Öthavi mélyponton a fogyasztói hangulat az Egyesült Államokban
A vártnál jobbnak bizonyult, de öt havi mélypontra esett júliusban a fogyasztói hangulat az Egyesült Államokban a Michigan egyetem havi rendszeres felmérése alapján.
Júliusban 81,2 pontra, öthavi mélypontra csökkent a fogyasztói hangulatindex az előző havi 85,5 pontról. A csökkenés mérsékeltebbnek bizonyult a vártnál, az előzetes adatok alapján 80,8 pontra lehetett számítani.
Egy évvel ezelőtt, 2020 júliusában 72,5 ponton állt az index, legalacsonyabb értéke pedig a tavaly áprilisi 71,0 pont volt.
A fogyasztói hangulatindex mindkét eleme, az aktuális helyzet megítélését és a hat hónapra előre tekintő várakozásokat számszerűsítő mutató értéke csökkent júliusban az előző havihoz képest. Az aktuális helyzet mutatója 84,5 pontra 88,6 pontról, a várakozásoké 79,0 pontra 83,5 pontról.
Az aktuális helyzet megítélésének végleges értéke megegyezett az előzetessel, a várakozások mutatószáma azonban magasabbnak bizonyult a 78,4 pontos előzetes értéknél.
Egy évvel ezelőtt, 2020 júliusában a mutatók 82,8 és 65,9 ponton álltak.
Az intézet megállapítása szerint a fogyasztói hangulat a hónap vége felé már javulásnak indult, de összességében a havi mutatószám még így is 5 százalékkal maradt el az előző havitól. A fogyasztók megítélése elsősorban az általános gazdasági helyzet kilátásaival szemben romlott, de jelentősen befolyásolta az aktuális helyzetre vonatkozó hangulatot a tartós fogyasztási cikkek, az autók és a lakásárak emelkedése is. A javuló jövedelmi szint azonban „fogadóképesebbé” tette a lakosságot az emelkedő árakkal szemben. A fogyasztók többsége „átmenetinek” tartja a jelenleg tapasztalható inflációs nyomást, de már egyre többen kezdenek tartani attól, hogy tartósnak bizonyulhat. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Az Egyesült Államokban a vártnál nagyobb mértékben nőttek a termelői árak júniusban
Az elemzők által vártnál nagyobb mértékben emelkedett az amerikai termelőiár-index…
Tovább olvasom >Már szinte csak akciós élelmiszereket vesznek az amerikaiak
Az amerikai fogyasztók számára a gazdasági helyzet egyre több kihívást…
Tovább olvasom >Áprilisban stagnált az Egyesült Államokban személyes fogyasztási árindex
Áprilisban már a harmadik hónapja 2,8 százalékon stagnált a személyes…
Tovább olvasom >További cikkeink
Rekord nyereséget értek el a saját márkák az év első felében az Egyesült Államokban
Új csúcsokat értek el a sajátmárkás termékek 2024 első felében…
Tovább olvasom >Akadálymentesíti csomagolásait a Müller az Egyesült Királyságban
Minden márkás termékének csomagolásán NaviLens kódot helyez el a Müller,…
Tovább olvasom >Friss kutatás: a magyarok közel fele nem használ fényvédő krémet, ráadásul a déli órákban sem kerülik a napfényt
Egy friss, reprezentatív kutatás szerint a magyar lakosság mindössze 8…
Tovább olvasom >