Öt százalék körüli áremeléssel számol jövőre a Borsodi
2011-től 1-3 százalék körüli átlagos bevétel-növekedést tervez a Borsodi Sörgyár. Noha a a magyarországi sörpiac 2010-ben 8-9 százalékos mérséklődést mutatott, a cég a múlt évi teljesítmény megismétlésével számol – jelentette ki Tőtös Zsolt, a cég vezérigazgatója szerdán, egy budapesti sajtótájékoztatón.
A Borsodi idén a tavalyihoz hasonló nettó árbevételt vár, és valószínűleg az adózás előtti nyereség is eléri az előző évi szintet. A múlt évben a Borsodi Sörgyár 40,6 milliárd forintos nettó árbevételt ért el, adózás előtti eredménye 1,7 milliárd forint volt.
A vezérigazgató nem kívánta pontosítani az idei árbevételt, mondván, hogy igen sok múlik az évből hátralévő időszak eladásain. Jelezte azonban, hogy a cég az általános piaci visszaesés ellenére stagnálást mutatott, amit ilyen körülmények között jelentős eredménynek minősített.
A Borsodi Sörgyár Zrt. a magyar piacon jelenleg 25 százalékos részesedéssel bír. Tőtös Zsolt elmondta, igen magas a sört terhelő különböző adók mértéke, ez mintegy 40 százalékot tesz ki az eladási árból.
A vezérigazgató jelezte: decemberben, illetve jövő év januárjában elkerülhetetlenül emelni kell termékeik árát, kb. 5 százalékkal. Ez a mérték kevesebb, mint az idei év elején végrehajtott 6-7 százalékos áremelés volt, amit a válság erodált is a hónapok folyamán. Ebből az év végére az infláció alatti 1-2 százalékos mérték maradt meg – közölte a vezérigazgató.
A Borsodi Sörgyár Zrt. termékeinek mintegy 60 százalékát az idén akciós áruként értékesítették – írja az Origo.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
A magyarok adnak a leggyakrabban online borravalót az ételfutároknak
Továbbra is népszerű a magyarok körében a borravaló adása, ami…
Tovább olvasom >Megőrizte első helyét az online élelmiszerpiacon a Kifli.hu
A Kifli.hu került a dobogó legfelső fokára az idéntől már…
Tovább olvasom >SAP: A felhős fejlesztéssel a sör is finomabb
A 130 éves Budweiser Budvar kiváló söreiről ismert, azonban vállalatirányítási…
Tovább olvasom >