Öthavi mélyponton a fogyasztói hangulat az Egyesült Államokban
A vártnál jobbnak bizonyult, de öt havi mélypontra esett júliusban a fogyasztói hangulat az Egyesült Államokban a Michigan egyetem havi rendszeres felmérése alapján.
Júliusban 81,2 pontra, öthavi mélypontra csökkent a fogyasztói hangulatindex az előző havi 85,5 pontról. A csökkenés mérsékeltebbnek bizonyult a vártnál, az előzetes adatok alapján 80,8 pontra lehetett számítani.
Egy évvel ezelőtt, 2020 júliusában 72,5 ponton állt az index, legalacsonyabb értéke pedig a tavaly áprilisi 71,0 pont volt.
A fogyasztói hangulatindex mindkét eleme, az aktuális helyzet megítélését és a hat hónapra előre tekintő várakozásokat számszerűsítő mutató értéke csökkent júliusban az előző havihoz képest. Az aktuális helyzet mutatója 84,5 pontra 88,6 pontról, a várakozásoké 79,0 pontra 83,5 pontról.
Az aktuális helyzet megítélésének végleges értéke megegyezett az előzetessel, a várakozások mutatószáma azonban magasabbnak bizonyult a 78,4 pontos előzetes értéknél.
Egy évvel ezelőtt, 2020 júliusában a mutatók 82,8 és 65,9 ponton álltak.
Az intézet megállapítása szerint a fogyasztói hangulat a hónap vége felé már javulásnak indult, de összességében a havi mutatószám még így is 5 százalékkal maradt el az előző havitól. A fogyasztók megítélése elsősorban az általános gazdasági helyzet kilátásaival szemben romlott, de jelentősen befolyásolta az aktuális helyzetre vonatkozó hangulatot a tartós fogyasztási cikkek, az autók és a lakásárak emelkedése is. A javuló jövedelmi szint azonban „fogadóképesebbé” tette a lakosságot az emelkedő árakkal szemben. A fogyasztók többsége „átmenetinek” tartja a jelenleg tapasztalható inflációs nyomást, de már egyre többen kezdenek tartani attól, hogy tartósnak bizonyulhat. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Hogyan alakul a világgazdaság idén?
Az Egyesült Államok növekedése stabil, Európa és Kína újabb kihívásokkal…
Tovább olvasom >A kereskedelemben is érződik a madárinfluenza hatása
Az Egyesült Államok egyre súlyosabb tojáshiánnyal küzd, mivel a madárinfluenza…
Tovább olvasom >Starbucks: terjeszkedés a Közel-Keleten és Kínában, leépítés Amerikában
A Starbucks ambiciózus terveket jelentett be a következő évekre: évente…
Tovább olvasom >További cikkeink
Országos Kereskedelmi Szövetség: az árrés nem profit!
Az Országos Kereskedelmi Szövetség (OKSZ) nemzetközi élelmiszer-kereskedő tagvállalatai az elmúlt…
Tovább olvasom >Orbán Viktor a Kossuth Rádióban: a kereskedők 10 százaléknál többet nem rakhatnak rá a beszerzési árra
Március közepétől a kormány 10 százalékban maximalizálja az árrést 30…
Tovább olvasom >GKI Elemzés: Miért drágulnak folyamatosan az élelmiszerek?
Az elmúlt időszakban kiemelt figyelmet kapott az alapvető élelmiszerek –…
Tovább olvasom >