Ötletversenyt hirdetett a fogyasztóvédelmi hatóság
A tudatosabb fogyasztóvá válást elősegítő ötletversenyt hirdetett a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság (NFH), a mindennapi életben hasznosítható, újszerű és kreatív javaslatokat elsősorban középiskolásoktól várják szeptember 24-ig – mondta Szente István, a hatóság megbízott főigazgatója a verseny nyitórendezvényén kedden, Budapesten.
A legjobb ötletek részletesebb kidolgozásához szakmai segítséget nyújt a hatóság és díjazásban is részesülnek az ötletgazdák – ismertette. Szima-Barcsai Borbála, a NFH szakmai vezetője szerint fontos elgondolkodni azon, hogy amit reklámként hallunk, megszépíti a valóságot, ezért szükséges a kritikus szemlélet.
A hatóság olyan javaslatokat vár, amelyek beépülhetnek az NFH működésébe, hozzájárulhatnak tájékoztatási tevékenységének hatékonyabbá tételéhez.
Az ötleteket szakértői bizottság bírálja el, a legjobb 25 pályamű szerzői közül 10-en a NFH által megbízott szakmai mentorok támogatásával megvalósíthatósági tanulmányt, 15-en kevésbé részletes koncepciót készíthetnek, továbbá 100 ezer forintos ajándékutalvány kapnak – ismertette a megbízott főigazgató. Az első öt helyre rangsorolt pályázat ötletgazdái 150 ezer forintos ajándékutalványt kapnak, és bemutathatják megvalósíthatósági tanulmányukat az október közepén megrendezendő záró konferencián – mondta.
Szima-Barcsai Borbála a nemzetközi példák közül kiemelte a Németországban folytatott oktatást: ott a diákok például adalékanyagok segítségével maguk készíthetik el az italukat különböző ízekben, megismerve a mesterséges anyagokat, és hatásukat. Említette a Franciaországban bevezetett, a termékek címkézését nagyító alá helyező kampányt, amelyben felhívják a fogyasztók figyelmét arra, mik a kötelező elemek és mik a marketing célú információk a termékeken. Balogh Attila, az ötletverseny projektkoordinátora kiemelte: újító ötleteket várnak a verseny során, a legfontosabb, hogy az egészségtudatos életvitelt, vásárlást, fogyasztást ösztönözzék. Antal Renáta projektmenedzser elmondta: az ötletverseny a Társadalmi Megújulás Operatív Program (TÁMOP).
Az egészségtudatos fogyasztóvá válás elősegítése elnevezésű kiemelt projektjének keretében valósul meg, amelynek az összköltségvetése több mint 618 millió forint, amelyhez az Európai Szociális Alap több mint 486 millió forint támogatással járult hozzá. Az ötleteket a NFH honlapjáról letölthető és elektronikusan kitöltött jelentkezési lapon kell benyújtani. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Kotányi Proteindús levesek
A Kotányi új, proteindús termékcsaládja az egészségtudatos és fehérjebevitelre nagy…
Tovább olvasom >Kötelező Nutri-Score címkézésre szólít a Nestlé
A Nutri-Score rendszer kötelező alkalmazását követeli a Nestlé a teljes…
Tovább olvasom >Profit helyett bírság várhat az óvatlan webáruházakra
Az internetes kereskedelem látványos bővülésére a hatóságok is odafigyelnek, a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Új fejezet nyílt a Pizza Hut történetében: Magyarországi modell alapján újulhat meg az étteremlánc
Szeptember 12-én vágták át a szalagot Pécs legnépszerűbb sétálóutcájában, a…
Tovább olvasom >Már 150 millió darab palackot, üveget és alumínium dobozt váltottak vissza a Lidl áruházakban
Mérföldkőhöz érkezett az új visszaváltási rendszerben a Lidl Magyarország. A…
Tovább olvasom >Stílus újragondolva- megújult a Hungaria pezsgő!
Új, a stílust és az eleganciát még inkább hangsúlyozó külsővel…
Tovább olvasom >