Nőtt a kiskereskedelmi forgalom Csehországban
Csehországban 5,1 százalékkal nőtt a kiskereskedelmi forgalom márciusban, a februári 8,5 százalékos növekedés után – közölte a Cseh Statisztikai Hivatal (CSÚ) pénteken Prágában.
A statisztikai hivatal rámutatott, hogy az idén márciusban eggyel kevesebb volt a munkanap, mint tavaly ugyanebben a hónapban.
Márciusban gyors tempóban emelkedett az élelmiszerek forgalma, és tovább bővült az internetes áruházak forgalma is, amely 21 százalékkal emelkedett. Az iparcikkek forgalma 6,8 százalékkal volt magasabb, mint egy éve. A számítógépes technikáért pedig ebben a hónapban is kevesebbet költöttek a csehek, mint egy éve.
„A kiskereskedelem márciusi eredménye megerősítette, hogy a háztartások fogyasztása továbbra is a bruttó hazai termék (GDP) emelkedésének a legfőbb motorja” – kommentálta a márciusi adatokat Pavel Sobísek, az UniCredit Bank vezető elemzője.
Véleménye szerint az idei első negyedév tisztított számai azt mutatják, hogy a háztartások fogyasztása reálisan több mint három százalékkal bővül havonta. A háztartások számára kedvező, hogy a gazdasági növekedés folyamatos, a munkanélküliség csökken, és kezd beindulni a bérek növekedése is – fejtette ki.
Az elemző várakozása szerint éves szinten az idén a cseh háztartások fogyasztása a tavalyi évhez viszonyítva legalább 5 százalékkal fog bővülni.
A gépkocsieladás és az autószervizek forgalma – amelyet az új statisztikai rendszer szerint már nem számítanak be a kiskereskedelmi forgalomba – éves szinten 4,9 százalékkal emelkedett márciusban – derül ki a CSÚ jelentéséből. Az üzemanyagok forgalma 8 százalékkal nőtt tavaly márciushoz képest. (Kokes János, MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Az üzemanyag- és az élelmiszerárak alakulása mérsékelte az inflációt Csehországban
Két százalékra csökkent júniusban az éves infláció Csehországban a májusi…
Tovább olvasom >Éledező kiskereskedelem, hulló kkv-k: mit tehetnek a cégek?
A KSH adatai szerint az év első öt hónapjában javult…
Tovább olvasom >KSH: a kiskereskedelmi forgalom az előző év azonos időszakához viszonyítva 3,6 százalékkal nőtt
Májusban a kiskereskedelmi forgalom volumene a nyers és a naptárhatástól…
Tovább olvasom >További cikkeink
VOSZ Barométer – 2024. II. negyedév: kötelező optimizmus vagy valódi növekedés?
Az inflációs érzékelés továbbra is jelen van hazai vállalkozásoknál, miközben…
Tovább olvasom >Fidelity: Három téma, ami Q3-ban alakítja a befektetéseket
Eljött a járványt követő normalizálódás, amelyet annyira vártunk? A gazdasági…
Tovább olvasom >A nagyvállalatok ellenállnak a gazdasági bizonytalanságnak
Visszafogott várakozások jellemzik a hazai nagyvállalati szektort a következő egy…
Tovább olvasom >