Ötödével nőtt a reklámköltés az FMCG-szektorban
Élelmiszerek, háztartási vegyi és kozmetikai termékek hazai tévéhirdetéseire 20 százalékkal többet költöttek a vállalatok tavaly, mint egy évvel azelőtt, listaáron. Nőtt a nézettség is: a napi fogyasztási cikkek képernyős reklámjai 7 százalékkal nagyobb GRP-t értek el, mint tavalyelőtt. Többek között ezt állapítja meg a Nielsen Közönségmérés Kft.
Élelmiszer, háztartási vegyi áru és kozmetikum termékek reklámjaira a teljes televíziós reklámpiac GRP-jének 33 százaléka jutott múlt évben a tavalyelőtti 31 százalék után.
A magyarországi televíziós csatornákon sugárzott reklámok közül legtöbb GRP-t a napi fogyasztási cikkcsoportok közül tavaly a következők érték el: édesség, szeszes ital, tejtermék, alkoholmentes szomjoltó ital, illatszer, tisztítószer, hajápoló, továbbá testápoló.
Kategóriákat tekintve élelmiszernél a GRP-táblázat listavezetője a sör, majd a puding/tejalapú desszert, továbbá a szeletes csokoládé, a szénsavas üdítőital, majd az édes keksz/ostya következik.
Háztartási vegyi árunál és kozmetikumnál a termékcsoport összes GRP-jéből legtöbb a fogkrémre jutott, amely megelőzi többek közt az arckrémet, a sampont, a parfümöt/kölnit valamint a mosogatószert.
Napi fogyasztási cikkek tévéhirdetéseire 20 százalékkal többet költöttek a vállalatok tavaly, mint az előző évben. Így listaáron (kedvezmények nélkül) 303 milliárd forintot regisztrált 2015-re a Nielsen Közönségmérés Kft. A valós költés ennél lényegesen alacsonyabb lehet, mivel a televíziós társaságok különböző mértékű kedvezményeket adnak a hirdetőknek.
Élelmiszernél a listaáras költés tavaly 165 milliárd forint, ami 27 százalékkal több, mint egy évvel korábban. Háztartási vegyi áru és kozmetikum tévéreklámjaira a szinten listaáras költés tavalyelőtthöz képest 12 százalékkal emelkedett, és 138 milliárd forintot ért el múlt évben.
Rákapcsoltak az élelmiszer kereskedelmi vállalatok is. Boltjaik tévéreklámjaira listaáron 88,6 milliárd forintot fordítottak tavaly; ami 33 százalékkal haladja meg az előző évit. GRP-értékük pedig 15 százalékkal emelkedett.
2015-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 46 percet töltött a tévékészülékek előtt; három perccel kevesebbet, mint egy évvel korábban. Az egy főre jutó napi reklámnézési idő 26 perc volt. Azalatt egy személy átlagosan 89 darab televíziós reklámot látott.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Mesterséges intelligenciával szűri ki az Amazon a hibás termékeket szállítás előtt
Az Amazon „Project P. I.” modellje (a P. I. a private investigator, azaz…
Tovább olvasom >Szkeptikusak a fogyasztók a vállalatok fenntarthatóságával kapcsolatban
2022 óta folyamatosan növekszik a vállalatok fenntarthatóság terén mutatott érettsége.…
Tovább olvasom >Masszívan lassult a belkereskedelem
Ma reggel kiskereskedelmi forgalmi adatokat tett közzé a Központi Statisztikai…
Tovább olvasom >