Öt hónap után újra lejtőn az amerikai fogyasztók bizalma
Februárban nőtt a fogyasztók pesszimizmusa az Egyesült Államokban – derül ki a Michigani Egyetem legfrissebb felmérésének eredményeiből. A fogyasztói bizalmi index 75 pontról 72, 5 pontra csökkent, míg a konszenzus 74 pont volt.
Öt hónap megtört a lendület: februárban nem nőtt tovább a fogyasztók optimizmusa az Egyesült Államokban, sőt a vártnál gyorsabban csökkent. A főindex értéke 75 pontról 72,5 pontra csökkent, ami kisebb meglepetést okozott, hiszen a szakértői konszenzus 74 pont volt.
A válság kirobbanását megelőző évben az index éves átlaga 87 pont volt, vagyis a fogyasztók sokkal optimistábbak voltak, mint most. Mindez nem sok jót jelent a növekedési kilátásokra nézve, az Egyesült Államokban ugyanis a fogyasztás adja közel a GDP 70 százalékát – közli a portfolio.hu.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
„Falatnyi történetek: Mesék maradék nélkül” – meseíró pályázatot hirdetett a Nébih
Első alkalommal hirdette meg országos meseíró pályázatát a Nemzeti Élelmiszerlánc-…
Tovább olvasom >AM: a térséget érintő válságok leküzdésében is óriási szerepe van a FAO-na
Nagy szerep hárul a nemzetközi szervezetekre az Európát és Közép-Ázsiát…
Tovább olvasom >A FAO európai és közép-ázsiai tagországainak informális konzultációja Magyarországon
Nagy szerep hárul a nemzetközi szervezetekre az Európát és Közép-Ázsiát…
Tovább olvasom >