így…
Tovább olvasom >