Ötszáz alapvető termék árát csökkenti Spanyolország vezető kereskedelmi lánca
Spanyolország vezető szupermarketlánca, a Mercadona legalább 500 alapvető élelmiszertermék árát csökkenti a megélhetési válság közepette, amely arra késztette a kormányt, hogy engedményeket kérjen a kereskedőktől.
A bejelentésre néhány héttel azután került sor, hogy a Mercadona elnöke és többségi tulajdonosa, Juan Roig azt mondta, a közel 26%-os piaci részesedéssel rendelkező cégének jelentős áremelést kellett végrehajtania annak érdekében, hogy megőrizze árrését az élelmiszerláncban.
A vállalat közleményben közölte, hogy miután látta, hogy a bemeneti oldalon lassan enyhül a költségnyomás, úgy döntött, hogy árcsökkentést hajt végre, amivel idén átlagosan 150 eurót takarít meg a vásárlóknak Spanyolországban.
Az olcsóbb termékek közé bekerült friss hal, egyes sajtok és joghurtok, aszalt gyümölcsök, olaj és háztartási tisztítószerek.
A Carrefour francia szupermarketlánc szeptemberben indított kampányt, amelyben 30 euróért 30 alapvető árucikket tartalmazó kosarat kínált a fogyasztóknak, miután Yolanda Diaz munkaügyi miniszter kijelentette, hogy megállapodást szeretne a szupermarketekkel annak érdekében, hogy segítsen az elszegényedett családoknak továbbra is egészségesen táplálkozni.
Bár javaslatát az árak szabályozására tett kísérletnek tekintetve szkeptikusan fogadták az üzleti csoportok és az ellenzéki politikusok, a baszkföldi székhelyű Eroski szövetkezet márciusban hasonlóan járt el, és csökkentette az alapvető élelmiszerek árát.
Kapcsolódó cikkeink
Az ár-érték arányra helyezi a hangsúlyt a Target iskolakezdési kampányában az Egyesült Államokban
A diszkontóriás július második hetében indította el iskolakezdési kampányát, amelyben…
Tovább olvasom >A spanyol Uvesco felvásárlását fontolgatja a Carrefour
Médiabeszámolók szerint a spanyol Uvesco Group élelmiszer-forgalmazó cég PAI Partners-től…
Tovább olvasom >Nutella jégkrémmel ünnepli a Ferrero a márka születésnapját Olaszországban
Az olasz édességgyártó óriás, a Ferrero édes meglepetéssel – a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Magyar szakembert lett a Danone kelet- és közép-európai értékesítési vezetője
Bolyós Enikő idén júliustól budapesti székhellyel szervezi és irányítja a…
Tovább olvasom >Friss kutatás: a magyarok közel fele nem használ fényvédő krémet, ráadásul a déli órákban sem kerülik a napfényt
Egy friss, reprezentatív kutatás szerint a magyar lakosság mindössze 8…
Tovább olvasom >Rekordbírsággal majdnem 400 millió forintra büntette a GVH a Bookingot
Nem teljesítette maradéktalanul a korábbi jogsértések megszüntetését előíró kötelezettségeit a…
Tovább olvasom >