Öt havi csúcson a németországi infláció
Decemberben öt havi csúcsra emelkedett a németországi infláció a német szövetségi statisztikai hivatal, a Destatis csütörtökön publikált jelentése szerint.
A Destatis végleges adatai szerint 2019 decemberében az előzetes adatoknak megfelelően 1,5 százalékkal nőttek a fogyasztói árak Németországban. Az előző havihoz képest pedig szintén az előzetes adatnak megfelelően 0,5 százalékkal emelkedtek a fogyasztói árak.
Az előző két hónapban, novemberben és októberben 1,1 százalék volt az éves áremelkedés. A decemberben elért 1,5 százalékos infláció öt hónapja, július óta a legmagasabb, amikor 1,7 százalék volt az éves áremelkedés.
A 2019-es év egészében a fogyasztói árak 1,4 százalékkal emelkedtek az előző évihez képest. 2018-ban 1,8 százalék volt a fogyasztói áremelkedés mértéke.
Az uniós összehasonlítási célokra számított harmonizált fogyasztói árindex (HICP) éves összevetésben 1,5 százalék, az előző hónaphoz viszonyítva pedig 0,6 százalék volt decemberben – mindkét esetben az előzetes értékkel megegyező. A 2019-es éves harmonizált árindex 1,4 százalék lett.
Az 1,4 százalékos éves áremelkedésen belül az energiaárak 1,4 százalékkal emelkedtek 2019-ben a 4,6 százalékos 2018-as emelkedés után. Az energiaárakon belül az olajtermékek ára 1,8 százalékkal csökkent, a földgáz ára 3,9 százalékkal emelkedett, az áram ára pedig 3,4 százalékkal ment fel. Energiaárak figyelembe vétele nélkül a 2019-es németországi infláció szintén 1,4 százalék lett. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
A váratlanul alacsony júniusi infláció meglepte az elemzőket
A héten megjelent magyar inflációs adat kellemes meglepetést okozott: a…
Tovább olvasom >Az élelmiszerárak gyorsuló ütemben emelkedtek Németországban
Lassult a németországi infláció júniusban a szövetségi statisztikai hivatal, a…
Tovább olvasom >Az élelmiszerek 1,1 százalékkal drágultak Romániában
Júniusban 4,9 százalékra csökkent az éves infláció Romániában – közölte…
Tovább olvasom >További cikkeink
Rekord nyereséget értek el a saját márkák az év első felében az Egyesült Államokban
Új csúcsokat értek el a sajátmárkás termékek 2024 első felében…
Tovább olvasom >Akadálymentesíti csomagolásait a Müller az Egyesült Királyságban
Minden márkás termékének csomagolásán NaviLens kódot helyez el a Müller,…
Tovább olvasom >Friss kutatás: a magyarok közel fele nem használ fényvédő krémet, ráadásul a déli órákban sem kerülik a napfényt
Egy friss, reprezentatív kutatás szerint a magyar lakosság mindössze 8…
Tovább olvasom >