Öt havi csúcson a németországi infláció
Decemberben öt havi csúcsra emelkedett a németországi infláció a német szövetségi statisztikai hivatal, a Destatis csütörtökön publikált jelentése szerint.
A Destatis végleges adatai szerint 2019 decemberében az előzetes adatoknak megfelelően 1,5 százalékkal nőttek a fogyasztói árak Németországban. Az előző havihoz képest pedig szintén az előzetes adatnak megfelelően 0,5 százalékkal emelkedtek a fogyasztói árak.
Az előző két hónapban, novemberben és októberben 1,1 százalék volt az éves áremelkedés. A decemberben elért 1,5 százalékos infláció öt hónapja, július óta a legmagasabb, amikor 1,7 százalék volt az éves áremelkedés.
A 2019-es év egészében a fogyasztói árak 1,4 százalékkal emelkedtek az előző évihez képest. 2018-ban 1,8 százalék volt a fogyasztói áremelkedés mértéke.
Az uniós összehasonlítási célokra számított harmonizált fogyasztói árindex (HICP) éves összevetésben 1,5 százalék, az előző hónaphoz viszonyítva pedig 0,6 százalék volt decemberben – mindkét esetben az előzetes értékkel megegyező. A 2019-es éves harmonizált árindex 1,4 százalék lett.
Az 1,4 százalékos éves áremelkedésen belül az energiaárak 1,4 százalékkal emelkedtek 2019-ben a 4,6 százalékos 2018-as emelkedés után. Az energiaárakon belül az olajtermékek ára 1,8 százalékkal csökkent, a földgáz ára 3,9 százalékkal emelkedett, az áram ára pedig 3,4 százalékkal ment fel. Energiaárak figyelembe vétele nélkül a 2019-es németországi infláció szintén 1,4 százalék lett. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Felhagy a Fresh házhozszállítási szolgáltatással az Amazon Németországban
Az amerikai Amazon hét év után megszünteti németországi Fresh élelmiszer-kiszállítási…
Tovább olvasom >Népszerűek az önkiszolgáló kasszák a német fiatalok körében
A KPMG és EHI Retail Institute új tanulmánya szerint Németországban…
Tovább olvasom >Visszaesett az élelmiszerár-emelkedés, nem várható jelentős drágulás év végéig
Az elmúlt két évben meredek élelmiszerár-emelkedést tapasztaltak a fogyasztók Magyarországon,…
Tovább olvasom >További cikkeink
A magyar családi vállalkozások együttműködésbe fektetnek, nem a generációváltásba
A ma Magyarországon működő 515 ezer társas vállalkozás több, mint…
Tovább olvasom >Hogyan fognak az európaiak vásárolni az idei ünnepi szezonban?
A ShopFully és az Offerista Group az „Holiday Shopping Study…
Tovább olvasom >Az irodapiacon túlkínálat, a kiskereskedelmi ingatlanok és szállodák terén visszatérő kereslet várható 2025-ben
A magyar kereskedelmi ingatlanpiacot jelenleg a tranzakciószámok csökkenése és a…
Tovább olvasom >