Öt hónap után újra lejtőn az amerikai fogyasztók bizalma
Februárban nőtt a fogyasztók pesszimizmusa az Egyesült Államokban – derül ki a Michigani Egyetem legfrissebb felmérésének eredményeiből. A fogyasztói bizalmi index 75 pontról 72, 5 pontra csökkent, míg a konszenzus 74 pont volt.
Öt hónap megtört a lendület: februárban nem nőtt tovább a fogyasztók optimizmusa az Egyesült Államokban, sőt a vártnál gyorsabban csökkent. A főindex értéke 75 pontról 72,5 pontra csökkent, ami kisebb meglepetést okozott, hiszen a szakértői konszenzus 74 pont volt.
A válság kirobbanását megelőző évben az index éves átlaga 87 pont volt, vagyis a fogyasztók sokkal optimistábbak voltak, mint most. Mindez nem sok jót jelent a növekedési kilátásokra nézve, az Egyesült Államokban ugyanis a fogyasztás adja közel a GDP 70 százalékát – közli a portfolio.hu.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Föld napja: Felemás a magyar lakosság klímatudatossága
Április 22-e a Föld napja, így kifejezetten aktuális kérdés a…
Tovább olvasom >Országos kampányt indított a Tej Terméktanács a trappista sajt népszerűsítésére
A Tej Terméktanács országos marketingkampányt indított a hazai előállítású trappista…
Tovább olvasom >Bizalomzuhanás a globális gazdaságban az amerikai vámháború nyomán
A világgazdaság vezető szereplőinek gazdasági bizalmi indexei jelentősen romlottak az…
Tovább olvasom >