Ötezer négyzetméteres üvegházat adtak át Hódmezővásárhelyen
A Magyar Nemzeti Bank növekedési hitelprogramjának segítségével és a Vidékfejlesztési Minisztérium támogatásával 185 millió forintos fejlesztés keretében felépült 5 ezer négyzetméteres üvegházat adtak át csütörtökön Hódmezővásárhelyen.
A Hódkertész Kft. és a Zöldség Farm 2008 Kft. üvegházának átadásán Lázár János Miniszterelnökséget vezető államtitkár kiemelte: ez a beruházás is bizonyítja, hogy a növekedési hitelprogram (nhp) új kereskedelmi lehetőséget, új termelési lehetőséget és új munkahelyeket teremt.
Czerván György, a vidékfejlesztési tárca agrárgazdaságért felelős államtitkára jelezte: az nhp a jövőben is segíti a termelőket.
Keszthelyi Krisztián, a Hódkertész vállalatcsoport ügyvezetője az MTI-nek elmondta: a beruházás keretében olyan nagylégterű, hidrokultúrás üvegház épült, amely hazai összehasonlításban a legmodernebb technológiai elemeket tartalmazza. A növénytermesztést többek között energiaernyő, árnyékolóernyő, függesztett termesztő berendezés, számítógépvezérelt öntözésI és klímarendszer, termálenergiára alapozott fűtési rendszer és biológiai növényvédelem segíti. A Zöldség Farm 2008 Kft. összesen 2 hektáros üvegház felülettel rendelkezik, melyből az első 1,5 hektár 2010-ben épült. A cégnek jelenleg 10 dolgozója van, de a bővítéssel további 4 embert tud alkalmazni. Éves szinten a telephely várhatóan 1 millió tonna fürtös paradicsomot termel majd, négyzetméterenként 50-60 kilogramm termésre számítanak a november végéig tartó idényben. A paradicsomot a saját termelőcsoportban levő Hódkertész Kft.-be szállítják, mely a csomagolással és a logisztikával foglalkozik. A termékek többnyire a nagy áruházláncok budapesti elosztó központjaiba kerülnek. A Zöldség Farm 2008 Kft. idei árbevétele várhatóan 170-200 millió forint lesz, a hidrokultúrás növények forgalmazásával foglalkozó Hódkertész Kft. éves forgalmát 800 millió forintra várják. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Kacsából és a libából nagyjából ilyenkor esszük meg az éves mennyiséget
Hazánkban a kacsa- és a libahús fogyasztása döntően az ünnepi…
Tovább olvasom >A vásárlókkal együtt segít a Lidl
A Lidl Magyarország a Baptista Szeretetszolgálat karácsonyi adománygyűjtő kampányához csatlakozott,…
Tovább olvasom >A brazil nap íze minden kortyban: új Single Origin kávét vezet be az OMV
Új taggal bővült az OMV kávékínálata: a VIVA Single Origin…
Tovább olvasom >