Ötszáz alapvető termék árát csökkenti Spanyolország vezető kereskedelmi lánca
Spanyolország vezető szupermarketlánca, a Mercadona legalább 500 alapvető élelmiszertermék árát csökkenti a megélhetési válság közepette, amely arra késztette a kormányt, hogy engedményeket kérjen a kereskedőktől.
A bejelentésre néhány héttel azután került sor, hogy a Mercadona elnöke és többségi tulajdonosa, Juan Roig azt mondta, a közel 26%-os piaci részesedéssel rendelkező cégének jelentős áremelést kellett végrehajtania annak érdekében, hogy megőrizze árrését az élelmiszerláncban.
A vállalat közleményben közölte, hogy miután látta, hogy a bemeneti oldalon lassan enyhül a költségnyomás, úgy döntött, hogy árcsökkentést hajt végre, amivel idén átlagosan 150 eurót takarít meg a vásárlóknak Spanyolországban.
Az olcsóbb termékek közé bekerült friss hal, egyes sajtok és joghurtok, aszalt gyümölcsök, olaj és háztartási tisztítószerek.
A Carrefour francia szupermarketlánc szeptemberben indított kampányt, amelyben 30 euróért 30 alapvető árucikket tartalmazó kosarat kínált a fogyasztóknak, miután Yolanda Diaz munkaügyi miniszter kijelentette, hogy megállapodást szeretne a szupermarketekkel annak érdekében, hogy segítsen az elszegényedett családoknak továbbra is egészségesen táplálkozni.
Bár javaslatát az árak szabályozására tett kísérletnek tekintetve szkeptikusan fogadták az üzleti csoportok és az ellenzéki politikusok, a baszkföldi székhelyű Eroski szövetkezet márciusban hasonlóan járt el, és csökkentette az alapvető élelmiszerek árát.
Kapcsolódó cikkeink
NewPrinces Group veszi meg a Carrefour olaszországi üzletei
Megállapodást kötött a Carrefour a NewPrinces Group-pal olaszországi tevékenységeinek értékesítéséről.…
Tovább olvasom >Az Albert Heijn a világon elsőként hozta nyilvánosságra metánkibocsátását
Az Albert Heijn holland élelmiszerlánc történelmi lépést tett: 2024-es fenntarthatósági…
Tovább olvasom >Okos bevásárlókocsi rendszert vezetett be a Carrefour Romániában
Új digitális megoldással forradalmasítja a vásárlási élményt a Carrefour Romániában:…
Tovább olvasom >További cikkeink
KSH: júniusban a kiskereskedelmi forgalom az előző év azonos időszakit 3,0, az előző havit 0,5 százalékkal haladta meg
2025. júniusban a kiskereskedelem forgalmának volumene a nyers és a naptárhatástól…
Tovább olvasom >Három százalékos növekedés mögött is bizonytalanság: nem lélegezhetnek fel a boltok
Bár júniusban éves összevetésben 3 százalékkal nőtt a magyar kiskereskedelmi…
Tovább olvasom >NGM: bővülő pályán a kiskereskedelmi forgalom
A Központi Statisztikai Hivatal adatai szerint 2025 júniusában a kiskereskedelmi…
Tovább olvasom >