Öt hónap után újra lejtőn az amerikai fogyasztók bizalma
Februárban nőtt a fogyasztók pesszimizmusa az Egyesült Államokban – derül ki a Michigani Egyetem legfrissebb felmérésének eredményeiből. A fogyasztói bizalmi index 75 pontról 72, 5 pontra csökkent, míg a konszenzus 74 pont volt.
Öt hónap megtört a lendület: februárban nem nőtt tovább a fogyasztók optimizmusa az Egyesült Államokban, sőt a vártnál gyorsabban csökkent. A főindex értéke 75 pontról 72,5 pontra csökkent, ami kisebb meglepetést okozott, hiszen a szakértői konszenzus 74 pont volt.
A válság kirobbanását megelőző évben az index éves átlaga 87 pont volt, vagyis a fogyasztók sokkal optimistábbak voltak, mint most. Mindez nem sok jót jelent a növekedési kilátásokra nézve, az Egyesült Államokban ugyanis a fogyasztás adja közel a GDP 70 százalékát – közli a portfolio.hu.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
A GVH vizsgálatai szerint nem a kiskereskedelem a ludas az áremelkedésekben
Nem a kiskereskedelem a felelős a tej, a tejtermékek és…
Tovább olvasom >Visszatér az ország első homoktövis szüreti eseménye – az ESBANA Élményszüret 2025-ben a Szedd Magad Fesztivál hivatalos programja lett
Második alkalommal is megrendezik Magyarország egyetlen nyílt homoktövis élményszüretét Tápiószentmárton…
Tovább olvasom >Agrárminisztérium: célzott támogatás segíti a díszkertész kisvállalkozókat
Több szempontból kiemelten fontosak a zöldterület-kezeléssel foglalkozó vállalkozások, valamint a…
Tovább olvasom >