Öt hónap után újra lejtőn az amerikai fogyasztók bizalma
Februárban nőtt a fogyasztók pesszimizmusa az Egyesült Államokban – derül ki a Michigani Egyetem legfrissebb felmérésének eredményeiből. A fogyasztói bizalmi index 75 pontról 72, 5 pontra csökkent, míg a konszenzus 74 pont volt.
Öt hónap megtört a lendület: februárban nem nőtt tovább a fogyasztók optimizmusa az Egyesült Államokban, sőt a vártnál gyorsabban csökkent. A főindex értéke 75 pontról 72,5 pontra csökkent, ami kisebb meglepetést okozott, hiszen a szakértői konszenzus 74 pont volt.
A válság kirobbanását megelőző évben az index éves átlaga 87 pont volt, vagyis a fogyasztók sokkal optimistábbak voltak, mint most. Mindez nem sok jót jelent a növekedési kilátásokra nézve, az Egyesült Államokban ugyanis a fogyasztás adja közel a GDP 70 százalékát – közli a portfolio.hu.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
KSH: áprilisban a kiskereskedelmi forgalom az előző év azonos időszakit 5,0, az előző havit 2,0 százalékkal haladta meg
2025. áprilisban a kiskereskedelem forgalmának volumene a nyers adat szerint…
Tovább olvasom >Csökkent a FAO élelmiszerár-indexe májusban
Csökkent az élelmiszertermékek világpiaci árának referenciaértéke májusban az előző hónaphoz…
Tovább olvasom >Az euróövezetben nőtt a kiskereskedelmi forgalom áprilisban
Havi és éves összehasonlításban egyaránt nőtt a kiskereskedelmi forgalom az…
Tovább olvasom >