Öt globális digitális fogyasztói trend
Az Euromonitor International éves jelentése betekintést enged a digitális fogyasztók változó értékrendjét alakító trendekbe, és bemutatja, hogyan befolyásolja viselkedésük a vásárlási motivációkat és igényeket. Teszi mindezt az előttünk álló év technológiai fejlődését figyelembe véve, amelynek hatására tovább formálódik a fogyasztói magatartás.
A cikk a Trade magazin 2024/5. lapszámában olvasható.
Az Euromonitor International 2024-ben öt digitális fogyasztói trendet lát körvonalazódni.
1. Intuitív e-kereskedelem
A digitális csatornák fogyasztókra gyakorolt egyre növekvő befolyása a vállalatokat az általuk kínált online élmény javítására kényszeríti.
Számos vállalat fordul a generatív AI felé, kihasználva a technológia adathalmazok elemzésére alkalmas képességeit, hogy élményszerű felismerésen alapuló online vásárlási élményt teremtsen. Azok az úttörők, akik e technológia segítségével képesek egy következő generációs vásárlási élményt létrehozni, új vásárlási szokások kialakulását fogják ösztönözni.
2. TikTok gazdaság
A digitális fogyasztók tömegei kapcsolódnak a rövid videós tartalmakat felkaroló TikTokra és a Douyin videómegosztó platformhoz. Noha nagy az igyekezet a termékek és szolgáltatások e platformokon való népszerűsítésére, egyes, a márkák eladásait leginkább fellendítő, vírusszerűen terjedő trendek organikusan, közvetlenül a felhasználók által és a márka bevonása nélkül jönnek létre ezeken a platformokon. Márpedig a legsikeresebb marketingstratégiák éppen e trendek erejét képesek kiaknázni.
3. Online olcsóbban
Az egyre nagyobb makrogazdasági bizonytalanság és a fokozódó digitalizáció mellett mind több fogyasztó fordul a legjobb ajánlatok felkutatására létrehozott online platformokhoz. A márkák számára a legjobb stratégia az, ha következetes, egyértelmű üzeneteket fogalmaznak meg az általuk kínált termékek értékét illetően.
4. Újrakereskedelem 2.0
A környezettudatos, takarékos és technológia iránt érdeklődő fiatalabb fogyasztóknak köszönhetően világszerte fellendülőben van az újrakereskedelem. Egyre több márka és kiskereskedő ismeri fel az e piacban rejlő lehetőségeket mind a fenntarthatóság, mind az új bevételii források tekintetében, alkalmaz aktívan az e-kereskedelem kényelmét leképező piacra lépési stratégiákat, és teszi szélesebb körben elérhetővé az újrakereskedelmet a különböző termékkategóriákban.
5. Megújított termékvisszaküldés
A fogyasztók már régóta vágynak arra, hogy gond nélkül visszaküldhessék a rendelt, ám nem megfelelő terméket, ám ezen elvárás teljesítése nem volt minden kihívástól mentes.
A hosszú távú sikerre áhítozó kiskereskedőknek pedig holisztikusan kell tekinteniük a vásárlási élményre, amelybe a termék megtalálása, megvásárlása mellett beletartozik annak esetleges visszaküldése is. E kereskedők olyan rendszerek és eszközök létrehozásába invesztálnak, amelyek segítenek a vásárlóknak eleve a kívánt terméket megszerezni, ezzel mérsékelve a visszaküldések szükségességét, illetve nem büntetik a terméket bármilyen okból mégis visszaküldeni kényszerülő vásárlót.
//
Kapcsolódó cikkeink
Németországba érkezik a TikTok Shop fulfillment szolgáltatása
A nyilvánosan meghirdetett álláshirdetések arra engednek következtetni, hogy a TikTok…
Tovább olvasom >Használtbútor-piacteret indít az IKEA Európa-szerte
Sikeres oslói és madridi teszteket követően az IKEA Európa-szerte be…
Tovább olvasom >Közel 6 milliárd euró bírság a GDPR óta
2024-ben az uniós adatvédelmi hatóságok összesen 1,2 milliárd euró bírságot…
Tovább olvasom >További cikkeink
KSH: januárban 5,5 százalékkal haladták meg átlagosan a fogyasztói árak az előző év azonos hónapi értékeket
2024. januárhoz viszonyítva az élelmiszerek ára 6,0 százalékkal nőtt, ezen…
Tovább olvasom >Nagy Márton: A januári magasabb fogyasztói árszint átmeneti jelenség
Nagy Márton szerint elfogadhatatlan a magas élelmiszerinfláció, a kormány minden…
Tovább olvasom >NGM-szóvivő: január utolsó napjaiban már korrigáltak az árak
A KSH közlése szerint 2025. januárban a fogyasztói árak átlagosan…
Tovább olvasom >