Öt ponttal javuló fogyasztói bizalom júniusban
Júniusban 45 pontra javult a Nielsen piackutató vállalat fogyasztói bizalmi indexe a májusi és áprilisi 40-40, illetve a márciusi 37 pont után. A fogyasztói közhangulat a vásárlási kedv szempontjából a legkedvezőbb.
Személyes anyagi helyzetét jónak látja a következő tizenkét
hónapban a megkérdezettek 11 százaléka, míg májusban csak 7 százalék. Rossznak
40 százalék tartja saját pénzügyi kilátásait, szemben az egy hónappal korábbi
46 százalékkal.Az előttünk álló tizenkét hónap során a hazai
munkalehetőségekről a válaszadók 62 százaléka mondta májusban azt, hogy
rosszak, míg júniusban 54 százalék. A jó véleményt képviselők aránya 4-ről 5
százalékra változott.Összességében a fogyasztói bizalom negatív trendje áprilisban
állt meg. Júniusban az emberek már optimistábban ítélik meg személyes anyagi
kilátásaikat és ahazai
munkalehetőségeket is az elkövetkező tizenkét hónapra.A júniusi, 45 pontos mutatóhoz képest érzékelhetően
bizakodóbbak a nagyobb jövedelmű és magasabb iskolai végzettségű válaszadók. A
fiatalok már nem emelkednek ki optimizmusukkal a többi korosztály közül. A fogyasztói bizalmi index 0 és 200 pont között lehet,
általában 67 és 133 pont között szoktak mozogni a számok.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Ez az év már valóban az adatmenedzsment éve lesz
Az élelmiszer-kiskereskedelmi szektor sikere idén nagyban múlhat az árképzés, az…
Tovább olvasom >DLA Piper Hungary/Omnibusz javaslat: szükséges egyszerűsítés vagy visszalépés a fenntarthatósági törekvésekben?
Február 26-án hivatalosan is elérhetővé vált a fenntarthatósági jelentéstételi kötelezettségek…
Tovább olvasom >Slow Food Deutschland: nem a rovarok fogyasztása, hanem az élelmiszerpazarlás csökkentése lehet a megoldás
Kritikát fogalmazott meg a Slow Food Deutschland a rovarok Európában…
Tovább olvasom >