Öt megdöbbentő tény a világ egyik legismertebb söréről
Forró nyári estéken, egy húzós nap után mi lehetne frissítőbb és üdítőbb, mint beülni a haverokkal egy korsó sörre? A Heineken most összegyűjtött 5 megdöbbentő sztorit, hogy mindenki többet tudjon meg a nyár kedvenc italáról. Nem árt belesni a színfalak mögé, a mai sörözéshez már meglesz a téma! Egészségedre!
Annak ellenére, hogy a sör a világ egyik legrégebbik itala – hiszen már az őskorban is létezett – napjainkban is előszeretettel fogyasztják országtól, nációtól és nemtől függetlenül. Rengeteg verzióját ismerjük, mindenki megtalálhatja a számára legmegfelelőbb ízvilágot, színt, csomagolást, erősséget és fajtát. A nyári szezon legkedveltebb italáról most a nagymúltú és az egyik legnagyobb tapasztalattal rendelkező sörgyár, a Heineken 5 izgalmas tényt tárt fel.
1. A hatvanas évek elején egészen különleges sörös üveg jelent meg a piacon. Az úgynevezett WOBO palack forradalmi újításnak számított, hiszen a Heineken elsőként gondolkozott felelős vállalatként és gyártott olyan terméket, ami újrahasznosításra is alkalmas. John Habraken (mérnök) téglaként újrahasznosítható sörösüveg ötlete innovatív volt, azonban a valóságban nem működött túl jól, hiszen nem sokan szerettek volna üvegházban élni. Nem is értjük!
2. A második világháború után dramatikusan csökkent a sörfogyasztás, így reklámokkal, fotó pályázatokkal, dalokkal és különleges programokkal próbálták fellendíteni a piacot. Akkoriban szinte minden a holdra szállásról szólt, – bár ez végül csak 1969-ben történt meg, mindenki arra készült- férfiak milliói szerettek volna az űrhajósok bőrébe bújni, nők ezrei szerettek volna a közelükbe kerülni. A Heineken megragadta az alkalmat és 1955-ben elkészítette a ma már elképzelhetetlen hosszúságú, 3 perces reklámfilmet, amit mozifilmek előtt játszottak le. A film rendezője és animátora a magyar származású Balázs Gyula (Jules Balázs) volt. Hát igen, mi magyarok mindenhol ott vagyunk és nagyot alkotunk! Ha szeretnéd megnézni a reklámot, az alábbi linken éred el: http://www.youtube.com/watch?v=I03AxY5gA8I
3. Bár napjainkban minden sör 3 alapvető alapanyagból készül – víz, maláta, komló – a 19. század óta minden egyes Heineken sikerét és egyediségét egy kis, de jelentős plusz, az A-élesztő adja. A Heineken egyedi A-élesztője felelős a gazdag és kiegyensúlyozott ízért és a megbújó gyümölcsös jegyekért.
4. A Heinekennek Amszterdamban saját múzeuma van, a Heineken Experience, ahol egy interaktív kiállítás keretében bepillantást nyerünk a sörfőzés kulisszatitkaiba. A holland sörmárka legelső eredeti főzdéjét alakította át múzeummá, annak érdekében, hogy a folyékony kenyér szerelmesei még többet megtudhassanak a sörfőzésről.
5. A Heineken az egyetlen olyan sör, amit szinte az egész világon ismernek és árusítanak. 192 országban elérhető a sörkedvelők számára és mindenhol ugyanazt a minőséget biztosítja. Ebben maga mögé utasít népszerű cseh, amerikai és mexikói márkákat is.
Ha még több érdekes sztorira vagy kíváncsi, akkor látogass el a múzeum hivatalos honlapjára: http://www.heineken.com/Heineken-Experience/Heineken-Experience
Kapcsolódó cikkeink
Új italipari szövetség gyorsítaná fel a megújulóenergia-használatot az értékláncban
A Diageo és a Coca-Cola vezetésével több nagy italipari vállalat,…
Tovább olvasom >Csökken a sörfogyasztás Németországban és Európában
A német sörkultúra világszerte ismert, ám az idei labdarúgó-Európa-bajnokság alatt…
Tovább olvasom >Gyenge negyedéves eredmények miatt kihívásokkal néz szembe az Anheuser-Busch InBev és a Carlsberg
A világ vezető sörgyártói, az Anheuser-Busch InBev (AB InBev) és…
Tovább olvasom >További cikkeink
Új fejezet nyílt a Pizza Hut történetében: Magyarországi modell alapján újulhat meg az étteremlánc
Szeptember 12-én vágták át a szalagot Pécs legnépszerűbb sétálóutcájában, a…
Tovább olvasom >Már 150 millió darab palackot, üveget és alumínium dobozt váltottak vissza a Lidl áruházakban
Mérföldkőhöz érkezett az új visszaváltási rendszerben a Lidl Magyarország. A…
Tovább olvasom >Stílus újragondolva- megújult a Hungaria pezsgő!
Új, a stílust és az eleganciát még inkább hangsúlyozó külsővel…
Tovább olvasom >