Öt százalék közelében az élelmiszer-áremelkedés
A KSH gyorstájékoztatója szerint 2018. októberben a fogyasztói árak átlagosan 3,8%-kal magasabbak voltak az egy évvel korábbinál. Az elmúlt egy évben a járműüzemanyagok és a dohányáruk ára nőtt jelentős mértékben.
Egy év alatt, 2017. októberhez viszonyítva, az élelmiszerek ára 4,6%-kal emelkedett, ezen belül az idényáras élelmiszereké (burgonya, friss zöldség, gyümölcs) 20,5, a liszté 7,6, a kenyéré 5,5%-kal magasabb, a cukoré 20,2%-kal alacsonyabb lett. A szeszes italok, dohányáruk ára átlagosan 5,1%-kal nőtt, ezen belül a dohányáruké 7,3%-kal. A háztartási energia 1,3%-kal drágult, ezen belül a palackos gáz 12,7, a tűzifa 9,5%-kal. A járműüzemanyagokért 16,2%-kal kellett többet fizetni.
Egy hónap alatt, 2018. szeptemberhez viszonyítva, a fogyasztói árak átlagosan 0,5%-kal nőttek. Az élelmiszerek ára 0,5%-kal emelkedett, ezen belül a liszt 2,0, az idényáras élelmiszerek 1,9, a kenyér, valamint a sajt 1,8–1,8, a tojás 0,7%-kal drágult, miközben a cukor 1,1, a sertéshús 0,8%-kal olcsóbb lett. A szezonváltás következtében a ruházkodási cikkek 2,2%-kal többe kerültek. A szeszes italok, dohányáruk ára 1,1%-kal nőtt, meghatározóan a dohánytermékek jövedéki adóemelése miatt. A háztartási energia 0,3%-kal drágult, ezen belül a palackos gáz 3,0, a tűzifa 1,4%-kal. A járműüzemanyagokért 1,1%-kal kellett többet fizetni.
2018. január–októberben az előző év azonos időszakához képest a fogyasztói árak átlagosan 2,8%-kal nőttek. //
Kapcsolódó cikkeink
Volt vármegye, ahol ötödével nőtt, míg máshol ennyivel csökkent a meghirdetett állások száma – Profession.hu negyedéves riport
Két vármegye kivételével az ország egész területén nőtt az álláshirdetésekre…
Tovább olvasom >A váratlanul alacsony júniusi infláció meglepte az elemzőket
A héten megjelent magyar inflációs adat kellemes meglepetést okozott: a…
Tovább olvasom >KSH: az ipari termelés 5,2 százalékkal csökkent májusban
Májusban az ipari termelés volumene 5,2, munkanaphatástól megtisztítva 4,9 százalékkal…
Tovább olvasom >További cikkeink
VOSZ Barométer – 2024. II. negyedév: kötelező optimizmus vagy valódi növekedés?
Az inflációs érzékelés továbbra is jelen van hazai vállalkozásoknál, miközben…
Tovább olvasom >Fidelity: Három téma, ami Q3-ban alakítja a befektetéseket
Eljött a járványt követő normalizálódás, amelyet annyira vártunk? A gazdasági…
Tovább olvasom >Új termékigazgatót nevezett ki az Auchan
Július 1-től Varga László látja el az Auchan Magyarország termékigazgatói…
Tovább olvasom >